[MSS GDI] GDI zgasł i czeka |
Autor |
Wiadomość |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 11-04-2014, 19:18 [MSS GDI] GDI zgasł i czeka
|
|
|
Życie zmusza mnie po raz kolejny do odwiedzenia forum i poproszenia o poradę.. Otóż wyruszyłem dzisiaj w drogę no i po przejechaniu 2 km (na szczęście) wróciłem do domu na holu. Podczas jazdy samochód po prostu zgasł i tak mu już zostało. Śrubokręt i płaska "dycha" potrafiła wyeliminować pasek rozrządu. Pora na Reset .... 30 minut czekania (immobilizer) i samochód dalej głuchy. Po którychś oględzinach stwierdziłem że nie pracuje przepustnica (1.8 GDI), nie słychać cykania po przekluczykowaniu. Dwa tygodnie temu czyściłem przepustnicę więc padło podejżenie na wysuniętą kostkę, ale tkwi na miejscu pomimo zerwanej zapadki. Dodam również ,chociaż nie chcę nic sugerować, że jakiś czas temu borykałem się z "check enginem" podczas jazdy. Silnik wchodził w tryb awaryjny, pracując tylko na wolnych obrotach i bez mocy. Działo się to przy wysokich obrotach silnika (przyspieszanie/wyprzedzanie) i pomagało ponowne odpalenie silnika. Dzisiaj także był po świeżym tankowaniu :/. Teraz moje prośby o odpowiedź na pytania: Czy w baku standardowo słychać pompę przy przekręceniu kluczyka ? Jak zdiagnozować przepustnicę (pomiar V/Ohm na pinach przepustnicy)? Prosiłbym o sugestie zanim wezwę machera od elektroniki (koszty). |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 06-06-2014, 22:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-04-2014, 19:57
|
|
|
Skoro GDI to napisz PW do Bartka może pomoże coś zdiagnozować. Bartek przepustnice w GDI ma obcykane i dla niego to przysłowiowa bułka z masłem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 12-04-2014, 09:20
|
|
|
Znalazłem przepalony bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika (20A). Po wymianie wrócił "CE" na tablicę i słychać ustawianie przepustnicy. Niestety pompka paliwa w baku jest cicha. Nie potrafię stwierdzić czy wcześniej była słyszalna (po przekręceniu stacyjki). Po podłączeniu "na krótko" ("+" na pin czarno/brązowego kabelka pompy) słychać że pompa pracuje ale nie odpala. W kostce diagnostycznej zwarłem 1-szy PIN na masę i wybłyskał "54" czyli ...... IMMOBILIZER |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-04-2014, 11:43
|
|
|
Pompa zaczyna pracować kiedy kręcisz rozrusznikiem, po włączeniu na zapłon nie będzie jej słychać. Podstawa to sprawdzenie błędów silnika które sygnalizuje kontrolka silnika. Samo resetowanie błędów nic nie da bo to nie naprawi usterki. Można też podłączyć auto pod komputer aby dokładniej zdiagnozować problem. Tu masz temat o kablu i programie do diagnostyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Niewielu mechaników zna ten silnik, lepiej samemu i oczywiście z pomocą forum zacząć diagnozować ten silnik bo wielu mechaników potrafi tu więcej popsuć niż naprawić.
Problemy z immobiliserem, to najczęściej problemy z połączeniem przewodów obwodu immobilisera. Warto sprawdzić połączenia tych przewodów przy antenie w stacyjce, przy module immobilisera i przy ECU silnika. Może też być padnięta sama antena immobilisera która jest przy stacyjce, powinna mieć rezystancję chyba w granicach od 0 do około 20 omów. |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 12-04-2014, 12:39
|
|
|
Zdjąłem cewkę ze świecy by upewnić się czy jest iskra. Mechanik podpowiedział że jeśli Immo padnięte to oprócz odciętej pompy NC nie będzie również iskry. Iskra (niestety/na szczęście) jest. Próbowałem także zdiagnozować zasilanie paliwem. Zdjąłem dwa przewody zabezpieczane ściskiem i druga osoba kręciła rozrusznikiem. Z jednego z nich (być może to powrót) rzygnęło paliwo. Nie potrafiłem dobrać się do najgrubszego przewodu na samym dole, jest solidnie i fabrycznie zaprasowany. Czy jest to zasilanie z NC ?? Przewód zawija do błotnika pod pochłaniacz .... do filtra ?? Ręce opadają, sam nie wiem od czego zacząć: szukać człowieka od Immo czy dobrać się do zasilania paliwem (od pompy NC do WC). Czy rozebrać jeszcze raz dekielek pompy i sprawdzić zasilanie kostki podczas kręcenia rozrusznikiem?? Błędy wybłyskane to 44 i 54, przy czym 44 błyska tylko raz na początku po przekręceniu stacyjki. Mieszkam 13 km od lublina więc jeśli któryś z forumowiczów byłby w stanie i miał chęć pomóc będę ogromnie wdzięczny. Koszt dojazdu oczywiście zwrócę i zapłacę za pomoc. Tel.512 624 186 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-04-2014, 19:02
|
|
|
Te bledy moga byc powiazane. jesli sa takie same jak w carismach to:
44- moduł zaplonu
54- immo
sprawdzałeś zamocowanie anteny immo przy stacyjce? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-04-2014, 20:07
|
|
|
Co prawda w carismie nie mialem jeszcze przyjemnosci grzebania przy immo i tez nie widze jej na zdjeciu, sam z ciekawosci rozbiore u siebie jutro zeby sprawdzic.
w innym aucie gdzie mialem problem z immo antena byla okrągła z cienkiego drucika w okolo wkladu stacyjki, a po kabelku doszedlem do kostki wczyscilem poprawilem i dzialalo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 12-04-2014, 20:17
|
|
|
Bizi78 napisał/a: |
uważaj na jaśka, bo jak wyskoczy ci błąd to będzie lipa |
O co kaman ?? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-04-2014, 20:28
|
|
|
Jak gmerasz przy poduszkach (żółte kable) to mam nadzieję, że odłączyłeś wcześniej aku .
Jeśli nie odłączyłeś aku przed odpięciem wtyczek to może wyskoczyć błąd, do skasowania prawdopodobnie w ASO . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 12-04-2014, 20:28
|
|
|
Biziemu chodzi o poduszke w kierownicy i czerwonego srs-a wywali na desce. a od poduszki jest ten żołty kabel podejżewam. sadzac po Twoich zdjeciach i linku Biziego to raczej bedzie ten czarny element wokół stacyjki na drugim zdjeciu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 13-04-2014, 08:55
|
|
|
OK jutro pogmeram przy tej antence. Co do SRS to nie ma strachu bo jakiś burak załatwił go wcześniej, wyjął żaróweczkę pod licznikiem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-04-2014, 09:26
|
|
|
Bagiusz napisał/a: | Co do SRS to nie ma strachu bo jakiś burak załatwił go wcześniej, wyjął żaróweczkę pod licznikiem. |
Jak dla mnie postępujesz bardzo nierozsądnie jeżdżąc z niesprawnym .
W końcu SRS ma zadbać o twoje życie w razie W . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|