Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Problem z odpalaniem na bezynie
Autor Wiadomość
karolw78
[Usunięty]

  Wysłany: 29-01-2007, 20:09   [C62A 1.5] Problem z odpalaniem na bezynie

nie mogę odpalić miśka na benzynce, problem jak w temacie, wciśnięcie pedału gazu też nie pomaga. Dziwi mnie fakt, że po przełączeniu na LPG wciskam lekko gaz i zapala (postepowanie podobne na benzynie nie skutkuje), z tym że muszę chwilke przytrzymać gaz, żeby nie zgasł, później po przełączeniu na PB jest ok. Co do tej pory zrobiłem: regulowałem obroty, krokowy czyszczony, przepustnica czyszczona, wymieniłem filtr paliwa i powietrza, świece. Zastanawiam się czy to nie wina przepływomierza, ale nie wiem czy to dobry objaw po wycjągnięciu wtyczki z przepływomierza następuje spadek obrotów ale silnik nie gaśnie. Czasem zdaża się że zapali na PB ale dochodzi do ok 1300 obr po czym nagle spadają - lancer gaśnie. Proszę pomóżcie.
Ostatnio zmieniony przez akbi 14-06-2007, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-01-2007, 21:10   

karolw78 napisał/a:
wciskam lekko gaz

A po co? Bez tego nie da się odpalić? Oj, trzeba będzie przyjrzeć się krokowemu...
karolw78 napisał/a:
później po przełączeniu na PB jest ok

Później....znaczy kiedy? Po rozgrzaniu? Czy jeszcze, jak jest zimny?
karolw78 napisał/a:
czy to nie wina przepływomierza

A są problemy podczas jazdy?
karolw78 napisał/a:
po wycjągnięciu wtyczki z przepływomierza następuje spadek obrotów ale silnik nie gaśnie

Tak powinno być - spadek i duże falowanie obrotów. Silnik niekoniecznie musi zgasnąć.
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 21:41   

A więc tak:
wciskam lekko gaz- inaczej nie zapala, ale na ciepłym bez problemu bez wciskania pedału gazu pali zarówno na PB jak LPG
Nie próbowałem odłączyć przepływomierza i przejechać "rundkę", robiłem to na postoju, ale sprawdzę.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-01-2007, 21:51   

Czy na zimnym silniku, jak już odpali, masz problemy z obrotami?

edit:
właśnie doczytałem Twoją wypowiedź
karolw78 napisał/a:
wciskam lekko gaz i zapala (postepowanie podobne na benzynie nie skutkuje), z tym że muszę chwilke przytrzymać gaz, żeby nie zgasł

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury (ten dla ECU). Ale żeby być pewnym, to napisz jeszcze, czy jak włączysz jakiś odbiornik prądu (np. ogrzewanie tylnej szyby), to obroty mocno spadają, czy tylko nieznacznie?
Ostatnio zmieniony przez kamilek 29-01-2007, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 22:04   

Wygląda to mniej więcej tak: po odpaleniu osiąga ok 1300-1500 obr po czym gwałtownie spadają i gaśnie, czasami jest tak że jak uda mi się w odpowiednim momencie dodać troche gazu tak aby obroty nie spadły co spowoduje zgaśnięcie, to ściągając lekko noge z gazu obroty trzyma na ok 800. Na ciepłym nie muszę wciskać gazu, obroty dochodzą do ok 1300 po czym spadają do 800 i jest ok. Przyznam się że sam nie patrzyłem do krokowego ale byłem w warsztacie i powiedziałem o problemach z odpalaniem i mechanik stwierdził że to może być wina krokowego więc go zostawiłem, wyczyścił mówił że krokowy jest ok, ponieważ problem nie ustąpił stwierdził że czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem i nic, zadnej poprawy. :?:
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-01-2007, 22:13   

Ajj...spóźniłem się :) . Za późno zedytowałem poprzedni post. Ale przejdźmy do konkretów:
karolw78 napisał/a:
po odpaleniu osiąga ok 1300-1500 obr

Prawidłowo.
karolw78 napisał/a:
po czym gwałtownie spadają i gaśnie,

Miałem tak, zanim nie wyczyściłem przepustnicy i nie wyregulowałem obrotów. Ale z tego, co się orientuję, to ty już te czynności wykonałeś.
I ten spadek obrotów i gaśnięcie to na LPG, tak?
karolw78 napisał/a:
lekko noge z gazu obroty trzyma na ok 800

800 RPM na zimnym silniku?
karolw78 napisał/a:
obroty dochodzą do ok 1300 po czym spadają do 800 i jest ok

Czyli czujnik temperatury jest OK. Krokowy chyba też.

