Pomoc przy rozrzadzie |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek2208
Forumowicz
Auto: Pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 19-02-2013, 20:03 Pomoc przy rozrzadzie
|
|
|
Witam kolegow mam problem chodzi o ''hydrauliczny napinacz rozrzadu'' przy wymianie paska pompy wody i calej reszty nie wymienilem napinacza poniewaz mechanik twierdzi ze kosztuje on 500zł!! za czesci rozrzadu zaplacilem 450zł i nie bylo napinacza w komplecie tylko do kupienia osobno jak wyglada ta sprawa u was? wymienialiscie to? prosze o pomoc sprawa jest powazna ja kazalem zamontowac stary napinacz mechanik twierdzi ze jest ok i nic sie niestanie lecz powinienem go wymienic za jakis czas pierwszy raz sie spotykam z sytuacja gdzie napinacz kosztuje 500zł!! co o tym sadzicie?
[ Dodano: 19-02-2013, 20:04 ]
dodam tylko ze mechanik byl zdziwiony ze taki napinacz jest w tym samochodzie poniewaz w katalogu go nie bylo |
|
|
|
 |
gol23
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-02-2013, 23:05
|
|
|
Zgadza sie. Jest hydrauliczny napinacz i jest masakrycznie drogi. Ja kupowalem oryginal. Trzeba wymienic bo jak padnie to caly silnik szlag trafi. |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-02-2013, 19:31
|
|
|
Jeżeli to GDI to jak najbardziej trzeba wymienić ten napinacz (dlatego jest taka różnica w cenach rozrządu do MPI bo tam przy jednym wałku tego napinacza nie ma). Napinacz taki to kolejne łozysko - teraz zaoszczędzisz , za 20 tyś się zepsuje i znowu cały rozrząd (czyli 1000 zł) do wymiany. Cena napinacza jest szokująca bo to raczej tylko oryginały, ale poszukaj do innych modeli Mitsu z tym silnikiem, Pinin nie zawsze występuje w takich katalogach, może jest zamiennik lub w tańszej cenie. ALe wymienić należy obowiązkowo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzesiek2208
Forumowicz
Auto: Pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:25
|
|
|
co ile sie wymienia rozrzad??? mechanik mowil ze co 60tysi a nie 90??? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:55
|
|
|
Co 90 tys w serwisie ASO bo dają na tyle gwarancję a co 60 tys poza.
Napinacz hydrauliczny jak i rolki można wymieniać co druga wymianę paska czyli co 120 tys km. Ja do poprzedniej Carismy GDI za napinacz zamiennik dałem około 350zł. |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 25-02-2013, 12:52
|
|
|
A co ile wymienia się rozrząd w MPI?? Jaka jest orientacyjnie cena części?? |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
grzesiek2208
Forumowicz
Auto: Pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 25-02-2013, 14:30
|
|
|
ja bym nie odwazyl sie wymieniac rolki i napinacz co 120tysi wymienilem wszystko i spokojna glowa nie chce zeby kiedys zawiodło mnie auto np w terenie i co ja później zrobię?? jesli chodzi o MPI to masz duzo tansze czesci i nie masz hydraulicznego napinacza wiec zmiescisz sie w 600-700zl wraz z praca mechanika |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-01-2014, 16:14
|
|
|
Cytat: | Co 90 tys w serwisie ASO bo dają na tyle gwarancję a co 60 tys poza. |
Taak ? A to ciekawe ... może jakieś źródło tej wiedzy ? Tylko nie znajomy mechanik z Hebzi Dolnej ... |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11-02-2014, 19:27
|
|
|
w serwisie chyba lepiej potrafią skoro na 90 tyś .................................................................................................................................................................................................................................................................................
ale KASOWAĆ |
|
|
|
 |
turysta
Nowy Forumowicz
Auto: PININ 2GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 13-02-2014, 17:08
|
|
|
W moim pininku GDI niemiecki mechanik przestawił rozrząd o jeden ząbek a polski mechanik przy wymianie powtórzył jego błąd. Pojechałem na hamownię a tu brakuje prawie 20 KM. Trochę to trwało zanim znalazłem przyczynę. Wniosek jest taki że jak chcesz mieć coś zrobione dobrze zrób sobie sam. Przy wymianie rozrządu nie trzeba wymieniać napinacza hydraulicznego. Kontrola polega na naciśnięciu tłoczyska siłą rosnącą stopniowo do 20 kg. Maksymalne przesunięcie tłoczyska pod jej działaniem nie powinno przekroczyć 1 mm. Jeżeli jest większe, trzeba wymienić napinacz. Jeszcze ważne jest by napinacz przed montażem ściskać w imadle PIONOWO. |
|
|
|
 |
|