Drgania na jedynce i dwójce |
Autor |
Wiadomość |
Radek J
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Kleszczów
|
Wysłany: 29-09-2015, 14:28 Drgania na jedynce i dwójce
|
|
|
Od 2 tyg mam Pajero i powoli go ogarniam.Proszę o pomoc jak w temacie. Drgania ,hurgot pojawiają sie na krótko po wbiciu jedynki i dwójki na niskich obrotach. Słychac je jakby ze skrzyni,lewarków?.Przy wyższych prędkościach jest ok.Wyczuwalne jest też, przy szybkiej jeżdzie, stuknięcie przy zmianie biegów,ale raczej to nie krzyżaki,bo luz niewyczuwalny. Auto podniesione na zestawie ironman.Wyczuwalny luz w pionie na wyjściu tylnego wału z reduktora.Mam pytanie czy wyrobiona tuleja reduktora jest za to odpowiedzialna,czy za bardzo wysunięty wał przez podniesienie? Co z tym zrobic?Pozdrawiam Wszyskich |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 19-01-2016, 19:07
|
|
|
Cześć
Czy u Ciebie drgania powodują wpadanie w rezonas całej budy ? Mam to samo , początkowo myślałem że winna jest poduszka pod skrzynią biegów ,lecz po wymianie 2 szt jest tak samo.Czy znalazłeś może co jest przyczyną ?
Pozdrawiam |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2016, 06:03
|
|
|
Witam
Nie wiem jak jest w 3,5 B (jeśli manual to może być podobnie)
Ale u Ciebie Pablo1999 radzę jeszcze sprawdzić poduszki silnika
Jednak moim zdaniem na 90% to koniec sprzęgła
Sprawdź czy drgania są silniejsze przy ruszaniu z zapiętym przodem (wzrasta znacznie opór ) i porównaj do ruszana na samym tyle.
Zrób jeszcze test ruszania z wysokich obrotów i strzał ze sprzęgła, oczywiście but potem na maksa , drgania będą słabsze albo wcale ich nie będzie (zależne od stopnia zużycia sprzęgła)
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 20-01-2016, 16:27
|
|
|
Witam
Właśnie poduszki silnika wydają się OK ,( są w całości , sztywne ) natomiast sprzęgło wymieniał poprzedni właściciel w tym roku ( niestety już nie wiem czy tak było przed wymianą ). Przy zapiętym przodzie jest tak samo od ok 1500-1800 obr buda wchodzi w rezonans. Przy b szybkim ruszaniu gaz na maxa tego efektu nie ma , po zmianie na 2 bieg gdy obroty są powyżej 2 tyś jest ok .Przymierzę się do wymiany poduszek pod silnikiem. Jednak znalazłem na forum kilka pomysłów że może to krzyżaki na tylnym wale lub nie wyważony wał . A może celem testu odłączyć tylny wał ( wyjąć go ) zapiąć przód i zobaczyć co będzie . Co o tym myślicie ?
Pozdrawiam |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-01-2016, 12:46
|
|
|
Nie sadzę żeby to był wał i krzyżaki
nie są w stanie całej budy wrzucić w rezonans , odczuwalne wibracje tak ale nie rezonans
Poduszki sprawdź dokładnie, podeprzyj do góry silnik i sprawdź, najczęściej odkleja się blacha od gumy, i nie widać tego jak silnik lezy na poduszce
Sprzęgło (dalej obstawiam) masz kontakt z poprzednim właścicielem , skąd wiesz czy mówił prawdę ? A może wymienił samą tarczę ? Może ma dowód zakupu, i kto mu to robił ?