Hm...czyżby Ci lały wtryski?
A przewody WN kiedy wymienione?
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 19:18   

Jak moge sprawdzić wtryski??? Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc?
Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje to taki objaw jest ok. Po odpaleniu na LPG przytrzymuje trochę pedał gazu (ok 20 sek.) i gra, problem pojawia się w momencie przełączenia LPG na PB - momentalnie gaśnie (może faktycznie lanie wtrysków - nie wiem, nie znam się). Jak wcześniej wspominałem na ciepłym silniku mogę zapalić zarówno na PB jak i na LPG, przełączenie z LPG na PB nie powoduje gaśnięcia, ew. nagłą zmianę obrotów spowodowaną zmianą mieszanki, ale po jakimś czasie wszystko wraca do normy (podobnie LPG - PB). Co do przewodów WN to mam nowe SEIWY (po 2 reklamacjach), ale rozglądam się za NGK. Z drugiej strony gdyby przewody WN były wadliwe to podejrzewam że większe problemy przy zapalaniu powinny być na LPG (potrzeba ok. 30% więcej prądu), a u mnie jest na odwrót LPG ok a PB-problem. Coraz bardziej przekonuje mnie teoria wtrysków :( (ale bedzie bolało)
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2007, 19:37   

Cytat:
Jak moge sprawdzić wtryski??? Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc?


Ja dodałem STP do wtrysków i bardzo pomógł jeśli chodzi o redukcje stuków (więc liczę że ogólnie są teraz w lepszej kondycji :) ) Preparat kosztował coś ok 30 PLN w Norauto, więc cchyba warto spróbować
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2007, 20:36   

karolw78 napisał/a:
Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje

Tak to jest normalne. Przy nagłym wciśnięciu pdału gazu może zgasnąć.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-01-2007, 22:05   

karolw78 napisał/a:
Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc?

Na pewno nie zaszkodzi :)
karolw78 napisał/a:
Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje to taki objaw jest ok

Tak jest OK. Fizyki nie oszukasz :)
karolw78 napisał/a:
problem pojawia się w momencie przełączenia LPG na PB - momentalnie gaśnie

A jak wkręcisz go np. na 4000 RPM i przełączysz, to też zgaśnie?

...tak myślę sobie...a weź Ty się przyjrzyj EGR-owi. Bo może ten zawór jest nieszczelny i powoduje takie efekty. Masz możliwość chociażby tymczasowego zaślepienia go?
Poza tym jesteś pewien, że ECU masz sprawne?
 
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 05-02-2007, 21:42   

Witam,

miałem podobny problem w lancerze 1.5 z 90r. Zapalał na benzynie ale za chwile obroty spadały i gasł. Jak w tym czasie dalem mu troszke gazu to jakos tam pracował, jechac jechal, od czasu do czasu strzelał z rury wydechowej. Jak przelaczalem na LPG bylo zdecydowanie lepiej aczkolwiek nie idealnie. Ludziska mnie straszyli ze wtryski mam zapieczone.

Powód był naprawde banalny- okazalo sie ze klapa antywybuchowa- taka opaska gumowa- jest przerwana. Jak ja wymienilem auto jezdzi prawie jak nowe zarowno na benzynie jak i na gazie
 
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 19:28   

pierafal napisał/a:
klapa antywybuchowa- taka opaska gumowa- jest przerwana

Problem jest tylko taki że ja zamiast opaski antywybuchowej mam zamontowany taki bezpiecznik na sprężynie, miałem opaske wcześniej ale często mi strzelał i opaska spadała, po wizycie u gazownika zamontowano mi ten bezpiecznik zamiast opaski.
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 19:21   

Zobacz jak wyglądają wtryskiwacze może, sie zapiekają. Szczelność dolotu też warto sprawdzić ale gdyby było coś nie tak to na lpg chodził by gorzej niż na benzynie. Warto też przyjrzeć się regulatorowi ciśnienia i pompie paliwa.
 
 
karolw78
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 20:59   

Niby to takie proste (nie dla mnie), ale jak mogę sprawdzić czy wtryskiwacze się zapiekają, czym to sie objawia. Poza tym gdzie jest ten regulator ciśnienia i jak go sprawdzić. Co do pompy paliwa to chyba jest ok bo na ciepłym zapala bez problemu na PB, w przeciwnym razie problem byłby zarówno na ciepłym jak i na zimnym (tak sądze)
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 08-02-2007, 00:26   

Dolej tego specyfiku na przeczyszczenie wtrysków.
Jeżeli auto ładnie wkręca się na obroty, to pompa i regulator są sprawne.
Regulator to taki zaworek wkręcany na samym końcu listwy wtryskowej,
Pytam się jeszcze raz: masz możliwość zaślepienia EGR-u?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.