Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 td] przełącznik A/T zastosowanie automat
Autor Wiadomość
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 25-03-2014, 11:27   [2.8 td] przełącznik A/T zastosowanie automat

Witam. Czy ktoś mógłby opisać działanie, w jaki sposób i do czego sie używa przełacznika A/t tj. HOLD lub PWR. na forum znalazłem tylko jeden post. ddzieki
 
 
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 25-03-2014, 22:21   

a mogłbym prosić po naszemu :P jakieś glupoty mi wychodzą :P {
 
 
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 25-03-2014, 22:35   

Mozesz napisać w jednym zdaniu swoje zdanie na ten temat. dzieki pozdrawiam
 
 
starszyziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero ll 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Kunów
Wysłany: 30-03-2014, 22:56   

witam
PWR- trzyma dłóżej na każdym biegu, taka sportowa jazda
HOLD-tak jak pisał kolega, rusza z dwójki
 
 
Blackbear 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i Civic 1.7td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 21-12-2015, 08:30   

starszyziutek napisał/a:
witam
PWR- trzyma dłóżej na każdym biegu, taka sportowa jazda
HOLD-tak jak pisał kolega, rusza z dwójki


Troszkę sprostuję.
HOLD owszem powoduje ruszanie z drugiego biegu, ale przedewszystkim przytrzymuje auto na niskich obrotach slinika. Nie reaguje tak gwałtownie na kickdown i zredukuje co najwyżej o 1 bieg. Jazda eko, jak w manualu i najlepsze gdy ślisko.
PWR praktycznie bezużyteczny w dieslu, często redukuje i przetrzymuje biegi do czerwonego pola.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-12-2015, 09:34   

HOLD przydatne przy jeździe z góry ->> trzyma bieg,nie rozpędza się. Tylko ta góra to góra a nie pagórek i lepiej przy zjeździe przerzucić na "2" PWR podjazd pod górę np na serpentynach dłużej trzyma na wysokich obrotach na biegu powyżej "2" Poczujesz jak w góry jakieś pojedziesz, w Twoich okolicach chyba nie ma jakiejś konkretnego podjazdu :) Dobrym testem jest Trasa Transfogarska w Rumunii :) ;) Do "sportowej" jazdy jest, zapomniałem jak się nazywa :oops: , przy drążku przycisk który redukuje na niższy bieg np przy wyprzedzaniu->> działa powyżej 50-60km/h ale różnie w samochodach działa u mnie po przekroczeniu 60km/h tak jak i 3-ci bieg ciągnie do 80km/h i przechodzi na 4-ty bieg 100-110km/h obroty spadają 2100-2200->> raczej ekonomiczne wtedy jest spalanie :) . Możesz sam "zmieniać" wymuszać zmianę biegu delikatnie odpuszczając i dodając gazu, co prawda skrzynia jak uzna że źle zrobiłeś ;) to i tak za chwilę zredukuje.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Blackbear 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i Civic 1.7td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 21-12-2015, 11:46   

Przycisk na lewarku o którym piszesz to overdrive on/off. Wyłącza lub włącza nadbieg. Można owszem zrobić jak piszesz, ale nie ma to sensu. Wciskając gaz w podłogę uzyskasz ten sam efekt - kickdown. Na pewno używając pedału gazu nie narozrabislasz sobie, np. Wyłączając OD przy prędkości autostradowej :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-12-2015, 12:34   

Blackbear napisał/a:
Wciskając gaz w podłogę uzyskasz ten sam efekt - kickdown
Tak, oczywiście ale jest pewne "ale" :) Przestałem używać kickdawna jak dywanik podszedł pod pedał i zasłonił,skutecznie zasłonił, przełącznik :) Druga kwestia to ciężko jest dostać pompę wtryskową przystosowaną do kickdown-a a rożnie to bywa z tymi pompami, czasami niestety siadają :? i trzeba zmienić bo nie mamy czasu i sposobności oczekiwać na regenerację. Tak jest w przypadku mojej pompy wtryskowej :) Przycisk OD (overdrive) ma połączenie bezpośrednio ze skrzynią :) Blackbear dzięki za OD bo musiał bym dymać do samochodu aby obczaić :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Blackbear 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 i Civic 1.7td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 21-12-2015, 12:57   

No ja swoją pompę zregenerowałem, więc działa ten kickdown nawet za dobrze ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.