Przesunięty przez: glina 22-06-2014, 21:07 |
Zakup Carismy |
Autor |
Wiadomość |
Ryudaji
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-02-2014, 13:02 Zakup Carismy
|
|
|
Witam, planuję zakup Carismy, interesuję mnie głównie jednostka benzynowa.
I tu pojawia się prośba o pomoc do Was.
Mój budżet to 5500 zł. Zakładajac, ze czesc tej kwoty pójdzie, na "pakiet startowy" zostaje troche mniej, i tu włąsnie moje pytanie.
Czy da się kupić w miarę logiczny samochód przy tej kwocie?
I jak wygląda róznica pomiędzy wersją sprzed i po lifcie?Jak z awaryjnością?
Poniżej podaję parę linków dla oceny.
Carisma I
Carisma II
Carisma III
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 16-02-2014, 13:26
|
|
|
Przy tej kwocie to chyba tylko przedlift.
Różnią sie wyglądem przede wszystkim
Jeśli chodzi o silniki benzyniaki to w przedliftach był wybór 4:
-1.6 16v
-1.8 16v
-1.8 GDI to troche specyficzny silnik (jak nie znasz mechanika który na nim by się znał to odradzam)
-1.8 DOHC 140 hp ale ten ciężko znaleźć.
Polifcie były tylko 2 benzyniaki 1.6 16v i 1.8 GDI.
Do gazu nadają sie idealnie poza 1.8 GDI. jeśli chodzi o awaryjność to silniki mało co problemowe. czasami zawieszenie lubi troche pukać, ale za to buda odporna na rdze bo w ocynku.
W tej kwocie polecił bym 1.6 lub 1.8 (nie GDI) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ryudaji
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-02-2014, 13:56
|
|
|
Dobra, czyli poszukam czegoś przed liftem.
A jeżeli chodzi o silniki GDI, to naprawdę będzie aż tak źle, bez dobrego mechanika?
Chodzi głównie o to, ze chyba wiekszosc ofert ma w sobie własnie GDI, i chyba ciezko bedzie znależć coś innego.
[ Dodano: 16-02-2014, 14:53 ]
Co sądzicie o tym?
Carisma |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 16-02-2014, 18:17
|
|
|
GDI czyli bezposredni wtrysk benzyny. W skrócie powiem tak: jest to kapryśny silnik, wrażliwy na jakość paliwa i trzeba dbać o czystośc dolotu szczególnie przepustnicy bo potrafi głupiec troche. Ogólnie nie jest to zły silnik tylko trzeba umieć o niego dbać a większośc mechaników może zrobić wiecej złego niż dobrego wiec najlepszym wyjściem było by samemu nauczyć sie go serwisować za radami forumowiczów bo GDI jest najwiecej chyba na forum |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-02-2014, 19:12
|
|
|
O GDI jest najwięcej na forum bo ten silnik jest bardziej problematyczny od 1.6 no i najczęściej nie mechanik a forum pomaga w naprawie. Jeśli chodzi o auto za taką kwotę, to raczej w GDI bym się nie pchał. Ludzie często się tych aut pozbywają albo dlatego, że coś się zaczyna z nimi dziać albo dlatego że nie można zamontować LPG, ja np. swoją carismę GDI właśnie dlatego sprzedałem. GDI bardziej nadaje się na trasy bo w trasie mniej spali od 1.6 ale w mieście to raczej spali więcej. Ja tam z taką kasą szukałbym 1.6 z LPG. |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16-02-2014, 19:59
|
|
|
plecho1, dlaczego nazekac na gdi ja w zycu nie kupilbym 1.6 problemy ze skrzynia np a forum jest po to zeby bylo taniej i lepiej ja chcialem sprzedac maja cari ale po zapisaniu sie na forum spowrotem zakochalem sie w tym aucie a gdi jak kazdy inny silnik "jak dbasz to masz" czyszczenie przepustnicy jezeli to jest problem to chyba tylko rower zostaje
sory ale takie moje zdanie jezeli carisma to tylko GDI |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-02-2014, 20:20
|
|
|
Ja zmieniłem GDI na 1.6 głównie przez spalanie w mieście i niemożliwość założenia LPG. Z autem w sumie nie miałem żadnych problemów. GDI jest dobre dla kogoś kto interesuje się trochę mechaniką i sam potrafi wiele zrobić przy aucie inaczej lepiej w ten silnik się nie pchać. A skrzynia w 1.6 wcale nie jest taka straszna a w razie problemów można kupić za około 400zł drugą od Renault zresztą w GDI też są problemy ze skrzynią i łożyskami na wałku sprzęgłowym co jest dość kosztowne w naprawie.
