 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant Sławków |
Autor |
Wiadomość |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 10-02-2016, 22:35 Galant Sławków
|
|
|
Witam, od przedwczoraj jestem właścicielem Galanta VIII, w sumie całkiem zwykła wersja z 98r. Jest to auto dość dobrze znane forumowiczom i myślę, że kto ma je rozpoznać to je rozpozna;). Jest to zwykła dwulitrówka Sohc. Na wyposażeniu auta znajdują się:
Climatronik
4xel. szyby
Centralny(bez pilota)
i to chyba wszystko z rzeczy które warto napisać.
Rzeczy do zrobienia na gwałt
-remont zawieszenia(sworznie tylko trzeszczą), drążki, tuleje itd wymieniłem na yamato.
-ogarnięcie rdzy na wlewie i podłodze, dziur jeszcze nie ma, ale podłużnice jakby ktoś je młotkiem prostował
-Wymiana butli(zrobione)
-Zrobienie hamulców tył
-Ogarnięcie maglo, i łożsyka na alternatorze
Plany
-Skóra musi wpaść, bo wnętrze straszy okropnie(jakby ktoś miał, to ceny na PW)
-Kamera cofania(kupiona do założenia)
-Lotka na klape
-Przyciemnić szyby
-Proszkowo psiknąć alusy i zaciski
-Ogarnąć lakier z wgniotek i rys
-Wmontować kwasiaka
-Utrzymać w jak najlepszym stanie
Pytania do forumowiczów
Co myślicie o zamiennikach z allegro wahaczy(w cenie 520 zł, można dostać cały przód)?0
Czy wymienia się całe wahacze czy tylko sworznie?
Którędy puścić kable od kamery cofania, zakładając, że kamera będzie w ramce rejestracji.?
Pewnie mam więcej pytań, ale akurat te przychodzą mi do głowy.
P.S wybaczcie małą ilość zdjęć.
 |
Ostatnio zmieniony przez Zlotty 11-02-2016, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2016, 06:47
|
|
|
Zlotty napisał/a: | Co myślicie o zamiennikach z allegro wahaczy(w cenie 520 zł, można dostać cały przód)?0
Czy wymienia się całe wahacze czy tylko sworznie? |
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53072
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29064
W skrócie, w górnych oryginalnych wahaczach można wymienić sworzeń, w dolne wahacze wymienia się w całości, tania chińszczyzna - ryzyk fizyk, raz się trafi dobrze drugim razem kiepsko.
Zlotty napisał/a: | Którędy puścić kable od kamery cofania, zakładając, że kamera będzie w ramce rejestracji.? | Po lewej stronie (przy lewym zawiasie - strona pasażera) równolegle z oryginalna wiązką |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 06:52 Kamera
|
|
|
Chodzi mi o to jak przejść kablem z zewnątrz do środka, później to już jakoś się ogarnie...co myślicie o firmie yamato?
Robert, oczywiście widziałem te tematy, jednak jak zobaczyłem ilość stron (103), to się zastanawiałem czy nie otworzyć tego tematu w dwóch przeglądarkach i jednym okiem jedną stronę, a drugim drugą stronę czytać
Dzięki za odpowiedź. Czeka mnie remont całego zawieszenia, no i staram się pogodzić cene z jakością... |
Ostatnio zmieniony przez Zlotty 11-02-2016, 06:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2016, 06:56
|
|
|
Zlotty napisał/a: | jak przejść kablem z zewnątrz do środka | musisz wywiercić dziurke pod blendą za którą otwierasz klape.
Zlotty napisał/a: | co myślicie o firmie yamato? | Bez rewelacji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 07:00 Galant Sławków
|
|
|
To jeżeli kupuje zamienniki to w jaką firmę celować, drążki i tego rodzaju rzeczy z yamato w IC są jednymi z najdroższych to myślałem, że idzie to w parze z jakością. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2016, 07:12
|
|
|
CTR, 555, Dokuji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 07:26
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedzi, musze teraz skompletować cały zawias, czyli rozumiem, że jeżeli chodzi o przód to potrzebuje:
Sworzeń górnego wahacza, wahacz dolny prosty i banan to x2 na przód.
Natomiast na tył:
Wahacz poprzeczny
Wahacz poprzeczny ze sworzniem
Wahacz wleczony
Sworznie na górę
Dobrze myślę?
