[C62A 1.5] Problem z odpalaniem na bezynie |
Autor |
Wiadomość |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2007, 20:09 [C62A 1.5] Problem z odpalaniem na bezynie
|
|
|
nie mogę odpalić miśka na benzynce, problem jak w temacie, wciśnięcie pedału gazu też nie pomaga. Dziwi mnie fakt, że po przełączeniu na LPG wciskam lekko gaz i zapala (postepowanie podobne na benzynie nie skutkuje), z tym że muszę chwilke przytrzymać gaz, żeby nie zgasł, później po przełączeniu na PB jest ok. Co do tej pory zrobiłem: regulowałem obroty, krokowy czyszczony, przepustnica czyszczona, wymieniłem filtr paliwa i powietrza, świece. Zastanawiam się czy to nie wina przepływomierza, ale nie wiem czy to dobry objaw po wycjągnięciu wtyczki z przepływomierza następuje spadek obrotów ale silnik nie gaśnie. Czasem zdaża się że zapali na PB ale dochodzi do ok 1300 obr po czym nagle spadają - lancer gaśnie. Proszę pomóżcie. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 14-06-2007, 21:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:10
|
|
|
karolw78 napisał/a: | wciskam lekko gaz |
A po co? Bez tego nie da się odpalić? Oj, trzeba będzie przyjrzeć się krokowemu...
karolw78 napisał/a: | później po przełączeniu na PB jest ok |
Później....znaczy kiedy? Po rozgrzaniu? Czy jeszcze, jak jest zimny?
karolw78 napisał/a: | czy to nie wina przepływomierza |
A są problemy podczas jazdy?
karolw78 napisał/a: | po wycjągnięciu wtyczki z przepływomierza następuje spadek obrotów ale silnik nie gaśnie |
Tak powinno być - spadek i duże falowanie obrotów. Silnik niekoniecznie musi zgasnąć. |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:41
|
|
|
A więc tak:
wciskam lekko gaz- inaczej nie zapala, ale na ciepłym bez problemu bez wciskania pedału gazu pali zarówno na PB jak LPG
Nie próbowałem odłączyć przepływomierza i przejechać "rundkę", robiłem to na postoju, ale sprawdzę. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:51
|
|
|
Czy na zimnym silniku, jak już odpali, masz problemy z obrotami?
edit:
właśnie doczytałem Twoją wypowiedź
karolw78 napisał/a: | wciskam lekko gaz i zapala (postepowanie podobne na benzynie nie skutkuje), z tym że muszę chwilke przytrzymać gaz, żeby nie zgasł |
Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury (ten dla ECU). Ale żeby być pewnym, to napisz jeszcze, czy jak włączysz jakiś odbiornik prądu (np. ogrzewanie tylnej szyby), to obroty mocno spadają, czy tylko nieznacznie? |
Ostatnio zmieniony przez kamilek 29-01-2007, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2007, 22:04
|
|
|
Wygląda to mniej więcej tak: po odpaleniu osiąga ok 1300-1500 obr po czym gwałtownie spadają i gaśnie, czasami jest tak że jak uda mi się w odpowiednim momencie dodać troche gazu tak aby obroty nie spadły co spowoduje zgaśnięcie, to ściągając lekko noge z gazu obroty trzyma na ok 800. Na ciepłym nie muszę wciskać gazu, obroty dochodzą do ok 1300 po czym spadają do 800 i jest ok. Przyznam się że sam nie patrzyłem do krokowego ale byłem w warsztacie i powiedziałem o problemach z odpalaniem i mechanik stwierdził że to może być wina krokowego więc go zostawiłem, wyczyścił mówił że krokowy jest ok, ponieważ problem nie ustąpił stwierdził że czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem i nic, zadnej poprawy. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-01-2007, 22:13
|
|
|
Ajj...spóźniłem się . Za późno zedytowałem poprzedni post. Ale przejdźmy do konkretów:
karolw78 napisał/a: | po odpaleniu osiąga ok 1300-1500 obr |
Prawidłowo.
karolw78 napisał/a: | po czym gwałtownie spadają i gaśnie, |
Miałem tak, zanim nie wyczyściłem przepustnicy i nie wyregulowałem obrotów. Ale z tego, co się orientuję, to ty już te czynności wykonałeś.
I ten spadek obrotów i gaśnięcie to na LPG, tak?
karolw78 napisał/a: | lekko noge z gazu obroty trzyma na ok 800 |
800 RPM na zimnym silniku?
karolw78 napisał/a: | obroty dochodzą do ok 1300 po czym spadają do 800 i jest ok |
Czyli czujnik temperatury jest OK. Krokowy chyba też.
Hm...czyżby Ci lały wtryski?
A przewody WN kiedy wymienione? |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 19:18
|
|
|
Jak moge sprawdzić wtryski??? Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc?
Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje to taki objaw jest ok. Po odpaleniu na LPG przytrzymuje trochę pedał gazu (ok 20 sek.) i gra, problem pojawia się w momencie przełączenia LPG na PB - momentalnie gaśnie (może faktycznie lanie wtrysków - nie wiem, nie znam się). Jak wcześniej wspominałem na ciepłym silniku mogę zapalić zarówno na PB jak i na LPG, przełączenie z LPG na PB nie powoduje gaśnięcia, ew. nagłą zmianę obrotów spowodowaną zmianą mieszanki, ale po jakimś czasie wszystko wraca do normy (podobnie LPG - PB). Co do przewodów WN to mam nowe SEIWY (po 2 reklamacjach), ale rozglądam się za NGK. Z drugiej strony gdyby przewody WN były wadliwe to podejrzewam że większe problemy przy zapalaniu powinny być na LPG (potrzeba ok. 30% więcej prądu), a u mnie jest na odwrót LPG ok a PB-problem. Coraz bardziej przekonuje mnie teoria wtrysków (ale bedzie bolało) |
|
|
|
 |
McDoune
Mitsumaniak Czarny Mesjasz :)

Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 2921 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2007, 19:37
|
|
|
Cytat: | Jak moge sprawdzić wtryski??? Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc? |
Ja dodałem STP do wtrysków i bardzo pomógł jeśli chodzi o redukcje stuków (więc liczę że ogólnie są teraz w lepszej kondycji ) Preparat kosztował coś ok 30 PLN w Norauto, więc cchyba warto spróbować |
_________________
Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków
Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2007, 20:36
|
|
|
karolw78 napisał/a: | Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje |
Tak to jest normalne. Przy nagłym wciśnięciu pdału gazu może zgasnąć. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 30-01-2007, 22:05
|
|
|
karolw78 napisał/a: | Czy dodanie do PB preparatu do czyszczenia wtrysków może pomóc? |
Na pewno nie zaszkodzi
karolw78 napisał/a: | Gaśnięcie na LPG wydaje mi się normalką bo dopóki parownik się nie nagrzeje to taki objaw jest ok |
Tak jest OK. Fizyki nie oszukasz
karolw78 napisał/a: | problem pojawia się w momencie przełączenia LPG na PB - momentalnie gaśnie |
A jak wkręcisz go np. na 4000 RPM i przełączysz, to też zgaśnie?
...tak myślę sobie...a weź Ty się przyjrzyj EGR-owi. Bo może ten zawór jest nieszczelny i powoduje takie efekty. Masz możliwość chociażby tymczasowego zaślepienia go?
Poza tym jesteś pewien, że ECU masz sprawne? |
|
|
|
 |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 05-02-2007, 21:42
|
|
|
Witam,
miałem podobny problem w lancerze 1.5 z 90r. Zapalał na benzynie ale za chwile obroty spadały i gasł. Jak w tym czasie dalem mu troszke gazu to jakos tam pracował, jechac jechal, od czasu do czasu strzelał z rury wydechowej. Jak przelaczalem na LPG bylo zdecydowanie lepiej aczkolwiek nie idealnie. Ludziska mnie straszyli ze wtryski mam zapieczone.
Powód był naprawde banalny- okazalo sie ze klapa antywybuchowa- taka opaska gumowa- jest przerwana. Jak ja wymienilem auto jezdzi prawie jak nowe zarowno na benzynie jak i na gazie |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 19:28
|
|
|
pierafal napisał/a: | klapa antywybuchowa- taka opaska gumowa- jest przerwana |
Problem jest tylko taki że ja zamiast opaski antywybuchowej mam zamontowany taki bezpiecznik na sprężynie, miałem opaske wcześniej ale często mi strzelał i opaska spadała, po wizycie u gazownika zamontowano mi ten bezpiecznik zamiast opaski. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 19:21
|
|
|
Zobacz jak wyglądają wtryskiwacze może, sie zapiekają. Szczelność dolotu też warto sprawdzić ale gdyby było coś nie tak to na lpg chodził by gorzej niż na benzynie. Warto też przyjrzeć się regulatorowi ciśnienia i pompie paliwa. |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 20:59
|
|
|
Niby to takie proste (nie dla mnie), ale jak mogę sprawdzić czy wtryskiwacze się zapiekają, czym to sie objawia. Poza tym gdzie jest ten regulator ciśnienia i jak go sprawdzić. Co do pompy paliwa to chyba jest ok bo na ciepłym zapala bez problemu na PB, w przeciwnym razie problem byłby zarówno na ciepłym jak i na zimnym (tak sądze) |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 08-02-2007, 00:26
|
|
|
Dolej tego specyfiku na przeczyszczenie wtrysków.
Jeżeli auto ładnie wkręca się na obroty, to pompa i regulator są sprawne.
Regulator to taki zaworek wkręcany na samym końcu listwy wtryskowej,
Pytam się jeszcze raz: masz możliwość zaślepienia EGR-u? |
|
|
|
 |
|