problem z tolokiem na benzynie?:/ |
Autor |
Wiadomość |
romekrtk [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 16:15 problem z tolokiem na benzynie?:/
|
|
|
Witam jestem nowy jak widac ale mam problem z samochodem i prosil bym o pomoc. mianowicie mam samochod Mitsubishi Galant 1991r. 2000cm GLSi samochod posiada instalacje gazowa. Start samochodu zaczyna sie na bezynie i po chwili komputer przezuca na gas. na gazie jezdzi dobrze ale na benzynie trzesie samochodem z tego co ustalilem to jeden z tlokow nie pracuje dobrze sprawdzilem czy ma iskre i iskra jest wtrysk tez dziala. co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania.? dodam ze na gazie jezdzi dobrze ale wprowadzanie gazu do gorow nie jest przez wtryski. nie mam pojecia co jest ma ktos jakies pomysly? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-01-2007, 19:00
|
|
|
romekrtk napisał/a: | iskra jest wtrysk tez dziala |
To, że jest iskra nie oznacza, że nie ma np. przebicia na przewodzie WN.
A to, że wtryski działają nie oznacza, że są w pełni sprawne.
romekrtk napisał/a: | co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania.? |
Oprócz w/w. wymienionych mogą być jeszcze złe świece. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2007, 00:59
|
|
|
gdyby bylo odwrotnie - na gazie chodzilby gorzej, wtedy sa to typowe objawy marnych swiec lub kabli WN. jezeli chodzi o dzialanie na benzynie to moze zaczac od filtra paliwa ?
a na czym polegalo sprawdzenie ze tłok nie dziala poprawnie?? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-01-2007, 11:53
|
|
|
remkowsky napisał/a: | gdyby bylo odwrotnie - na gazie chodzilby gorzej, wtedy sa to typowe objawy marnych swiec lub kabli WN |
Ja wiem, ale kiedyś Simones pisał, że miał złe świece i na LPG auto śmigało, a na Pb nie bardzo... Wymiana świec pomogła. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2007, 12:02
|
|
|
remkowsky napisał/a: | gdyby bylo odwrotnie - na gazie chodzilby gorzej, wtedy sa to typowe objawy marnych swiec lub kabli WN. jezeli chodzi o dzialanie na benzynie to moze zaczac od filtra paliwa ? |
Mozna zaczac od wymiany filtra paliwa bo koszt niewielki ( ale jak byl nie dawno wymieniany to nie ma sensu tego robic ) , mimo wszystko tak jak kamilek , bardziej bylbym przy swiecach badz kablach WN .
Mialem kiedys podobny problem tylko ze nie mam gazu i wymienilem swiece na nowe i problem zniknal. |
|
|
|
 |
andrzej1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2007, 20:09
|
|
|
Jeden cylinder nie działa,lub dział wymiana świec powinna pomóc.Może są zmontowane świece typowe do gazu, przy bęzynie świeca ma przebicie i nie daje iskry. Kable W N to też ważne (czasem lepiej kupić dobrej jakości kable niż mieć kichanie i strzelanie a przy gazie to nie jest dobre dla przepływomierza).Jeżeli nie działa wtrysk to powinien wyskoczyć błąd w ECU.
Pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
romekrtk [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2007, 11:51
|
|
|
Kable WN byly wymianiane rok temu na nowki bo byl problem z zapalaniem samochodu. swiece sa troche starawe ale na gazie jedzie normalnie wiec ? czemu na gazie maja dac iskre a na benzynie inne? filtr paliwa ale skoro reszta tlokow chodzi to czemu ten jeden ma niedzialac |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 03-02-2007, 15:52
|
|
|
Zrób tak: zajrzyj do kopułki, jeśli zajdzie taka potrzeba, to wyczyść ją, jak to nie pomoże, to możesz dolać do paliwa środek na przeczyszczenie wtrysków. Później można zająć się świecami.
Jeszcze coś:
romekrtk napisał/a: | Kable WN byly wymianiane rok temu na nowki |
Jakiej firmy? Czy nie ma przebić? |
|
|
|
 |
romekrtk [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2007, 19:29
|
|
|
swieca byla sprawdzana tak ze poprostu byly przekladane z innych tlokow i na innych dobrze dzialaly kable tak samo i wtrysk byl podlaczony na ,,krotko" zeby sprawdzic czy dziala i tez byl zmieniany na inny tlok a na jego miejesce inny i to samo wiec te czesci sa sprawne .. moze sterowanie z komputera? byc przyczyna? ze od komputera np ida 4 kable i jeden z nich jest uszkodzony lub cos w tym typie? wracajac do swiec przez dlugi czas dzialalo dobrze wiec to nie winna swiec ze sa typowe do gazu ani nic z tych rzeczy to racej cos sterowaniem ale co odpowiada i jak sprawdzic? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 03-02-2007, 19:51
|
|
|
romekrtk napisał/a: | wtrysk(...)tez byl zmieniany na inny tlok a na jego miejesce inny i to samo |
I po zamianie źle palił cały czas ten sam cylinder?
romekrtk napisał/a: | ze od komputera np ida 4 kable i jeden z nich jest uszkodzony |
Możliwe. Skoro piszesz, że wtrsyki są sprawne, to zrób coś takiego: na chodzącym silniku odłącz wtyczkę z tego wtrysku, który "źle" chodzi. I zobacz, czy będzie duża różnica w pracy silnika. Jeżeli różnicy nie będzie wcale, to może oznaczać, że gdzieś jest przerwany kabel i do wtrysku nie dochodzą impulsy.
romekrtk napisał/a: | sterowanie z komputera? |
Wyjmowałeś ECU? Sprawdzałeś stan kondesatorów? |
|
|
|
 |
romekrtk [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2007, 12:35
|
|
|
no sprawdzilem. i cos jest z jednym tlokiem . bylem w PKSie zeby podlaczyli go do komputera i sprawdzili co samochod mowi o awari i tam bylo odnotowane ze sterownik wtrysku niedziala. i teraz mam inny problem samochod wogole nie odpala rozrusznik kreci ale niema iskry na swiacach na zadnej nie wina swiec ani kabli bo zasilanie nie dochodzi do aparatu zaplonowego. wogole ale przy rozruchu slychac taki swoisty ,,pstryk" jakby bylo cos walaczane. ale niema niemam pojecia co z tym obawiam sie ze komputer zginol. tak wiec poszukuje komputera o numerze MD167736-E2T14474-0Z14M JESLI KTOS POSIADA sprawny to prosze o kontakt |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2007, 13:24
|
|
|
romekrtk, skontaktuj sie z uzytkownikiem Bartek - naprawia komputery wtrysku i pomogl juz kilkunastu osobom z forum. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
romekrtk [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2007, 23:54
|
|
|
nie wiem czy to kogos interesuje ale problem tkwil w ECU po wymianie smiga az milo:) pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
|