Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Webasto dla ubogich
Autor Wiadomość
bouncy1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 19
Skąd: strzelce opolskie
  Wysłany: 14-02-2014, 20:41   Webasto dla ubogich

Witam, chciałem podzielić się swoim pomysłem otóż, zawsze chciałem mieć webasto ale wiadomo, ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, z pełnym wyposażeniem i za rozsądne pieniądze , więc nie mam. Kupiłem ostatnio sterownik centralnego zamka 3-kanałowy i jeden kanał został wolny bo bagażnik mam na linke więc postanowiłem zrobić sobie zdalne odpalanie samochodu z pilota, prawie jak webasto :) . Oto schemat

Wszystko sprawdzone, działa bez problemu, może komuś sie przyda.
Przekaźniki generalnie mogą być do 20A, ja mam do 10A i też działa. Dioda 16A spokojnie wystarczy, najlepiej umieścić ją na radiatorze dla własnego spokoju. Tam gdzie jest opis wtyczki stacyjki pod "zapłon" trzeba wpiąć przewód który seryjnie jest w miejscu "styk 2 stacyjki" ponieważ potrzebujemy jednego odseparowanego sygnału, to jest jedyna ingerencja w seryjną instalacje, resztą kabli po prostu wpinamy się pod przewody które juz tam są. Przewody "kontrolka aku i silnika" podpinamy pod lampki kontrolek na desce rozdzielczej. Ogólnie działa to tak że jak naciskamy przycisk na pilocie od bagażnika włącza się zapłon i nawiew, jak gaśnie kontrolka silnika to rozrusznik odpala samochód. Potem po przekręceniu kluczyka włącza się dopiero radio a cały uklad zostaje odłączony przez sygnał ze stacyjki. Silnik gasi sie normalnie kluczykiem, ja mam jeszcze tak że gasze silnik jak zamykam auto pilotem, ale tylko po to jak komuś pokazuje żebym nie musiał wsiadać i wyłączać :) Kluczyk rozbieramy i immobilizer umieszczamy gdzieś w cewce stacyjki. W razie pytań pisać...
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 14-02-2014, 21:01   

Potrzebna czasówka, która rozłączy układ jak silnik nie zapali w ciągu kilku sekund lub jeśli zapali a kontrolka alternatora nie zgaśnie. Pilot ma krótki zasięg, ja bym zastosował moduł SIM ale to już ciut drożej.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
bouncy1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 19
Skąd: strzelce opolskie
Wysłany: 14-02-2014, 21:21   

Czasówka owszem, jeszcze czujnik biegów jakiś żeby nie dało się na biegu odpalić, narazie jest to tak po taniości zrobione ale się sprawuje :)
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 14-02-2014, 23:27   

Pod czujnik ręcznego chociaż.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-02-2014, 18:40   

Można też zastosować czterokanałowe sterowanie do bram garażowych na 12V, piloty mają tam większy zasięg. Tylko zawsze jest niebezpieczeństwo, że ktoś zostawi auto na biegu nawet mimo zaciągniętego ręcznego może to być niebezpieczne. Przydał by się jakiś czujnik w skrzyni jak w automatach może dało by się zamontować jakąś krańcówkę w tunelu przy lewarku lub przy skrzyni przy wybieraku.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-02-2014, 19:16   

Jak dobry rękaw, to czasówka na 3 sekundy wystarczy. Pisałem o niej wcześniej.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
bouncy1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 19
Skąd: strzelce opolskie
Wysłany: 16-02-2014, 00:10   

Pod biegi czujnik, krańcówka na wybieraku która będzie odcinać impuls z centralki, już mam plan tylko czasu brakuje.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-02-2014, 22:29   

Rozwiązanie ciekawe, ale ma 3 istotne wady...

Pierwsza to taka, że omijasz immo- w zasadzie najlepsze zabezpieczenie w galancie.
Druga, że odpalone auto bez kierowcy= mandat.
Trzecia wada to szybsze zużywanie silnika. Jak powszechnie wiadomo, zimny silnik po odpaleniu powinien zacząć jazdę. Rozgrzewanie na postoje oznacza jego szybsze zużycie.

Też to rozważałem bo latem można schłodzić auto :) Ale ostatecznie wygrało webasto.
 
 
krzychuzzz 
Mitsumaniak


Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 406
Skąd: Płock
Wysłany: 17-02-2014, 15:16   

Owczar napisał/a:
Trzecia wada to szybsze zużywanie silnika. Jak powszechnie wiadomo, zimny silnik po odpaleniu powinien zacząć jazdę. Rozgrzewanie na postoje oznacza jego szybsze zużycie.

Mógłbyś rozwinać tą myśl? Pierwszy raz w życiu słyszę taką teorię. (pytam poważnie )
_________________
02924/KMM
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2014, 15:50   

Silnik na postoju rozgrzewa się bardzo długo, przez to pracuje niedogrzany przez dłuższy czas niż miałoby to miejsce podczas jazdy. Najzdrowsza dla silnika jest jazda zaraz po odpaleniu bez wkręcania na obroty.

To prawda zapisana m.in. w instrukcji do BMW czy VW. Podejrzewam, że różnice będą minimalne, ale druga sprawa, że na biegu jałowym przy -15 auto będzie się rozgrzewało baaardzo długo zużywając przy tym ogromne ilości paliwa. Przykładowo galant tuż po odpaleniu pokazuje 5l/h. Potem oczywiście spada, ale w samym cyklu spalanie jest dużo wyższe. Na rozgrzanym silniku spalanie waha się w okolicach 1,2l/h. Zatem możemy założyć, że średnia będzie w granicach 2-2,5l/h w cyklu rozgrzewania silnika. Generalnie to "webasto dla ubogich" będzie znacznie kosztowniejsze w eksploatacji niż standardowe webasto. Druga sprawa, że typowe webasto rozgrzewa silnik zmniejszając zużycie paliwa i silnika.

Sam pomysł ze zdalnym odpalaniem bym zaadoptował, ale na lato :)
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-02-2014, 18:59   

Owczar napisał/a:
Silnik na postoju rozgrzewa się bardzo długo
Mój jakieś 5 minut...
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2014, 19:58   

Co? Nie obraz się, ale chyba z ogniskiem pod silnikiem. Nawet podczas jazdy nie rozgrzewa się w 5min.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-02-2014, 21:28   

W 5 minut nie, w jakieś 2-3 łapie pół skali i stoi jak drut. Na termostat i ogrzewanie nie powiem złego słowa w tym aucie. Jutro mogę poczynić jakieś akcje ze stoperem. A może filmik nagram pięciominutowy.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-02-2014, 21:34   

Witek vel Mysza napisał/a:
A może filmik nagram pięciominutowy.


1. nagraj i wrzuć tutaj
2. ale jutro nie ma mrozu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-02-2014, 22:01   

Podawanie czasu nagrzania się silnika bez parametrow startu/pracy to jak podawanie długości przyrodzenia mierząc go wraz z kręgosłupem :roll:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.