Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G63, montaż rozrządu
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2012, 13:01   4G63, montaż rozrządu

Ponieważ wymieniałem pompę wody, musiałem zdemontować pasek rozrządu. Mniej więcej umiem ustawić tak żeby się wszystko zgadzało ale mam wątpliwości:
1. Czy pasek między kołami zębatymi wałków rozrządu musi być sztywnie napięty? Mam tu problem bo sprężyny przy zaworach trochę odciągają od pozycji znacznika i pasek jest trochę luźny.
2. Jak się montuje sam pasek? Czy koła się jakoś usztywnia a pasek przypina jakimiś spinkami do kół?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2012, 13:07   Re: 4G63, montaż rozrządu

Ja się tam nie znam, ale z tego jak wymieniałem u siebie i studiowałem menual to:

elektryk napisał/a:

1. Czy pasek między kołami zębatymi wałków rozrządu musi być sztywnie napięty? Mam tu problem bo sprężyny przy zaworach trochę odciągają od pozycji znacznika i pasek jest trochę luźny.


Też u mnie coś takiego występowało.

elektryk napisał/a:
2. Jak się montuje sam pasek? Czy koła się jakoś usztywnia a pasek przypina jakimiś spinkami do kół?


Niby można wziąć spinki do papieru
http://www.kciuk.pl/Prost...-papieru-a64048
(widać wielofunkcyjne - ciekawe czy wynalazca się spodziewał, że nawet przy rozrządzie się ich używa?).

Można by też zblokować koła jakimś kluczem francuskim w pozycji naciągniętej.... Mój mechanik właśnie tak zrobił.

No i miało się kręcić 2 razy i zostawić na 15 minut. Wtedy jakoś ten pasek ma się napiąć? Może to czas kiedy napinacz hydrauliczny ma trochę jednak zadziałać? Albo po to się kręci, żeby zadziałał i już rozrząd nie dały rady rozluźnić paska?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 13:11   

ściągnij sobie manual do Eclipse 2.0 albo do Galanta E3x DOHC - tam jest wszystko ze zdjęciami; w dziale Dowload znajdziesz
ad. 2 - tak, pasek musi być napięty, koła skręcasz przy pomocy 2 kluczy, by znaki na zębach "patrzyły" na siebie a potem blokujesz pasek klipsami do papieru
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2012, 13:33   

Krzyzak napisał/a:
ściągnij sobie manual do Eclipse 2.0 albo do Galanta E3x DOHC - tam jest wszystko ze zdjęciami; w dziale Dowload znajdziesz
Ja mam outlandera i bazuje na jego serwisówkach, tam przy montażu jest następujący opis:
1. wałek wydechu na sprężynach sam się napina o jeden ząbek dalej
2. ustaw walek pompy o jeden ząbek dalej (i chyba też wał korbowy o jeden ząbek), w sumie jest to logiczne, dostosowuje się do położenia wałka wydechu, który sam trzyma się sztywno
3. ustaw wałek dolotu dokładnie na znak (i tu mam problem, bo nigdzie nie mogę doczytać jak to się ma z tym że pozostałe są przesunięte o jeden.
No i tu mam problem, bo mnie to nie pasuje, no i na samym końcu jest problem że podczas naciągania napinaczem trochę ustawienie się rozjeżdża, mimo że starałem się utrzymywać pasek napięty.
Krzyzak napisał/a:
ad. 2 - tak, pasek musi być napięty, koła skręcasz przy pomocy 2 kluczy, by znaki na zębach "patrzyły" na siebie a potem blokujesz pasek klipsami do papieru
Znaki na zębach mają patrzeć na siebie czy na znaki na pokrywie zaworów?
Spróbuje wieczorem z tym napinaniem wszystkiego na sztywno.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2012, 13:44   

Z tymi znakami to ma być tak jak podaje serwisówka do danego silnika. Kiedyś kuzyn, co ma Vectrę b 1.6, pomagał swojemu szwagrowi co ma Vectrę b 2.0 ustawić rozrząd i niestety ale nie było tak jak w Vectrze z silnikiem 1.6 i niestety po tym ustawianiu głowica była do remontu.
Jeśli chodzi o przymocowanie paska do kół, to ja zawsze to robię za pomocą opasek zaciskowych, trzymają lepiej jaj te klipsy do papieru tylko po złożeniu rozrządu nie można zapomnieć ich odciąć :)
Jeśli przy zakładaniu paska wszystkie koła przestawisz o jeden ząbek w tę samą stronę, to po złożeniu wszystkiego i cofnięciu za wał o ten jeden ząbek na miejsce a właściwie o obruceniu wału zgodnie z kierunkiem jego obrotu o 2 obroty, wszystkie koła powinny być na swoich znakach.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 19-11-2012, 13:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 13:47   

przepraszam - myślałem, że jest tak samo, jak w 2.0 DOHC
może wklej tu tą instrukcję, którą się posiłkujesz i wspólnie coś wymyślimy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2012, 14:00   

elektryk - ale znaki muszą się zgadzać przy ustawianiu ząbków potem pozostaje ustawienie wstępne napięcia paska (to słynne 3,5Nm czy 4,2Nm - które nie sposób zmierzyć) i potem po 2 obrotach i odczekaniu 15 minut mierzenie wysunięcia napinacza hydraulicznego (według moich pomiarów to ile ma być jest wtedy kiedy zawleczka wchodzi ciasno w górne położenie).

