[CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie |
Autor |
Wiadomość |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 20-11-2006, 12:03 [CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie
|
|
|
Miałem wode w chłodnicy gdy były te mrozy, po nich wymieniłem czujnik włączający wentylator chłodnicy (łączyło się to z spuszczeniem wody i wlaniem płynu chłodniczego).
Od tego czasu silnik mi się grzeje, czasem temp. wzrasta, czasem spadnie, ale ogólnie się grzeje. Z nagrzewnicy jak włacze nawiew leci zimne powietrze, jak dłużej postoi to letnie.
Co to może być?? Czy wyjęcie nagrzewnicy jest konieczne? Koszt jaki zaproponowali mi mechanicy to 200pln.
Prosze o pomoc . |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 12:28
|
|
|
nie było aż takich mrozów żeby coś się stało poważnego najpierw to sprawdź termostat. Na 90% to on jest do dupy. |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 20-11-2006, 12:35
|
|
|
Chłodnica mi się bagrzewa, ciśnienie też jest w układzie chłodzenia.
Tak więc termostat wydaje się sprawny ( chyba że się myle ). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2006, 13:24
|
|
|
Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 20-11-2006, 13:41
|
|
|
To jeszcze powiedz mi gdzie jest Termostat??
I po co po rozgrzaniu silnika przygazowywać 3 razy do 3000?? |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 14:06
|
|
|
termostat jest na rurze głównej wychodzącej z chłodnicy.
[ Dodano: 20-11-2006, 14:08 ]
josie napisał/a: | Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos | Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym. |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 20-11-2006, 14:11
|
|
|
To co w takim razie mi się stało skoro układ sam się odpowietrza??
Może ktoś mi poleci dobrego mechanika który się zna na Mitsubishi w okolicach Krakówa?? ( I jest tani ) |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 14:34
|
|
|
ZAPOWIETRZENIE MOŻNA SPRWDZIĆ, ODKRĘĆ KOREK OD CHŁODNICY I PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2006, 14:43
|
|
|
kostuch, wyłącz CapsLock pisząc na forum............... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2006, 16:16
|
|
|
kostuch napisał/a: | Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym. |
To manual kłamie w takim razie?...
kostuch napisał/a: | PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU |
To gdzie to powietrze Twoim zdaniem siedzi jak można je wydostać ściskając wąż?? |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 17:55
|
|
|
Roznie bywa... ja mialem kiedys Corse A - ukl. cisnieniowy i sie sama odpowietrzyła ( nie raz ) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-11-2006, 18:02
|
|
|
bo to jest fakt - układ chłodzenia w Mitsu sam się odpowietrza - pod warunkiem sprawności korka chłodnicy oraz drożności całego układu |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-11-2006, 18:15
|
|
|
Napewno zapowietrzony. Gdzie jest odpowietrznik nie wiem, ale jak na termostacie to trzeba zrobić tak jak mówił josie ... przygazowanie zwiększa ciśnienie w układzie i prędkość przepływu więc 'przegoni' powietrze z układu. Sprawdź korek czy nie ma uszkodzonej uszczelki, bo jak płyn się chłodzi to zmniejsza objetość i ma ciągnąć płyn z wyrównawczego. Jak uszczelka padła to pociągnie powietrze, które później krąży w układzie i silnik się gotuje, bo pompa zamiast gonić płyn, to pracuje na sucho z powietrzem.
sorry Ryba_84 za edit, ale |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 20-11-2006, 21:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2006, 19:38
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2006, 20:45
|
|
|
Często pierwszym, charakterystycznym objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest brak ogrzewania. Jednak w tym przypadku najpierw sprawdź to o czym mówią przedmówcy, a jeśli okaże się, że nie pomogło to niestety może być uszczelka...
Tymbardziej, że wymieniałeś wodę na płyn, silnik się grzał itp. więc...hmm... |
|
|
|
 |
|