Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
[I 2.0] Zamiana klimy manualnej na klimatronic |
Autor |
Wiadomość |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 16-03-2014, 12:01 [I 2.0] Zamiana klimy manualnej na klimatronic
|
|
|
Przejrzałem manuala ale nie jestem pewien czy tak to trzeba zrobić. Co potrzebuję aby zmienić klimę manualną na klimatronica? Na pewno sterowanie to na konsoli środkowej i zamiast tych linek co idą od nogi kierowcy wtyczki do panela, ten element przed nagrzewnicą, zapewne sterownik klimy no i coś pod pokrywą silnika w bezpiecznikach i przekaźnikach. Robił ktoś ten zbieg u siebie abo wie na co zwrócić uwagę? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-03-2014, 11:55
|
|
|
Ja miałem od ręki klimatronik, różnica jest też w sterowaniu prędkości wentylatora, w mechanicznej jest rezystor w kilmatroniku go nie ma. Zwróciłbym by na to uwagę, bo może jeszcze wentylator ma jakis dodatkowy moduł lub jest inny silnik.
Wydaje mi się że klimatronic ma też czujnik temperatury wewnętrznej z taką długą rurką podobną do peszla, po lewej stronie nagrzewnicy.
Napisz później o efektach wymiany, ja mam pękniętą obudowę nagrzewnicy i planuje wymienić, być może nawet bym odkupił do Ciebie pozostałości o ile będą pasować. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 17-03-2014, 14:31
|
|
|
A weź mi powiedz czy u Ciebie w manualu to pokrętło pierwsze po lewej stronie, to od regulacji temperatury też tak ciężko chodzi? Rozebrałem to ale tam nie ma możliwości przesunięcia w inne miejsce linki bo wtedy nie łapie jak powinna. I dlatego nie optwiera się na MAX ciepło. |
|
|
|
 |
GrzechuB
Forumowicz
Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 17-03-2014, 20:30
|
|
|
elektryk napisał/a: |
Napisz później o efektach wymiany, ja mam pękniętą obudowę nagrzewnicy i planuje wymienić, być może nawet bym odkupił do Ciebie pozostałości o ile będą pasować. |
A panel (ramkę) Ja chętnie kupię |
_________________ Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.
Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2014, 21:15
|
|
|
A może lepiej dołożyć termostat elektroniczny za około 150zł i klimę manualną zmienić na półautomatyczną. Twoim zadaniem będzie jedynie zmiana prędkości wentylatora oraz w zimę będzie trzeba przełączać na grzanie. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 18-03-2014, 08:00
|
|
|
Hmmm. No niby to będzie klimatronic:P Chodzi mi bardziej żeby zeminić pokrętła bo ciężko chodzą, a te z klimatronica są elektryczne więc pewnie będę musiał zmienić parę rzeczy. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-03-2014, 13:09
|
|
|
Pomagałem zakładać klimatronik do colta CA który miał manualną klimę. Przeróbek było sporo. Było trzeba wymienić puszki pod deską rozdzielczą na takie z silniczkami, rezystor, panel sterowania i dorobić wiązkę elektryczną. Może zacznij od zajrzenia lub zorientowania się czy jest instalacja bo z tym jest największy problem. Jak będzie to zostanie tylko kwestia dorwania puszek z silniczkami od wersji z klimatronikiem. Jeśli nie ma to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dorwanie na allegro wersji z klimatronikiem na części i kupić puszki, panel i całą wiązkę spod deski rozdzielczej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 18-03-2014, 13:17
|
|
|
W moim aucie z manualną klimą też niestety chodzą ciężko, gdyby ktoś miał na to sposób inny niż przerobienie na klimatronic to proszę o informację:-) |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 18-03-2014, 13:22
|
|
|
Jest sposób - musisz wyciągnąć panel i zastosować inne mocowanie linki takie w rurce, ja będę to robił u siebie bo widzę, że z klimatronikiem to za dużo roboty, a jak mi wyjdzie to zapodam Ci patent:) Oryginalnie linka jest wciskana w taki rowek i ma zaczepy, które po jednym wyjęciu nie trzymają i dlatego później ciężko chodzi. |
Ostatnio zmieniony przez nytsug 18-03-2014, 13:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 18-03-2014, 13:35
|
|
|
Super, w takim życzę powodzenia w modyfikacji i czekam na info:-) |
|
|
|
 |
spanishfly
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2014, 19:05
|
|
|
Jak poszło ze zmianą prowadzenia linki? Za każdym razem mam wrażenie, że za chwile urwę pokrętło przy zmianie temperatury. |
_________________ Its nice to be important, but its more important to be nice. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 17-09-2014, 19:31
|
|
|
Ja u siebie to zrobiłem ale nie wykonałem zdjęć, może gdzieś przed zimą będę robił porządek z radiem to zapodam fotki, ogólnie to dużo rzeźby nie ma ale trzeba dać coś mocnego i zarazem elastycznego żeby nie wypadało i żeby ładnie prowadziło linkę bez przycięć. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|