Jest jakaś godna polecenia firma gdzię części wyżej polecanych firm można kupić? Na alledrogo jeżeli już są to strach o chińszczyznę... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2016, 08:54
|
|
|
Zlotty napisał/a: | Jest to zwykła dwulitrówka dohc | To jest silnik SOHC, czyli na jednym wałku rozrządu. Zlotty napisał/a: | drążki, tuleje itd wymieniłem na yamato |
Zlotty napisał/a: | co myślicie o firmie yamato? | Najgorszy śmieć. Kiedyś najlepszy zamiennik, obecnie największy szajs. Zdarza się, że niektóre wytrzymują kilka tygodni... Yamato zaczęło pod swoją marką sprzedawać chińskie tuleje firmy SH Zlotty napisał/a: | Co myślicie o zamiennikach z allegro wahaczy(w cenie 520 zł, można dostać cały przód)? | Jeśli zależy Ci na zdrowiu i życiu Twoim i innych użytkowników dróg to daj sobie z nimi spokój. Zlotty napisał/a: | Czy wymienia się całe wahacze czy tylko sworznie? | Tak jak napisał robertdg, dodam jeszcze, że sworznie dolnych wahaczy można zregenerować. Zlotty napisał/a: | Sworznie na górę | W tylnym zawieszeniu nie ma sworzni w wahaczach górnych tylko tulejki metalowo-gumowe. Zlotty napisał/a: | Jest jakaś godna polecenia firma gdzię części wyżej polecanych firm można kupić? | Sworznie wahaczy górnych przednich firm 555 lub OYODO, wahacze dolne do regeneracji sworzni, a jeśli nowe to proste firmy CTR, banany Dokuji lub NIPPARTS. Końcówki drążków kierowniczych CTR, drążki kierownicze CTR lub TRW. W tylnym zawieszeniu najlepszym rozwiązaniem jest montaż tulei poliuretanowych: http://poliuretany.olkusz...ego-18xpin.html
Łączniki stabilizatora tylko CTR lub oryginały. |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 09:05
|
|
|
Ale ze mnie naiwniak, kupiłem wszystkie łączniki i tuleje z yamato...ehhh amatorka(wcześniej jeździłem niemcami[wybaczcie ]). Któryś z panów wyżej jest może mechanikiem, chętnym podjęcia się diagnozy zawieszenia i wymiany co potrzeba będzie ?
Wolałbym oddać komuś kto zna się na rzeczy i nie zacznie wymieniać wszystkiego i przy okazji zamówi dobre częsci.
Czyli jak wygląda naprawa zawieszenia z tyłu?
Te poliuretany to dobry pomysł i są obok mnie, to bym je kupił, ale co jeszcze potrzebuje na tył ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2016, 09:57
|
|
|
Zlotty napisał/a: | Czyli jak wygląda naprawa zawieszenia z tyłu? | Wymontowujesz wahacze, na prasie wyciskasz stare tuleje metalowo-gumowe i sam zakładasz poliuretany. Idzie je bez problemu wciskać ręką po posmarowaniu smarem silikonowym z zestawu. Zlotty napisał/a: | ale co jeszcze potrzebuje na tył ? | Jak kupisz komplet poliuretanów to musisz tylko przy okazji wymienić łączniki stabilizatora, bo na 99% jeśli nie były od nowości wymieniane to nie pójdzie ich odkręcić od dolnego poprzecznego wahacza, więc będzie trzeba odciąć. |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 10:03
|
|
|
A no to ogarne sam, jutro skoczę po te tuleje. Ktoś może polecić jakąś praskę, w miare sensowną, ale po kosztach. Nie będę dłubał sam, zeby taką zrobić, bo nie mam czasu...Jeszcze dzisiaj pojade na jedną stację diagnostyczną upewnić się które rzeczy mam do wymiany z przodu... Stabilizatory już robiłem, i tak musiałem ciąć. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2016, 10:40
|
|
|
Podjedź z tymi wahaczami do jakiegoś warsztatu i na poczekaniu wycisną Ci te tuleje. |
|
|
|
 |
Zlotty
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 49 Skąd: Sławków
|
Wysłany: 11-02-2016, 13:11
|
|
|
Kompletuje sobie warsztat, więc taka praska napewno się przyda, więc jakby ktoś miał coś do polecenia, zebym nie musiał młotkiem wybijać, to niech podeśle...
