[Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
KrzysiekM
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:00 [Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym
|
|
|
Witam.
Carisme kupiłem ponad pięć lat temu i przez ten cały czas mam problem z luzem występującym gdzieś w układzie kierowniczym. Występuje on niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy nie, wynosi ok. 1,5 cm na obwodzie kierownicy.
Problemy z przejściem przeglądu technicznego zmusiły mnie do przyjrzenia się problemowi i chyba coś znalazłem. Sa to dwie rury prostokątne (jedna wsunięta w drugą) z przegubami krzyżakowymi na swoich końcach. Luz występuje pomiędzy rurami (tak jakby któraś się "wyrobiła"). Teraz moje pytania: do czego ta konstrukcja ma służyć? Po co te rury mają zapewniony ruch wzdłużny?
No i najważniejsze (tylko się nie śmiejcie) czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?
Dzięki z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 28-12-2012, 13:07
|
|
|
Ja mam tak samo,luz jest ok 1,5-2cm na kierownicy.A drążki itp końcówki wszystko ok.U mnie wygląda na luz na kolumnie kierowniczej zaraz nad pedałami kierowcy.Nie długo też czeka mnie przegląd zobaczymy czy przejdzie:P |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 28-12-2012, 18:55
|
|
|
Prawdopodobnie chodzi Ci o frezowane rury pomiędzy kolumną a dalszą częścia układu.
Ruch wzdłużny musi być, chociażby po to żeby była możliwość zmiany wysokości kierownicy. Tak samo po to są dwa krzyżaki na końcach rury. Pod pojęciem " połączenie nierozłączne" masz na myśli zespawanie? Jak tak to tego nie rób, no chyba że później wymienisz cały element.
Moim zdaniem luz występuje właśnie na krzyżakach a nie na frezie... wątpię żeby on się zużył... mało prawdopodobne, bo krzyżak jest bardziej podatny na takie awarie. No chyba że tam nie ma freza tylko tak jak piszesz "dwie rury prostokątne".
Krzyżaki da się wymienić poprzez roztoczenie starych i wspawanie nowych. Wiele razy tak robiłem tyle że przy dużo poważniejszych elementach (m.in. wały napędowe). Kwestia tylko czy da się to rozebrać w taki sposób żeby później to tak samo złożyć... najlepiej chyba w tym przypadku wymienić na sprawną używkę. Wyjmij i dowiesz się dokładnie gdzie jest ten luz... |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2012, 19:15 Re: Luz w układzie kierowniczym
|
|
|
KrzysiekM napisał/a: | czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?
|
Moim zdaniem największy wpływ będzie to miało na Twoje niebezpieczeństwo. Ten element prawdopodobnie ma zapobiec zmiażdżeniu Twojej klatki piersiowej przez kierownice przy wypadku. Nie wiem jak jest w Carismie, ale w nowszych samochodach między tymi elementami jest plastikowy odlew, które się pewnie wyrobił. |
|
|
|
 |
KrzysiekM
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 22:52
|
|
|
Też myślałem, że ten fragment ma służyć do składania kolumny kierownicy przy wypadku. Z zewnątrz wyglądają na zwykłe rury o przekroju prostokątnym. I jestem pewien,że między nimi jest luz a nie w krzyżakach. Myślałem o zespawaniu ich bo szczerze to nawet nie wiem co mam wymienić? Dwie rury z przyspawanymi do ich końców fragmentami przegubów? Nawet nie wiem jak się to nazywa. Poza tym trochę się boje rozbierać całej kolumny, że później źle to złożę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
KrzysiekM
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2012, 20:57
|
|
|
Dzięki za pomoc. Czy da się podmienić "nową" stacyjkę na starą żebym nie musiał nosić dwóch kluczyków? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-12-2012, 22:45
|
|
|
Da się wymienić samą stacyjkę. |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 10-03-2014, 10:45
|
|
|
KrzysiekM, Pomogła wymiana tej części? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|