Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne sprzęgło
Autor Wiadomość
Adley
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 17:50   Dziwne sprzęgło

Witam.

Coś z moim sprzęgłem się stało.
Nagle zaczęło "brać: pod koniec. To znaczy jak na przykład ruszam to muszę prawie do końca puścić pedał sprzęgła, żeby samochód ruszył. Jak już pisałem to wydaje mi się, że to nastąpiło nagle.

Czy to poważne?
Co z tym zrobić?
Gdzie sprawdzić, wyregulować?

Z góry dziękuje za odpowiedź. POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 22-05-2008, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vandalek
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2008, 00:13   Re: Dziene przęgło

Z diagnozy wydaje mi sie ze to moze byc Tarcza Sprzegla.
Jak wymieniac to caly zestaw czyli, Tarcza Sprzegla, Łożysko Oporowe, Docisk Sprzegła.

Jesli zle mowie, to poprawic ale wydaje mi sie ze to wlasnie to.

Kumpel mial taka sama sytuacje,i okazalo sie ze to wlasnie Tarcza.


EDIT
Widze ze jestes z UK, caly zestaw widzialem za 170 funtow.
 
 
Michal4133 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: UK
Wysłany: 23-05-2008, 11:27   

Adley, odezwij sie do mnie na gg lub skype, koles jest mechnikiem to ci moze to posprawdzac, podam ci wtedy moj tel.
 
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-04-2010, 10:45   

Witam, nie chcę zakładać nowego posta, tak więc spytam przy okazji tego. Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mego sprzęgła i zastanawiam się, czy przypadkiem nie czeka mnie jego wymiana. Zauważyłem, że przy dynamicznej jeździe na niskich biegach czuć "palone sprzęgło" (1,2,3 do 6 tys obrotów) i po dynamicznej jeździe pedał sprzęgła pracuje znacznie lżej jak normalnie. Sprzęgło bierze mi wysoko (2-3 cm od końca, czasem wydaje się że, jeszcze wyżej) poza tym zauważyłem szarpanie podczas redukcji biegów biegów (szczególnie 2 na 1, słabsze szarpanie z 3 na 2) dodatkowo jak zmieniam dość dynamicznie biegi na wyższe, jak puszczę od razu sprzęgło to też szarpie....
Płyn wspomagania wymieniany, przebieg koło 240 kkm (jeżeli nie kręcony).

Jeżeli uważacie że koniec sprzęgła to jakie części polecacie?
Na co zwrócić uwagę przy diagnozie sprzęgła?
Z góry dzięki za sugestie :D
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 10:48   

marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-04-2010, 11:13   

robertdg napisał/a:
marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace ;-)



Upsss..... :mrgreen: ach ten tydzień po świętach i problemy z koncentracją...
pod maską drzemie 2,0 16V benzyna 136 km (muszę zmienić swoj opis :biggrin: )
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 11:25   

Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac,

Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem.

Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika.

Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-04-2010, 11:56   

robertdg napisał/a:
Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac,


Problem z haczeniem znam ale nie o nie chodzi.
Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy) - zapłon rozrząd na 101% ok
Na drugim biegu jest to mniej wyczuwalne, na wyższych biegach nie da się tego odczuć.
W firmie mam kilka samochodów, w których takiego zjawiska nie ma...
Możliwe, że ten typ tak ma, chcę się upewnić.. :p

robertdg napisał/a:
Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem.


No nie wiem, tylko w galancie mam takie odczucia, w innych autach jakoś tego nie czuje...


robertdg napisał/a:
Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika.


Oki, dzięki za info, sprawdzę jak wrócę do domu...

robertdg napisał/a:
Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać.


Ok, test przeprowadzę, co do wycieku to raczej odpada, smród jest charakterystyczny i krótkotrwały, i bardzo szybko przechodzi, ale obejrzę auto na kanale...

A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej?

Pozdrawiam
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 12:04   

marrok napisał/a:
Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy)
Normalny objaw, jedynka jest do ruszania/rozpędzania, a nie jazdy, przełożenie odpowiada za szarpanie, tak samo z dwójka, gdybys puscil gaz jednoczenie wciskajac sprzeglo nic nie powinno takiego wystapic.
marrok napisał/a:
A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej?
Przy wyzszych obrotach sprzęgło lepiej chodzi, istnieje mozliwośc nawet wrzucenia biegu bez sprzęgła, tego nie radze próbowac bo wymaga odpowiedniej synchronizacji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-04-2010, 12:44   

robertdg Wielki dzięki za odpowiedź :wink: ,
z tą 1 to po prostu chciałem spytać jak jest, przed czyszczeniem przepustnicy często było tak, ze jazda na 2 przy niskich obrotach (np skrzyżowanie) była masakra, tak więc dłużej na 1 jeździłem i zauważyłem takie, a nie inne zjawisko...

Sprzęgło się nie ślizga, sprawdzone.

Tak więc zostaje potwierdzić co tak śmierdzi...

Znajomy mechanik radził sprawdzić stan poduszek na skrzyni i silniku (szarpanie podczas zmiany biegów) Jak myślicie?

Może trochę przesadzam i szukam dziury w całym, ale sporo jeżdżę i po padniętej skrzyni w ostatnim samochodzie (poprzednie auto było w automacie) jestem trochę przewrażliwiony...

Pozdrawiam
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 19:21   

Możesz sprawdzić poduszki, to podstawowa czynnosc i nie jest trudna.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ensulent 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Ozorków
Wysłany: 17-04-2010, 10:47   

witam podpinam sie pod temat. Mam problem ze sprzeglem mianowicie, kiedy odpale auto i jest na luzie cos rzezi kiedy wcisne sprzeglo jest cisza. Kiedy ruszam to wogole masakraq jest wyje chyba lozysko strasznie na kazdym biegu strasznie chalasuje. myslalem ze to tylko lozysko tak jak mnie zapewnial sprzedawca ale... jak przyjechalem do domu i trocvhe poszalalem autem i sie zatrzymalem zaczelo cos smierdziec myslalem ze to gumy albo klocki czy cos ale to chyba soprzeglo;/ po tej ostrej jezdzie kiedy wszystko sie nagrzalo zaczelo sie slizgac sprzeglo czyli diagnoza chyba jest jednoznaczna ze sprzeglo jest do wymiany.? mam w planach zakup sprzegla exedy za 550 zl czy to dobry wybor ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2010, 11:17   

ensulent, z tego co opisujesz wynika że masz cały komplet sprzegłowy do wymiany oraz łożyska w skrzyni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ensulent 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Ozorków
Wysłany: 17-04-2010, 11:24   

ile lozysko skrzyni kosztuje?? troche dziwna sprawa ze sprzeglo padlo bo mam fakture niemiecka na wymiane sprzegla z koncowki 2008 roku ale wsumie niewiadomo jak bylo eksploatowane to sprzeglo bo dziwne ze tak szybko zakonczylo zywot.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2010, 11:27   

zadzwoń zapytaj
Japaneze - Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584

Na zużycie sprzęgła nie ma reguły, ktos bedzie jezdził 5 lat i sprzegło bedzie sie blyszczalo jakby było niedawno wymieniane, a ktos pojezdzi 2 tyg i całkowicie rozwali sprzeglo, wszystko zalezy od stylu jazdy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.