Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] 102 KM- odgłosy przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 17-02-2014, 12:28   [Cari 1.9DI-D] 102 KM- odgłosy przy niskich obrotach

Witam.

Ostatnio po dłuższej trasie (autostrada) pojawiły się dziwne odgłosy po lewej stronie, od alternatora. Sytuacja ma miejsce szczególnie przy ciepłym silniku, obroty utrzymują się w granicach 500-600 i pojawiają się dziwne metaliczne stuki na biegu jałowym. Kolejnym objawem jest wzrost zużycia paliwa w granicach 0,8-1 l na 100 km.

Samochód był sprawdzany przez mechanika- po zdjęciu paska od alternatora itp. silnik pracuje ciuchutko- nie ma stuków. Dlatego też przyczyna skierowana była na cały zespół napędzany paskiem, tj. alternator, koło pasowe oraz sprężarkę klimatyzacji. Zaznaczam, że wszystko działa- klima, wspomaganie. Przy włączeniu klimy stuki nieznacznie wzrosły.

Kolejnym pomysłem była kończąca się sprężarka klimy- po wymianie- bez skutku- to samo.

Po tym zauważyliśmy, że koło pasowe, nie pracuje równo, wykonuje nieznaczne ruchy w poziomie prawo- lewo. Więc zostało wymienione, i niestety- efekt prawie żaden, może delikatna poprawa...

Czy ktoś ma pomysł, co to może być? Wał korbowy? Dodam na marginesie, że kiedyś to koło (może to nieprawdopodobne) ODKRĘCIŁO się w czasie jazdy i wypadło z podwozia, na szczęście nie uszkadzając niczego w środku. Zostało zamocowane ponownie, i długi czas jeździłem bez żadnych w/w objawów.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-02-2014, 17:57   

Koło pasowe alternatora może być do wymiany, to rodzaj sprzęgiełka, który właśnie będzie stukał na biegu jałowym gdy jest zuzyte, przykładowo http://allegro.pl/listing...cope=automotive
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.