A Tobie chodzi o ustawienie ząbków czy tego napinacza?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2012, 15:31   

Napięcie paska to nie problem, pasek zostaje stary, a ja nie odkręcałem rolki, tylko wyjąłem napinacz.

Co od instrukcji to w tej chwili nie mogę poszukać, jestem poza domem i poza pracą.

O tych "klipsach" to już gdzieś czytałem, ja się posiłkuję krokodylkami elektrycznymi.

Co do znaków to jak mniemam koła od wałków należy ustawić nie tak żeby znaki na obu kołach się spotkały ale żeby się zbiegły z nacięciami na krawędzi głowicy.

Ja mam problem z ustawieniem ząbków, tzn wiem gdzie są ząbki i jak mają trafić, ale pasek jest nieco elastyczny, a sprężyny na zaworach naciągają go zależnie od położenia wałka. Dlatego pytałem o luz na pasku między kołami napędzającymi wałki rozrządu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2012, 17:11   

Tu masz do 4G63 (nie wiem dokładnie od którego modelu):





Masz jeszcze jakieś wątpliwości?

Szkoda, że przed ściągnięciem nie ustawiłeś silnika na znaki i tak nie zostawiłeś. Tak najprościej....
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 19-11-2012, 18:43   

elektryk, nie powinno sie zostawiac starego paska rozrzadu bo potem zdarza sie ze pekaja nigdy nie da sie naciagnac go tak jak byl :roll: ja jak skladam rozrzad to na walkach koncze zakladac pasek wtedy jedna reka go zakladaasz a druga kluczem ustawiasz waleczek dla mnie najwygodniej i jesli nie masz nikogo do pomocy najlepszy sposob na jedna osobe :P
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2012, 18:46   

krzychu napisał/a:
Masz jeszcze jakieś wątpliwości?
No więc wątpliwość jest taka. Ustawiam wszystko wedle znaków, zablokowałem wałki kluczami, nałożyłem pasek tak żeby był średnio napięty (bez zwisów), po kolei:
1. pomiędzy kołami wałków rozrządu
2. między wałkiem wylotu a pompą oleju
3. pomiędzy pompą a wałem korbowym.
Założyłem pasek na napinacz, założyłem napinacz hydrauliczny. Jeszcze raz wszystko sprawdziłem, wszędzie idealnie na znakach. Zrobiłem 6 obrotów wału kluczem (6 tak żeby wałki rozrządu wróciły na swoje pozycje. Efekt jest taki że:
1. wał korbowy, pompa oleju i wałek wylotowy są niemalże idealnie na znakach
2. wałek wdechu jest jakby o niecały jeden ząbek do tyłu
3. pasek między wałkami rozrządu jest nieco luźny.
Próbowałem kluczem tak obrócić wałkiem wdechu tak żeby napiąć pasek pomiędzy wałkami, udaje się o jakieś 1/2 zęba, a później zaczyna się obracać już wałek wydechu. Czy taki stan jest normalny, czy gdzieś zgubiłem ten jeden ząb przy zakładaniu?

krzychu napisał/a:
Szkoda, że przed ściągnięciem nie ustawiłeś silnika na znaki i tak nie zostawiłeś. Tak najprościej....
Akurat silnik miałem na znakach, ale mogłem jeszcze oznaczyć na pasku wszystkie znaki z zębów. Wtedy nie miałbym wątpliwości
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2012, 19:41   

elektryk napisał/a:

3. pasek między wałkami rozrządu jest nieco luźny.
Próbowałem kluczem tak obrócić wałkiem wdechu tak żeby napiąć pasek pomiędzy wałkami, udaje się o jakieś 1/2 zęba, a później zaczyna się obracać już wałek wydechu. Czy taki stan jest normalny, czy gdzieś zgubiłem ten jeden ząb przy zakładaniu?


Dziwne trochę. A jak 2 kluczami na boki rozciągasz wałki to dalej brakuje tego 1/2 ząbka? Rozciągnięcia paska w takim stopniu jest raczej nie możliwe... A jak przestawisz na ten dalszy ząbek to po obrotach jest ok?

U mnie mechanik kręcił ze 2-3 razy po 3 obroty i zawsze się zgadzało...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 22:12   

elektryk napisał/a:
udaje się o jakieś 1/2 zęba
fakty są takie, że nie możesz przestawić paska o 1/2 zęba :) - zawsze tylko o cały ząb
więc wnioskuję, że sprężyny zaworów tak naciskają, że pasek staje się luźny
przykro mi, że nie mogę ze 100% pewnością tego potwierdzić, ale nie robiłem jeszcze tego silnika - tzn. robiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry - czyli inne głowice...
i tam pasek był napięty
skoro to tylko 1/2 zęba, to bym się nie przejmował - różnica 2.5 stopnia kątowego nic nie zrobi
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-11-2012, 06:54   

Krzyzak napisał/a:
robiłem tylko 4G63DOHC


no ale elektryk dokładnie ma chyba taki w O1?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-11-2012, 08:32   

krzychu,
Krzyzak napisał/a:
obiłem tylko 4G63DOHC, które mają znaczniki na kołach zębatych wałków rozrządu skierowane do siebie a nie do góry

teraz przeczytaj :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.