Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze zaworów
Autor Wiadomość
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 02-08-2011, 10:21   Uszczelniacze zaworów

Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ? Czy lepiej podjechać do jakiegoś serwisu ? Mniej więcej jaki koszt i ile czasu coś takiego powinno zająć .
Kupiłem uszczelniacze 28u5001-tak takoma japan . Kolega mi podpowiedział , że jednak serwis musi być, że rozrząd też i uszczelkę głowicy również , ale ja rozrząd wymieniałem na nowy 2 miesiące temu to chyba rozrządu nowego nie muszę kupować ? Jak to jest?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-08-2011, 12:04   

piotrekdm1983 napisał/a:
Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ?


Zależy od zdolności manualnych.
piotrekdm1983 napisał/a:
Kupiłem uszczelniacze 28u5001-tak takoma japan


Masz ich zdjęcie :?:

piotrekdm1983 napisał/a:
Kolega mi podpowiedział , że jednak serwis musi być, że rozrząd też i uszczelkę głowicy również


Jak masz odpowiedni przyrząd - to można to zrobić bez zrzucania góry silnika i dodatkowych kosztów.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2011, 12:20   

piotrekdm1983 napisał/a:
Czy dam radę samodzielnie wymienić uszczelniacze zaworów ?
A co już robiłeś sam przy aucie ze spraw mechanicznych?
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 02-08-2011, 12:39   

Wymieniałem filtr powietrza , paliwa , końcówki drążka , tarcze , zaciski , wymieniałem wentylator chłodnicy , wymieniałem aparat zapłonowy , wszystkie reflektory , zderzaki , wtryskiwacze , ale głowicy sam nigdy nie ściągałem .
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-08-2011, 15:00   

Na stronie Krzyzaka jest opis jak wymienic te uszczelniacze bez sciagania glowicy
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 02-08-2011, 15:16   

faktycznie jest wszystko :) bardzo ładnie ze zdjęciami , myślę , że sobie poradzę tylko nie mam tego przyrządu do ściskania sprężyn zaworów . Można gdzieś to kupić ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2011, 23:12   

piotrekdm1983 napisał/a:
Można gdzieś to kupić ?
Tak: http://allegro.pl/sciagac...1740268875.html
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 17-08-2011, 10:24   

Ubywa mi 0,5L na 1000km .
Byłem na pomiarze kompresji i wyszło że są niewielkie wahania (raz więcej raz mniej)
na 1 i 2 cylindrze ale powiedziano mi że jest w normie i trzeba by wymienić tylko uszczelniacze
ale nie podejmą się tego i jak chce to zrobić bez zdejmowania głowicy to żebym poszukał sobie innego warsztatu :)


1 .Mam pytanie czemu nie wychodziły zawsze te same pomiary na 1 i 2 cylindrze
jest to związane ze zużyciem uszczelniaczy albo może trzeba na nich wyregulować luz zaworowy ...?

2. Jakiej firmy i jakie kupić te uszczelniacze rozumiem że 12 sztuk ?




pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2011, 14:27   

Tak, 12 sztuk do Twojego silnika. Polecam markowe, np. Elring, koszt ok. 10 zł/szt. jak dobrze poszukasz.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 18-08-2011, 22:44   

Nie wiem jakie marki są dobre ? ale powiem sprzedawcy żeby mi zamówił jakieś made in Japan :)

To ważne żeby nie zakładać byle czego i nie robić dwa razy ...
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 24-08-2011, 14:53   

krzysieg napisał/a:
jak chce to zrobić bez zdejmowania głowicy to żebym poszukał sobie innego warsztatu


Jak się uśmiechniesz to może coś się znajdzie :P
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2011, 19:22   

Ja wymieniałem uszczelniacze w CA0,kupiłem firmy TOA po 3zł i jak narazie 3 lata bez problemu.Robili mi to we Wrocławiu na Nasypowej bez zdejmowania głowicy.Jak ktos ci mowi ,żebyś poszukał innego warsztatu to nie dlatego,że tego sie nie robi tylko dlatego ,że brakuje im odwagi albo umiejetnosci.Taka wymiana kosztowała mnie 300zł w dosyć drogim warsztacie.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 05-09-2011, 17:38   

W tym warsztacie co byłem 1 raz z tego co zrozumiałem (duży serwis aso fiata w którym gadasz z gościem z biura a nie mechanikiem ) to na 1 i 2 cylindrze z każdym pomiarem inną kompresje wskazuje (nie wiem czemu ? ) ale jest w normie i po wymianie uszczelniaczy na pewno będzie brał mniej oleju ....

Poszedłem do sklepu i powiedziałem że chce dobre japońskie uszczelniacze , odebrałem
jakieś pakowane pojedyńczo w woreczki z naklejką - napisy po polsku tylko parametry i że są z katalogu JC .....nie wiem czy dobrej jakości .

Oddałem colta do serwisu , mechanik powiedział ze kilka było w nienajlepszym stanie i pokazał mi że miały większą średnice otworu niż inne i nic dziwnego że ubywał olej .
Mam po przejechaniu 1500 km przyjechać na dokładną drugą regulacje zaworów gratis :)
zapłaciłem 200zł mechanikowi i 50zł za uszczelniacze .
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2011, 17:58   

No to tanio ci wyszło.Mój dymił jak parowóz,zużycie oleju było drugorzędną sprawą :D W korku az mi było wstyd :)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 22-09-2011, 20:10   

Niedługo będę wiedzieć czy jest lepiej czy gorzej po tej wymianie na razie mało jeździłem .
Nie jestem pewien jakości tych uszczelniaczy firmy JC, to raczej słaba firma a w sklepie mówiłem że chce dobre ,ale dobra zobaczymy ...
Regulacja zaworów chyba ma wpływ na branie oleju , póki nie zostaną dobrze wyregulowane to może brać olej ? tak jak pisałem mam jechać na drugą regulacje za 1500km .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.