[Cari 1.8 GDI] Problem z pompką paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 07-01-2014, 11:12 [Cari 1.8 GDI] Problem z pompką paliwa.
|
|
|
Witam Wszystkich. Ostatnio moja Cari zaczęła mi przysparzać kłopotów, a mianowicie chodzi o dziwne zachowanie silnika podczas jazdy. Gdy chcę przyspieszyć na przykład podczas wyprzedzania auto traci moc i zapala się lampka Check Engine. Mało tego samochód szarpie tak jakby się ksztusił, a komputer pokazuje spalanie na poziomie 30 litrów, lub więcej. Gdy tylko zdejmę nogę z gazu lampka gaśnie i samochód na niskich obrotach jedzie normalnie. Niestety i na wolnych obrotach zaczyna się dziać coś takiego i ostatnio wracając do domu miałem problem żeby pod małą górkę podjechać, bo gdy tylko wciskałem pedał gazu auto mi zaczynało szarpać i totalnie gasł mi silnik. Pojechałem podłączyć samochód pod komputer i gośc mi powiedział, że jest to błąd samokasujący się w momencie puszczenia pedału gazu i trzeba to sprawdzić w trasie. Po diagnozie wyszło coś w tym rodzaju (nie pamiętam już dokładnie treści komunikatu z komputera) "Odczyt czujnika ciśnienia paliwa błędny". Gdy jechałem na hamowaniu silnikiem czujnik pokazywał mi około 3 barów, a gdy tylko zacząłem przyspieszać ciśnienie spadało do 0.1 bara. Wywnioskowali mi, że to pompka paliwa więc zapytuję się Was co sądzicie o tej diagnozie? Jeśli też tak uważacie to czy ta pompka:
http://www.iparts.pl/czes...57-0509998.html
będzie pasowac do mojej Carismy i mogę ją bezpiecznie kupić? Dodam jeszcze tylko ,że gdy włącze silnik i dodam gazu stojąc w miejscu to obrotomierz raz pokazuje 6 tys, raz 2 i skacze głównie pokazując wartości mniejsze niż 4 tys pomimo trzymania pedału gazu w jednej pozycji. Wtedy równiez zapala się lampka Check Engine. Bardzo proszę o opinie, bo bez samochodu jestem jak bez ręki i jest mi on bardzo potrzebny. Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2014, 12:22
|
|
|
Dobrze byłoby jakbyś znał właściwy kod błedu, jezeli jest to spadek ciśnienia paliwa na wstepnej pompc podawania paliwa, to trzeba ja zdemontowac ze zbiornika i sprawdzić czy nie jest przytkany ssak oraz jaka jest droznośc układu paliwowego, jezeli sie okaże że jest dobrze wtedy najprawdopodobniej bedzie to wina pompki i trzeba bedzie ją wymienić. Jeżeli Twoja carisma jest przed 2000rokiem to możesz sprawdzić kody błedów poprzez błyskowe wymruganie spinając 1 i 4 pin w kości OBD |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 07-01-2014, 12:33
|
|
|
Autko jest już u mechanika i z tego co wiem to drożność układu jest dobra. SSak tez nie jest niczym przytkany. Kodu błędu niestety nie pamiętam, bo byłem jakieś 2 tygonie temu to sprawdzić i dlatego napisałem to co mniej więcej było napisane w kodzie pokazanym przez komputer. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2014, 13:28
|
|
|
sullivan napisał/a: | Pojechałem podłączyć samochód pod komputer i gośc mi powiedział, że jest to błąd samokasujący się w momencie puszczenia pedału gazu |
Błąd sam się nie kasuje, pozostaje w pamięci (to, że ni mruga cały czas lampka, to nie znaczy, że błędu nie ma - jest w pamięci). Tak jak napisał Robert - wystarczy zewrzeć piny 1-4 i odczytać błąd.
Zapewne będzie to błąd o za niskim ciśnieniu paliwa - w tym przypadku ciężko na podstawie błędu powiedzieć, co dokładnie padło. Trzeba posprawdzać uklad paliwowy, pompkę w baku oraz pompę WC. W samej pompie WC są dwa małe filterki, warto wymienić przynajmniej jeden - ten na wejściu do pompy WC. Koszt za filterek to 25 zł w ASO, wymiana to zalezy od mechanika.
sullivan napisał/a: | Gdy jechałem na hamowaniu silnikiem czujnik pokazywał mi około 3 barów, a gdy tylko zacząłem przyspieszać ciśnienie spadało do 0.1 bara. Wywnioskowali mi, że to pompka paliwa więc zapytuję się Was co sądzicie o tej diagnozie |
Zacznijmy od tego, że czujnik pokazuje Ci ciśnienie za pompą WC, także niekoniecznie musi być to pompa w baku. Ogólnie to ciśnienie za pompą WC powinno być w okolicach 5 MPa, czyli 50 barów. Zapewne czujnik dawał 30 barów, czyli i tak zdecydowanie za nisko.