Sprawdź jak możesz
Sory że tak piszę ale tyle razy już widziałem jaką maniane potrafią odwalić mechanicy że długo by opowiadać
ps. u mnie też to się zaczyna, ale będę to robił za jakieś 2 tygodnie,
jak masz możliwość zaczekać to możemy pogadać po
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 24-01-2016, 17:28
|
|
|
Według informacji od poprzedniego właściciela wymieniał kompletne sprzęgło na Exedy na początku zeszłego roku . ( 950PLN) Będę próbował podnieść silnik na podnośniku , ale jak znajdziesz coś wcześniej proszę daj znać
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-01-2016, 22:45 ]
Podniosłem dziś silnik ( podstawiając podnośnik pod miskę olejową ) i poduszki są OK , nic się nie rozłączyło guma z blachami trzyma się dobrze |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
Radek J
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Kleszczów
|
Wysłany: 10-02-2016, 10:05
|
|
|
Przepraszam, założyłem temat ,a się nie odzywałem,problemy z logowaniem
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła,bo też mi się wydaje,że to jest przyczyną drgań.U-96 czy już wymieniałeś sprzęgło? Podpowiedzcie proszę jakie sprzęgło najlepiej kupić do silnika 3,5 koła coopery 33cale,jazda terenowa,ale raczej lajcik Tak do 1500pln.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-02-2016, 10:06
|
|
|
Radek
ja jeszcze nie dobrałem się do sprzęgła z braku czasu, ale ruszam z tym na początku marca
czyli w 9 tygodniu, ponieważ muszę przy okazji zrobić jeszcze klika przeróbek które odkładałem
Jak zaatakuje to napiszę co i jak i wrzucę fotki
A jak u Ciebie ?
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 21-02-2016, 12:58
|
|
|
Radek
W pierwszym poście napisałeś "Wyczuwalny luz w pionie na wyjściu tylnego wału z reduktora"
Właśnie szukając przyczyny zauważyłem u mnie też luz wału na wyjściu z reduktora w obu płaszczyznach ( jest nawet minimalny wyciek oleju) Czy robiłeś coś z tym ? Może to jest przyczyna . Mój też jest podniesiony ale rezonuje od początku jak go kupiłem . |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
Radek J
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Kleszczów
|
Wysłany: 02-03-2016, 14:45
|
|
|
U-96 napisał/a: | Radek
ja jeszcze nie dobrałem się do sprzęgła z braku czasu, ale ruszam z tym na początku marca
czyli w 9 tygodniu, ponieważ muszę przy okazji zrobić jeszcze klika przeróbek które odkładałem
Jak zaatakuje to napiszę co i jak i wrzucę fotki
A jak u Ciebie ?
Pozdr. |
Obecnie dałem sobe spokój ze sprzęgłem,ale z tego co się dowiedziałem najlepsze są Exedy i cenowo ok(1500pln).Skłaniam się teraz do wymiany poduszek pod skrzynią.Jak ruszam wolno to drży,jak z kopyta-obiawu brak. Założyłem poszerzenia gumowe nadkoli i reling na dach ,a do niego panel led. Wygląda super. Informuj jak tam postępuje wymiana sprzęgła.
Podrawiam |
|
|
|
 |
brzyydal
Forumowicz
Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 66 Skąd: krk
|
Wysłany: 02-03-2016, 20:27
|
|
|
Hej. W plaskaczach za takie objawy czesto odpowiadaja zuzyty docisk sprzegla ewentualnie rozwalone przeguby. Tutaj jednak podejrzanym wydaje mi sie ten luz na reduktorze. Mozna podniesc auto i sprawdzic czy bez obciazenia bedzie to samo. Sprawdzilbym takze ruszanie na wstecznym i reszcie biegow a takze jazde na reduktorze. Ile podniesiony? |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 16-03-2016, 01:31
|
|
|
Luz na wyjściu wału z reduktora skasowany przez wymianę tulei i ..... niestety drgania pozostały , praktycznie 0 postępu . Jak znalazłem ten luz ( który był znaczny) to już myślałem że to jest to ale niestety nie .Czy Macie może jakiś pomysł na ten rezonas budy ? |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
Radek J
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Kleszczów
|
Wysłany: 18-05-2016, 14:58
|
|
|
Ja wymieniłem poduszki skrzyni,wydaje się że jest nieco lepiej Ktoś pisał o dystansie na wał przy lifcie.W Vitarze dystans na wał jest konieczny przy zmianie zawieszenia na wyższe,ale na forum pajero nigdzie tego nie znalazłem |
|
|
|
 |
pablo1999
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 18-05-2016, 21:07
|
|
|
Pojechałem do speca od wałów napędowych i stwierdził że jeżeli drgania są przy wyższych prędkościach samochodu przy stałej prędkości >70km/h to jest wał a w tym przypadku przy przyśpieszaniu na II i III to jest sprzęgło. Podobno poprzedni właściciel zmieniał na Exedy rok temu tak że nie wiem co o tym myśleć . |
_________________ Pablo |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:00
|
|
|
Mój Tato całe życie powtarza...
"Synuś..... myślenie ma przyszłość...."
Więc myśl ... a cos wykombinujesz...
Pozdro600 |
|
|
|
 |
|