Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 08-10-2013, 22:37   [Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU

Witajcie Panowie,
W temacie odnośnie oleju do cari jest ogromna zamota, dlatego chciałbym zapytać tutaj.
Moja Cari ma 210kkm. Przebieg jest wg mnie realny, bo zużycie auta jest niewielkie.
Mam go od 180kkm, prawie 2 lata - sprowadziłem bezpośrednio z Niemiec.
Niestety nie wiem jaki olej był zalany, dlatego też zmieniłem na Castrol Magnatec 10w40.
Po kilku msc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo już przy zakupie był lekko widoczny wyciek.
Stukanie popychaczy średnie, aczkolwiek na zimnym występuje.
Na początku było okey, po jakimś czasie musiałem dolać oleju bo łykał go coraz śmielej.
Odbyłem dwie wymiany oleju, średnio bierze ok 1 litr na 4-5tys km.
Wydaje mi się że to dużo, dlatego chciałem zamienić na olej Total Quartz 7000 który jest syntetykiem. Mam ten olej już kupiony - 4litry.

Wasza opinia ?
Również pytanie którego nie znalazłem w temacie o oleju - ile wchodzi oleju do tego silnika ?

Pozdrawiam, dzięki
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 09-10-2013, 00:41   

tutaj duza lektura o olejach... http://forum.mitsumaniaki...6554&start=1410

i pojemnosc tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57303
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-11-2013, 21:58   

Ja bym nie ryzykowal można owszem zmienić z polsyntetyka na syntetyk ale warunkiem jest dobry stan silnika gdzie od wymiany do wymiany 10-12 tys km nie weźmie ci więcej jak 0,5 litra wlejesz syntetyk to możesz się liczyć z tym ze ci będzie brał litra na 1000 jak nie lepiej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-11-2013, 22:02   

A dlaczego syntetyka będzie brał więcej niż kiepskiego półsyntetyka? Jakoś to nieracjonalne, syntetyk ma lepsze parametry więc powinien lepiej smarować i dłużej trzymać parametry.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 13-11-2013, 01:08   

Ano dla tego ze syntetyk o tych samych parametrach ma większe współczynniki lepkości kinematycznej jest rzadszy i jeżeli gubi polsyntetyk to syntetyk będzie bardziej gubiło chyba ze naleje np syntetyk 15w50 poza tym zawiera znacznie więcej dyspergentow przez co rozpuszcza laki i osady które uszczelniająca silnik. Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. Zawierają one kompozycje które pomagają utrzymać w dobrej kondycji zmęczone życiem gumowe elementy jak np uszczelniacze wału. Miałem w drugim samochodzie i tam mi podciekal wlasnie wal na uszczelniaczu po nalaniu jakby mniej cieklo ale może to subiektywne odczucie niemniej od wymiany do wymiany z cieknacym uszczrlniaczem ubywal mi równo litr w v6 która sama z siebie bierze olej
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 13-11-2013, 13:21   

rasiak1980 napisał/a:
Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life.
W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze.
_________________

 
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-11-2013, 09:56   

sebkin napisał/a:
rasiak1980 napisał/a:
Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life.
W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze.


Też jestem po zabiegu przechodzenia z pół na pełny syntetyk i ubytków oleju nie widzę :)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 14-11-2013, 13:48   

Wkrótce sam zamierzam zmienić z półsyntetyka Mobila 10w40 na bardzo chwalony syntetyk Motul 8100 x-cess 5w40, szczególnie za to że wycisza silnik, bo u mnie klepią hydropopychacze i może to coś pomoże i teraz zaczynam się zastanawiać, bo u mnie bierze 1L na 10000km, czy nie bedzie brał więcej. Chociaż z tego co czytałem gdzie indziej ponoć lepszy olej czasami powoduje to że olej przestaje ubywać. To jak to jest w końcu?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-11-2013, 09:29   

nie spróbujesz nie będziesz wiedział:)
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 17-11-2013, 12:27   

ja słyszałem, od mechanika, że nie powinno się zmieniać oleju ze słabszego na lepszy, tj z minerala na półsyntetyk/ syntetyk a półsystetyku na pełen syntetyk. Nie pamiętam o co tam szło, ale podobno to nie zrobi dobrze dla silnika
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2013, 13:24   

Lepszy olej na pewno zrobi lepiej dla silnika niż gorszy, Ja zmieniłem tak (z półsyntetyka na syntetyk) już w dwóch autach. Nie odczułem żadnego negatywnego skutku a wręcz odwrotnie, oleju zaczęło mniej ubywać. Obecnie mam Mobila 0W40.
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 17-11-2013, 13:31   

:D Dzięki za konkretną odpowiedź popartą własną praktyką, bo właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Wkrótce po konsultacji jeszcze z moim mechanikiem zrobie wymianę i dam znać jaki to przyniosło efekt :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2013, 15:10   

Pierwszym autem była Carisma GDI a teraz obecna. Brejdak też zalał syntetyka już czwarty raz do Carismy 1.6. Na forum jest o tym multum tematów i wielu ludzi się w nich wypowiada o samych pozytywach z przejścia na lepsze oleje.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-11-2013, 19:17   

Zmiana oleju na lepszy może być szkodliwa dla silnika , ponieważ silnik GDI z natury jest w środku brudny lepszy olej posiada większą właściwość spłukującą i lepiej rozpuszcza nagary co może mieć bardzo negatywny wpływ dla żywotności silnika. Ja nie zmieniam oleju na lepszy klasowo.
_________________
Ross
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-11-2013, 19:29   

ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.