 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Świszczy a nie jedzie |
Autor |
Wiadomość |
boomboomboom
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 11-10-2009, 23:34 Świszczy a nie jedzie
|
|
|
Witam!
Jako że to mój pierwszy wpis na tym forum, więc na początek: Pozdrawiam serdecznie wszystkich „Maniaków”:)
Niedawno dołączyłem do tego grona wraz z zakupem szafirowo – czarnej Cari DID, rocznik 2003, wersja słabsza (102 KM).
Niestety nie nacieszyłem się jeszcze a tu pierwsze problemy. Zaznaczam, że przeszukałem forum i jest kilka wątków o spadku mocy, ale brak w nich jednego elementu – świszczenia!
Problem pojawił się w trasie. Gdy dodać normalnie gazu – zamiast przyspieszać, silnik zaczyna świszczeć. Im mocniej „depnąć” tym wyższy dźwięk. Operując bardzo delikatnie gazem można ruszyć i trochę się rozpędzić - silnik pracuje równo, ale nadal przy dodaniu gazu świszczy. Efekt dodatkowy z postaci czarnego dymu w strasznych ilościach. Żadna kontrolna się nie świeci. Olej na normalnym poziomie. Dźwięk dochodzi z tej części silnika, która jest pod napisem DID na obudowie – ale mogę się mylić. I teraz kilka pytań:
1. Czy ktoś wie, co to może być?
2. Czy sprawdzenie błędów komputera coś da w tej sytuacji?
3. Jestem z Torunia – czy macie jakąś opinię o tutejszym ASO (Arpol) – zastanawiam się czy nie udać się tam na diagnostykę.
Auto tydzień temu było u mechanika – wymieniał uszczelniacz przy skrzyni – nic innego nie znalazł. Teoretyczny przebieg 130k km (nawet wierzę, że tyle ma).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-10-2009, 00:00
|
|
|
boomboomboom napisał/a: | . Czy ktoś wie, co to może być? |
Prawdopodobnie turbosprezarka wymaga regenarcji badz wymiany Zuzyla sie.
A ten gwizd/swist to jest dzwiek pracujacej turbosprezarki.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 12-10-2009, 08:00
|
|
|
boomboomboom, sprawdz gumową rurę biegnącą od aluminiowej rury interkulera to durbiny (takie gumowe kolano) za silnikiem. U mnie pękło właśnie to kolano jakiś czas temu i objaw był taki jak u ciebie tzn. bardzo głośny świst przy przyszpieszaniu i spadek mocy auta. Najlepiej jak silnik bedzie zimny wsadzić tam ręke - jest tam bardzo mało miejsca i namacaj czy w tym kolanie nie zrobiła się dziura lub czy nie pekło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-10-2009, 13:00
|
|
|
jak by przepalał olej z turbiny to by kopcił na niebiesko lub jak ten golf http://www.youtube.com/wa...feature=related
skoro przepala diesla czyli kopci na czarno to znaczy że za mało dostaje powietrza.w lagunie z tym silnikiem często się zdarza że pękają przewody do intercoolera lub sam intercooler i wraz ze wzrostem ciśnienia (czyli naciśnięcia gazu) pojawia się gwizd tak jak w zaworze blow-off tylko ciągły . |
|
|
|
 |
|
|