Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym
Autor Wiadomość
KrzysiekM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 12:00   [Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym

Witam.
Carisme kupiłem ponad pięć lat temu i przez ten cały czas mam problem z luzem występującym gdzieś w układzie kierowniczym. Występuje on niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy nie, wynosi ok. 1,5 cm na obwodzie kierownicy.
Problemy z przejściem przeglądu technicznego zmusiły mnie do przyjrzenia się problemowi i chyba coś znalazłem. Sa to dwie rury prostokątne (jedna wsunięta w drugą) z przegubami krzyżakowymi na swoich końcach. Luz występuje pomiędzy rurami (tak jakby któraś się "wyrobiła"). Teraz moje pytania: do czego ta konstrukcja ma służyć? Po co te rury mają zapewniony ruch wzdłużny?
No i najważniejsze (tylko się nie śmiejcie) czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?
Dzięki z góry za pomoc.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 28-12-2012, 13:07   

Ja mam tak samo,luz jest ok 1,5-2cm na kierownicy.A drążki itp końcówki wszystko ok.U mnie wygląda na luz na kolumnie kierowniczej zaraz nad pedałami kierowcy.Nie długo też czeka mnie przegląd zobaczymy czy przejdzie:P
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 28-12-2012, 18:55   

Prawdopodobnie chodzi Ci o frezowane rury pomiędzy kolumną a dalszą częścia układu.
Ruch wzdłużny musi być, chociażby po to żeby była możliwość zmiany wysokości kierownicy. Tak samo po to są dwa krzyżaki na końcach rury. Pod pojęciem " połączenie nierozłączne" masz na myśli zespawanie? :D Jak tak to tego nie rób, no chyba że później wymienisz cały element.

Moim zdaniem luz występuje właśnie na krzyżakach a nie na frezie... wątpię żeby on się zużył... mało prawdopodobne, bo krzyżak jest bardziej podatny na takie awarie. No chyba że tam nie ma freza tylko tak jak piszesz "dwie rury prostokątne".

Krzyżaki da się wymienić poprzez roztoczenie starych i wspawanie nowych. Wiele razy tak robiłem tyle że przy dużo poważniejszych elementach (m.in. wały napędowe). Kwestia tylko czy da się to rozebrać w taki sposób żeby później to tak samo złożyć... najlepiej chyba w tym przypadku wymienić na sprawną używkę. Wyjmij i dowiesz się dokładnie gdzie jest ten luz...
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2012, 19:15   Re: Luz w układzie kierowniczym

KrzysiekM napisał/a:
czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?


Moim zdaniem największy wpływ będzie to miało na Twoje niebezpieczeństwo. Ten element prawdopodobnie ma zapobiec zmiażdżeniu Twojej klatki piersiowej przez kierownice przy wypadku. Nie wiem jak jest w Carismie, ale w nowszych samochodach między tymi elementami jest plastikowy odlew, które się pewnie wyrobił.
 
 
KrzysiekM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2012, 22:52   

Też myślałem, że ten fragment ma służyć do składania kolumny kierownicy przy wypadku. Z zewnątrz wyglądają na zwykłe rury o przekroju prostokątnym. I jestem pewien,że między nimi jest luz a nie w krzyżakach. Myślałem o zespawaniu ich bo szczerze to nawet nie wiem co mam wymienić? Dwie rury z przyspawanymi do ich końców fragmentami przegubów? Nawet nie wiem jak się to nazywa. Poza tym trochę się boje rozbierać całej kolumny, że później źle to złożę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-12-2012, 23:53   

Raczej musisz kupić całość http://moto.allegro.pl/mi...2834284230.html
Tu trochę taniej http://moto.allegro.pl/ko...2839302847.html
 
 
KrzysiekM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2012, 20:57   

Dzięki za pomoc. Czy da się podmienić "nową" stacyjkę na starą żebym nie musiał nosić dwóch kluczyków?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-12-2012, 22:45   

Da się wymienić samą stacyjkę.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 10-03-2014, 10:45   

KrzysiekM, Pomogła wymiana tej części?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.