Uszczelniacze zaworów |
Autor |
Wiadomość |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 02-08-2011, 10:21 Uszczelniacze zaworów
|
|
|
Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ? Czy lepiej podjechać do jakiegoś serwisu ? Mniej więcej jaki koszt i ile czasu coś takiego powinno zająć .
Kupiłem uszczelniacze 28u5001-tak takoma japan . Kolega mi podpowiedział , że jednak serwis musi być, że rozrząd też i uszczelkę głowicy również , ale ja rozrząd wymieniałem na nowy 2 miesiące temu to chyba rozrządu nowego nie muszę kupować ? Jak to jest? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-08-2011, 12:04
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ? |
Zależy od zdolności manualnych.
piotrekdm1983 napisał/a: | Kupiłem uszczelniacze 28u5001-tak takoma japan |
Masz ich zdjęcie
piotrekdm1983 napisał/a: | Kolega mi podpowiedział , że jednak serwis musi być, że rozrząd też i uszczelkę głowicy również |
Jak masz odpowiedni przyrząd - to można to zrobić bez zrzucania góry silnika i dodatkowych kosztów. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2011, 12:20
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ? | A co już robiłeś sam przy aucie ze spraw mechanicznych? |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 02-08-2011, 12:39
|
|
|
Wymieniałem filtr powietrza , paliwa , końcówki drążka , tarcze , zaciski , wymieniałem wentylator chłodnicy , wymieniałem aparat zapłonowy , wszystkie reflektory , zderzaki , wtryskiwacze , ale głowicy sam nigdy nie ściągałem . |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-08-2011, 15:00
|
|
|
Na stronie Krzyzaka jest opis jak wymienic te uszczelniacze bez sciagania glowicy |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 02-08-2011, 15:16
|
|
|
faktycznie jest wszystko bardzo ładnie ze zdjęciami , myślę , że sobie poradzę tylko nie mam tego przyrządu do ściskania sprężyn zaworów . Można gdzieś to kupić ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 17-08-2011, 10:24
|
|
|
Ubywa mi 0,5L na 1000km .
Byłem na pomiarze kompresji i wyszło że są niewielkie wahania (raz więcej raz mniej)
na 1 i 2 cylindrze ale powiedziano mi że jest w normie i trzeba by wymienić tylko uszczelniacze
ale nie podejmą się tego i jak chce to zrobić bez zdejmowania głowicy to żebym poszukał sobie innego warsztatu
1 .Mam pytanie czemu nie wychodziły zawsze te same pomiary na 1 i 2 cylindrze
jest to związane ze zużyciem uszczelniaczy albo może trzeba na nich wyregulować luz zaworowy ...?
2. Jakiej firmy i jakie kupić te uszczelniacze rozumiem że 12 sztuk ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-08-2011, 14:27
|
|
|
Tak, 12 sztuk do Twojego silnika. Polecam markowe, np. Elring, koszt ok. 10 zł/szt. jak dobrze poszukasz. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 18-08-2011, 22:44
|
|
|
Nie wiem jakie marki są dobre ? ale powiem sprzedawcy żeby mi zamówił jakieś made in Japan
To ważne żeby nie zakładać byle czego i nie robić dwa razy ... |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-08-2011, 14:53
|
|
|
krzysieg napisał/a: | jak chce to zrobić bez zdejmowania głowicy to żebym poszukał sobie innego warsztatu |
Jak się uśmiechniesz to może coś się znajdzie |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2011, 19:22
|
|
|
Ja wymieniałem uszczelniacze w CA0,kupiłem firmy TOA po 3zł i jak narazie 3 lata bez problemu.Robili mi to we Wrocławiu na Nasypowej bez zdejmowania głowicy.Jak ktos ci mowi ,żebyś poszukał innego warsztatu to nie dlatego,że tego sie nie robi tylko dlatego ,że brakuje im odwagi albo umiejetnosci.Taka wymiana kosztowała mnie 300zł w dosyć drogim warsztacie. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 05-09-2011, 17:38
|
|
|
W tym warsztacie co byłem 1 raz z tego co zrozumiałem (duży serwis aso fiata w którym gadasz z gościem z biura a nie mechanikiem ) to na 1 i 2 cylindrze z każdym pomiarem inną kompresje wskazuje (nie wiem czemu ? ) ale jest w normie i po wymianie uszczelniaczy na pewno będzie brał mniej oleju ....
Poszedłem do sklepu i powiedziałem że chce dobre japońskie uszczelniacze , odebrałem
jakieś pakowane pojedyńczo w woreczki z naklejką - napisy po polsku tylko parametry i że są z katalogu JC .....nie wiem czy dobrej jakości .
Oddałem colta do serwisu , mechanik powiedział ze kilka było w nienajlepszym stanie i pokazał mi że miały większą średnice otworu niż inne i nic dziwnego że ubywał olej .
Mam po przejechaniu 1500 km przyjechać na dokładną drugą regulacje zaworów gratis
zapłaciłem 200zł mechanikowi i 50zł za uszczelniacze . |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2011, 17:58
|
|
|
No to tanio ci wyszło.Mój dymił jak parowóz,zużycie oleju było drugorzędną sprawą W korku az mi było wstyd |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 22-09-2011, 20:10
|
|
|
Niedługo będę wiedzieć czy jest lepiej czy gorzej po tej wymianie na razie mało jeździłem .
Nie jestem pewien jakości tych uszczelniaczy firmy JC, to raczej słaba firma a w sklepie mówiłem że chce dobre ,ale dobra zobaczymy ...
Regulacja zaworów chyba ma wpływ na branie oleju , póki nie zostaną dobrze wyregulowane to może brać olej ? tak jak pisałem mam jechać na drugą regulacje za 1500km . |
|
|
|
 |
|