Stożki - nic dodać, nic ująć. |
Autor |
Wiadomość |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-05-2012, 19:21
|
|
|
2:17 [wulgaryzm] |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 26-05-2012, 20:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-06-2012, 14:34
|
|
|
Maciek, szkoda tylkoo, że oni sami nie mają wielkiego pojęcia o czym mówią.
Aż się roi od błędów metodologicznych.
1. Pomiary wydajności dolotu się robi z nawiewem masy powietrza, by symulować prawdziwe warunki drogowe. Jakoś nie widziałem wentylatora z przodu
2. Chłopaki pomierzyli wydajność dolotu w warunkach pałowania i braku różnicy ciśnień mas powietrza zwenątrz/komora silnika. Takie warunki nie występuja na drodze, no chyba, że robisz drifta na super slikach stojąc w miejscu.
I tak dalej... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2012, 17:12
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | akoś nie widziałem wentylatora z przodu |
7:00 |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-06-2012, 19:11
|
|
|
Może ktoś powie czy tak naprawdę opłaca się dawać te stożki? Czy naprawdę poprawiają dynamikę silnika? Bo chcę dać do swojego lecz nie wiem czy się opłaca, więc jakby ktoś byłby tak miły i mi troszkę wyjaśnił:D |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-06-2012, 22:17
|
|
|
Audiox, ogladales ten film? Masz 700 koni i dolot obliczony przez inzynierow nie daje rady? Montuj. I koniecznie pochawal sie silnikiem.
[ Dodano: 12-06-2012, 22:19 ]
Tomek, na tyle na ile ich znam z filmow to wiedza co robia. A nawiew jest, pare razy go widac.
Konkluzja jest taka, ze w turbie i tak masz ICka ktory cie chlodzi, wiec storzek ci na wuj.
Ktos w komentarzach prosi ich zeby zrobili to samo ale z wolnym ssakiem, bo nie ma tam IC ktore schladza, ale tez mi sie wydaje ze na wuj |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-06-2012, 07:20
|
|
|
Audiox napisał/a: | Może ktoś powie czy tak naprawdę opłaca się dawać te stożki? |
Ale co ma dać stożek? Nie wiem jaki masz dolot, ale u mnie fabrycznie zrobiony jest tak, że bierze powietrze ze szczeliny między grilem, a maską... Nie wiem gdzie można znaleźć zimniejsze powietrze. A opory? Hmmm no albo coś filtruje albo nie, a ten filtr powietrze u mnie i tak ma sporą powierzchnię. Jak zamontujesz stożek nieumiejętnie to będzie ciągnął cieplejsze powietrze gorzej. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 13-06-2012, 08:05
|
|
|
Konkluzja jest taka, że zamontowanie samego stożka bez przerabiania dolotu dodaje moc tylko w ilości błędu pomiarowego, ale jak już zdjęli lampę i dmuchnęli w stożek to sytuacja się zmieniła. Więc do takiego stożka stożka przydałoby się przynajmniej dodatkowy wymuszony podmuch zimnego powietrza doprowadzić, chociaż ECU i tak sobie dostosuje dawkę i zapłon by silnik trzymał poziom. Ogólnie jakby przebudować dolot z dodatkowymi chwytami i dać większą puchę z lepszym filtrem (sportowym?) to efekt byłby taki sam (bądź nawet lepszy) a wizualnie byłoby miodzio. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-06-2012, 08:23
|
|
|
i9i, ale widziales jakie wyniki dalo przystawienie stozka pod sam wiatrak?
Ludzie, czarno na bialym, na hamowni pokazali wreszcie ze to nie ma sensu, a tu wciaz dyskusja ze jakby cos tam to by cos tam.
Chcesz tani performance? wywal fotele, zapas, dywan, zalaminuj klape bagaznika i maske i wsadz poliweglan w okna. no moze ostatnie tanie nie bedzie |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-06-2012, 08:44
|
|
|
nabassu napisał/a: | Ludzie, czarno na bialym, na hamowni pokazali wreszcie ze to nie ma sensu |
To nie do końca tak jest... to było silnik z trubinką która ma za zadanie pompować powietrze. Jak będzie miała trochę ciężej to i tak tego powietrza dużo nie ubędzie... O temperaturze przez IC też już wspomniano. W silniku naturalnym jego gorzej bo po prostu nie pociągnie tego powietrza... Do tego wiele zależy od tego jak jest zrobiony fabryczny dolot (wielkość filtra, skąd bierze powietrze itd). U mnie wygląda to bardzo dobrze. Nawet ktoś próbował zmodzić puszkę z filtrem (wywalić jakieś plastiki) to mówi, że się pogorszyło. Stożki też prawdopobnie gorzej filtrują powietrze co przy przepływce stwarza problemem. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-06-2012, 11:30
|
|
|
nabassu napisał/a: |
Tomek, na tyle na ile ich znam z filmow to wiedza co robia. A nawiew jest, pare razy go widac.
|
jaca71 napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | akoś nie widziałem wentylatora z przodu |
7:00 |
Tam jest pokazana suszarka do włosów a nie nawiew!
Widzieliście chociaż nawiew na hamowni??
Tutaj macie obrazek z tzw. minimum. Podczas pracy ciąg jest taki, że człowieka wywróci z odległości 1.5m:
Wielkość wentylatora jest regulowana przez normy ISO.
Dalej podtrzymuje to co pisałem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-06-2012, 12:21
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Tam jest pokazana suszarka do włosów a nie nawiew!
Widzieliście chociaż nawiew na hamowni??
Tutaj macie obrazek z tzw. minimum. Podczas pracy ciąg jest taki, że człowieka wywróci z odległości 1.5m: |
Znasz się na "wiatrakach"? Wiesz czym się różni wentylator osiowy od turbinowego? Możesz na podstawie widoku wirnika wentylatora osiowego określić jego wydajność i porównać go do wydajności wentylatora turbinowego którego wydajność wyliczasz na podstawie widoku obudowy turbiny?
Jeśli tak to gratulacje
Jedno jest pewne za gang stożka jest +100 do prestiżu na garażach |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-06-2012, 15:26
|
|
|
Nie znam się Jaca, co nie znaczy że nie widzę co sie dzieje na filmiku.
To po pierwsze.
Po drugie, choć nie jestem zwolennikiem stożków jako bezpośredniego zastępstwa filtra panelowego (pisałem o tym wielokrotnie), to jednak twierdzę, że odpowiednio skonstruowany dolot ze stożkiem zrobi przyrost mocy.
Filtr stożkowy wymyślony został do aplikacji wymagajacych dużego przepływu zimnego powietrza. Pierwotnie stosowany w wyścigach (np. powszechnie w silnikach turbo w F1 kiedy turbiny były dozwolone w latach 70tych i 80tych). Nie wspomnę o autach startujacych w HKS Drag Series.
No ale po co to tłumaczyć jak mozna zrobić prostą propagandówkę jak ten filmik. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-06-2012, 16:22
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | No ale po co to tłumaczyć jak mozna zrobić prostą propagandówkę jak ten filmik. |
Skoro się nie znam na dolotach to się na ich temat nie wypowiadam (z małą dygresją o dźwięku jaki wydaje stożek) ale z ciekawością oglądałem film i nie zgodziłem się krytyką metodologii
swinks_UK napisał/a: | Pierwotnie stosowany w wyścigach (np. powszechnie w silnikach turbo w F1 kiedy turbiny były dozwolone w latach 70tych i 80tych). Nie wspomnę o autach startujacych w HKS Drag Series. |
Tylko wydaje mi się, że tam cały układ: dolot - silni- wydech jest liczony jako całość. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
|