Przesunięty przez: glina 03-02-2014, 22:05 |
[Cari 1.9DI-D] Carisma przydusza sie !! |
Autor |
Wiadomość |
maclein
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: płock
|
Wysłany: 20-01-2014, 05:36 [Cari 1.9DI-D] Carisma przydusza sie !!
|
|
|
Witam mój problem jest taki że, zakupiłem miśka koło tygodnia temu przebieg 192tys stan na pierwszy rzut oka jest naprawdę super . Auto przyjechało do mnie na lawecie (brak przegladu) odpala ładnie równo pracuję cicho nie kopci , ale jest dziwny taki objaw mianowicie jak dodaje czasem gazu i trzymam tak na 2.5 -3tys obrotów to sam sie przydusza tak jak bym puscił gaz. po tym jak sie przydusi puszcze gaz i ponownie nacisne to jest ok jakis czas. Dodam że to sie dzieje również w czasie jazdy .
Prosze o jakąś pomoc lub podpowiedz co to moze byc!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
maclein
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: płock
|
Wysłany: 26-01-2014, 13:15
|
|
|
wymieniłem filtry i dalej to samo.... co dalej?? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 26-01-2014, 17:23
|
|
|
Może to być wina układu podciśnienia. Sprawdź czy wszystkie gumowe wężyki idące od turbo do puszki i czujników podciśnienia są właściwie włożone. Choć to mało prawdopodobne.
Druga opcja mniej optymistyczna: turbo kończy swój żywot. Sprawdź czy nie ubywa Ci oleju, ewentualnie sprawdź przewody idące do turbiny od intercoolera - chłodnicy czy nie są w oleju, czasem w określonym zakresie obortów turbo puszcza i wtedy masz zaniki mocy. Zobacz dodatkowo czy wąż intercoolera nie ma pęknięcia, najlepiej go wyjąć aby sprawdzić.
Na końcu zostaje przepływomierz - jak jest uszkodzony to może powodować zaniki mocy na niektórych obrotach. Najlepiej podmień go od kogoś znajomego lub ze szrotu i zobacz czy jest różnica.
Na koniec, albo na początek:) odłącz kostkę od EGR i przejedź się lub odpal z odłączonym.
Sprawdź wszystkie powyższe opcje a powinieneś natrafić na przyczynę. |
|
|
|
 |
maclein
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: płock
|
Wysłany: 26-01-2014, 19:15
|
|
|
Dziś troche czytałem na temat przepływomierza i chce dodać że komputer pokazuje bardzo duze spalanie 26l 29lna 100km byc może jest to wina przepływki ! wężyki sprawdzone i jest ok turbina sucha i do intercoolera tez wszystko raczej ok! |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 27-01-2014, 11:39
|
|
|
No to najprawdopodobniej masz odpowiedź. Podmień przepływkę na szrocie gdzieś. |
|
|
|
 |
maclein
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: płock
|
Wysłany: 03-02-2014, 21:48
|
|
|
Witam! turbina ok przewody podciśnienia sprawdzone przepływka podmieniona , lecz dalej to samo....
Jeden znajomy mechanik powiedział ze moze to byc czujnik temperatury lub potencjometr gazu , prosze o jakies podpowiedzi.
Dzis jechałem po sliskim na trzecim biegu obroty na 2.5tys stała predkość i raptownie spadek mocy jak ruszyłem gazem w dół i góre to jest ok i zaraz znów2 to samo . |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 04-02-2014, 02:31
|
|
|
Ciężko cokolwiek wnioskować bez podpiecia do kompa ale może to być czujnik podciśnienia albo czujnik ciśnienia na listwie spróbuj po kolei odlaczac po jednym czujniku i następnie odpalaj zapali się napewno lampka CE ale sprawdź wtedy jak wchodzi na obroty jak dobrze to masz winowajce a jak nie to podłącz spowrotem czujnik który odłączyles, odlacz akumulator albo zresetuj ECU i powtórz z kolejnym czujnikiem. Trochę zabawy ale niekiedy to jedyna rada żeby zdiagnozowac. |
|
|
|
 |
hegra
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2014 Posty: 1 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:05
|
|
|
Witam Szanownych Forumowiczów
maclein, miałem podobny problem ze swoim autkiem. Zjawisko, o którym piszesz, u mnie miało miejsce w przedziale 1800-2000 obrotów. Pomogło czyszczenie wtrysków i przepustnicy, jak przysłowiową ręką odjął. Od tej pory jeździ bez zająknięcia. |
|
|
|
 |
|