No i pytanie numer dwa, co myslicie o poliuretanie na przód?
I może ktoś ma jakieś wskazówki co do tego jak wyjać cały zawias sprawnie:P? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2016, 14:13
|
|
|
Zlotty napisał/a: | No i pytanie numer dwa, co myslicie o poliuretanie na przód? | Jak najbardziej. Zlotty napisał/a: | I może ktoś ma jakieś wskazówki co do tego jak wyjać cały zawias sprawnie:P? | Z przodu podnosisz cały przód auta i podstawiasz na sztywno, odkręcasz łączniki stabilizatora od widelcy amortyzatorów, odkręcasz nakrętki sworzni wahaczy dolnych, wybijasz sworznie ze zwrotnic uderzając zdecydowanie młotkiem min. 1 kg w wahacz w okolicach sworznia, odkręcasz śruby od tulei banana i wyjmujesz go. Odkręcasz śrubę mocującą widelec amortyzatora do wahacza prostego oraz śrubę mocującą tuleję tylną wahacza prostego do wózka zawieszenia i wyjmujesz wahacz prosty. Montujesz nowe wahacze dolne, odkręcasz nakrętkę sworznia wahacza górnego (nie do końca, tylko tyle żeby szło ją kręcić palcami), uderzasz młotkiem w zwrotnicę w okolicach sworznia, jak puści otwierasz maskę i odkręcasz po 2 na stronę nakrętki tulei wahacza górnego, wybijasz bolce w dół, wracasz do nadkola, jedną ręką podtrzymujesz zwrotnicę, a drugą odkręcasz nakrętkę sworznia do końca i wyjmujesz wahacz. Montaż w odwrotnej kolejności
Z tyłu również podnosisz i podstawiasz całe auto, odkręcasz/odcinasz łącznik stabilizatora od wahacza dolnego poprzecznego, odkręcasz śrubę mocującą amortyzator do zwrotnicy i zsuwasz amortyzator z bolca, odkręcasz nakrętkę sworznia wahacza poprzecznego do tego stopnia żeby szło ją kręcić palcami i zostawiasz, luzujesz nakrętkę mocującą tuleję wahacza górnego do zwrotnicy i nie wyjmujesz śruby, wybijasz sworzeń ze zwrotnicy uderzając dużym młotkiem w wypustkę na zwrotnicy w okolicy sworznia, odkręcasz całkowicie nakrętkę mocującą tuleję wahacza dolnego poprzecznego do zwrotnicy, nakrętkę tulei wahacza dolnego wleczonego do zwrotnicy, nakrętkę tulei wahacza wleczonego przy nadwoziu (klucz 22) oraz nakrętkę wahacza dolnego poprzecznego mocującą tuleję do wózka zawieszenia. Najpierw wyjmujesz śrubę wahacza dolnego poprzecznego, następnie wleczonego. Odkręcasz do końca pozostałe nakrętki i wyjmujesz wahacz wleczony i dolny poprzeczny. Odpinasz wtyczki kabli ABS-u na wózku zawieszenia i odkręcasz 4 nakrętki mocujące wózek zawieszenia do nadwozia. Wyjmujesz wózek zawieszenia razem z wahaczami tymi ze sworzniami. Musisz odciąć tuleje tych wahaczy od wózka, bo na 100% będą zapieczone i dać nowe śruby mimośrodowe do ustawiania zbieżności. Składasz wózek i dolne poprzeczne i wleczone wahacze, odkręcasz po 4 na stronę nakrętki mocujące wahacze górne do nadwozia i wymieniasz wahacze górne |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2016, 18:31
|
|
|
Zlotty napisał/a: | A no to ogarne sam, jutro skoczę po te tuleje. | Tych tulejek w deuterze nie dostaniesz do ręki, najlepiej zadzwoń i złoż zamówienie, oni tych rzeczy nei magazynują, tylko wykonją na bieżaco
Zlotty napisał/a: | I może ktoś ma jakieś wskazówki co do tego jak wyjać cały zawias sprawnie:P? | To już zalezy od tego czy śruby nie są pozapiekane z przodu, wahacze z przodu każdy z osobna wydłbujesz, z tyłu najlepiej zrzucic całą belke.
Dobrą stacje diagniostyczną wraz z ustawieniem geometrii masz pod nosem w Bolesławiu na ulicy Głównej Dam-Ber |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|