Rozrząd też będzie około 2 razy droższy niż w 1.6.
Jedynym plusem Carismy GDI jest to jak jeździ niby tylko 1.8 a jednak daje radę
cwaniak i tu się mylisz bo miałem GDI prawie 2 lata i naprawiałem już różne rzeczy w różnych autach, robię to najczęściej dla znajomych nie zawodowo a z zamiłowania. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 16-02-2014, 20:41
|
|
|
Dlatego starałem sie w miare obiektywnie przedstawić sytuacje |
_________________
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-02-2014, 20:50
|
|
|
plecho1 napisał/a: | O GDI jest najwięcej na forum bo ten silnik jest bardziej problematyczny od 1.6 no i najczęściej nie mechanik a forum pomaga w naprawie. |
plecho1 napisał/a: | Z autem w sumie nie miałem żadnych problemów. GDI jest dobre |
Jak ma się popsuć to się popsuje i nie ważne czy to będzie 1.6 1.8 czy 1.9 a jak kupi zadbane to będzie jeździł i jeździł i grosza nie wsadzi w niego |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
Ryudaji
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-02-2014, 21:10
|
|
|
To teraz trochę spraw do przemyślenia jest.
Biorąc pod uwagę, iż w okolicy jest niewiele "nie" GDI, musialbym rozszerzyc spectrum poszukiwań, bądź zaryzykowac i kupic w miare zadbany model z GDI, musze sie chyba z tym przespać. heh |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-02-2014, 21:10
|
|
|
Tylko "handlarz" i "zadbane auto" rzadko idą razem w parze. Ja swoją sam kupiłem od Holendra więc widziałem co biorę a szukając po komisach nawet w Holandii wielkiej rewelacji nie było. |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 16-02-2014, 21:41
|
|
|
W przedlifcie masz możliwość kupienia silnika 1.8 SOHC ~115KM.
Szczerze polecam. Prosty i bezproblemowy.
Unikaj diesla (1.9TD) i GDI. 1.6 SOHC 90KM jest fajną opcją, ale to słabszy brat bliźniak wspomnianego 1.8, więc skupiłabym się na tej mocniejszej i większej jednostce. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-02-2014, 18:22
|
|
|
GDI specyficzny silnik nie ma aż takiej tragedii z nim jak regularnie czyścisz przepustnice nie jest grzebane przy śrubkach TPS etc... to nie ma się czym martwić.Gorzej z kultura pracy ja ogólnie miałem zadbany zalany syntetykiem a mimo to na zimnym silniku praktycznie tylko w zimie zaklekotać potrafił ale dosłownie dopóki się trochę nie rozgrzał.Ogólnie tak jak pisze plecho1, w mieście spali jak inne auta o tej pojemności a nawet więcej. 10L to norma ale może spokojnie więcej.Natomiast dynamika silnika jest zadowalająca.Dla mnie było mało więc przeszedłem na gala.Ogólnie silnik mało awaryjny jak zadbany.Bardziej trzeba uważać na skrzynie i łożyska które potrafią szumieć.Co do korozji naprawdę ok jedyny punkt newralgiczny to pod klapką wlewu paliwa sprawdź. W każdym zawieszenie tył wielowahacz głownie gumy/tuleje pozatym naprawdę mało awarii ja polecam zadbane GDI |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
|