Pytanie podstawowe - jakim sprzętem dysponuje mechanik ? Jeśli ma możliwość do podłączenia manometru przed pompą WC i pomiaru ciśnienia właśnie na jej wejściu, to wtedy możemy określić, czy to wina pompy WC i filterków, czy też podzespołów przed pompą WC. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 07-01-2014, 13:38
|
|
|
A gdzie mógłbym dostać pompkę tą co jest przy baku? Ten link, który podałem jest już nieaktualny, bo dzwoniłem do gościa z iparts, i gdy podałem mu numer nadwozia okazało się, że ta pompka nie bęzie pasować do mojego samochodu i nie ma takiej pod mój numer vin :/. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-01-2014, 15:30
|
|
|
kup używkę z alledrogo.Gościu ma dobre części uzywane i sprawne wiem bo kupował u niego.
http://allegro.pl/mitsubi...3823005944.html
Acha ta pompka powinna pasować do cari ale lepiej się upewnij:) |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-01-2014, 17:02
|
|
|
Pompkę kupiłem już nową. Mechanik zamontował i powiedział, że jak tylko doda gazu to znów objawy są takie jak napisałem wyżej Mówił, że założy jeszcze starą i zobaczy czy jest tak samo, bo nie wierzy, że nowa pompka jest padnięta. Mówił też, że sprawdzi drożność przewodów paliwowych... Jak mimo tego auto dalej będzie się ksztusić przy dodawaniu gazu to co byście obstawiali? Nie mam za wiele kasy na naprawę i chciałbym, żeby było to zrobione raz a trafnie. |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:58
|
|
|
Witam
Prawdopodobnie możesz mieć zanieczyszczoną pompę wysokiego ciśnienia, którą nelezało by przeczyścić i wymienić filtry w niej zamontowane, pozatym proponowałbym wyczyścić kolektor ssący z zaworem egr |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11-01-2014, 21:45
|
|
|
Błąd samokasujący ??? czego to ludzie nie wymyślą Jezli Twoja cari jest modelem po lifcie i masz elektroniczą przepustnice to ją sprawdź. Opis pasuje do objawów. Poza tym 0.1 bara to mało prawdopodobne na pompie wc napedzanej z wałka. Porządny tester do japończyka powie wszystko, a GDI to nie technologia XXII wieku zeby tego nie kumać. |
|
|
|
 |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-01-2014, 13:28
|
|
|
Więc wszystko wskazuje na pompę wysokiego ciśnienia... Nie dobrze Używane widziałem sa drogie a co dopiero nowa.... |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-01-2014, 13:33
|
|
|
GrzesiekP napisał/a: | Witam
Prawdopodobnie możesz mieć zanieczyszczoną pompę wysokiego ciśnienia, którą nelezało by przeczyścić i wymienić filtry w niej zamontowane, pozatym proponowałbym wyczyścić kolektor ssący z zaworem egr |
Kolega napisał jak w pierwszej kolejności możesz spróbować reanimować pompę.Ona po prostu może być tylko zabrudzona albo filterki w niej są pozapychane było trochę o tym na forum i objawy tak samo jak u ciebie.Poszukaj tematów o pompie WC filterki w aso można za grosze kupić w razie.Nie bierz się od razu za wymiany bo szkoda pieniędzy. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-01-2014, 14:02
|
|
|
sullivan napisał/a: | Więc wszystko wskazuje na pompę wysokiego ciśnienia... Nie dobrze Używane widziałem sa drogie a co dopiero nowa.... |
Przeczytaj jeszcze raz mój post. Zacznij od wymiany filterka na wejściu do pompy (koszt 25 zł ). Później trzeba spróbować poregulować zaworek. Więcej w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki...45213&start=120 |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
sullivan
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-01-2014, 09:36
|
|
|
Oki dziękuję Trochę mnie podnieśliście na duchu. Spróbuję najpierw zacząć od tych rzeczy. Dam znać co i jak |
|
|
|
 |
|