Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] wysokie spalanie (strona 2)
Autor Wiadomość
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2013, 19:19   [Cari 1.8 GDI] wysokie spalanie (strona 2)

Cześć, dzisiaj wyciągnąłem akumulator z mojej Carismy po ponownym założeniu i przejechaniu paru metrów wolne obroty zaczęły się bujać do samego dołu (po drodze auto nawet dwukrotnie zgasło). Kontrolka check się nie świeci, wcześniej nie było takiego problemu i auto pięknie jeździło (nie paliło od strzału ale podejrzewam, że to wina akumulatora - ten ma tylko 47Ah 420A). Co może mu dolegać?
Ostatnio zmieniony przez Szymuś 08-05-2013, 20:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-03-2013, 19:31   

Musisz nauczyć obrotów:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2013, 19:57   

Dzięki ;) jutro koniecznie to sprawdzę. Temperatura 85*C to wskazówka w połowie skali?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-03-2013, 22:39   

Tak.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2013, 16:20   

Chyba się udało ;) co prawda czasem wskazówka obrotów czasem trochę opadnie ale nie ma tragedii. Czyszczenie przepustnicy by na to pomogło?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 17:16   

Kiedy ostatni raz była czyszczona przepustnica ? Ja polecam wyczyścić, robota dość prosta, demontaż przepustnicy to jakieś 10 minut.

Co do obrotów to pojeździj trochę, ECU cały czas się uczy i dostraja ;) Ale przepustnicę wyczyść, bo konsekwencje jazdy z brudną mogą być dość nieprzyjemne...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2013, 21:16   

Oj nie wiem, nie wiem ;) autko mam dopiero od tygodnia. Przepustnicę do czyszczenia zdemontować całkowicie? Czyścić "ręcznie" czy takim środkiem do psikania w spreju? Do mycia ręcznego nada się WD-40 lub jakiś środek do czyszczenia silników?

EDIT:
pytania spoza zakresu :)
Czy w Carsimsie GDI z 98 (wersja przedliftowa) roku powinna być kontrolka Eco?
Nie działają mi kontrolki świateł długich, otwarcia przednich drzwi, podświetlenie prawej strony klimatronika - przyczyną są spalone żarówki czy te raczej problemu doszukiwać się w wiązce?
 
 
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 26-03-2013, 23:32   

Cześć Szymuś, ja mam auto od półtora miesiąca i mam te prawie wszystkie naprawy za sobą co chcesz wykonać.
Powiem Ci tak, czyszczenie przepustnicy duzo da mi to zajeło 2h od początku do końca ale miałem problem z demontażem bo mam gaz, tak to w godzine powinienes dać rade, do wyczyszczenia urzyłem rozpuszczalnika. Obroty na benzynie sie poprawiły i nie mam spadków o jakieś 100 - co było przed czyszczeniem.
Kontrolka od drzwi - krańcówka do czyszczenia, styki zaśniedziałe. Kontrolka długich i podswietlenie klimatornika to raczej żarówki do wymiany.

Mam jeszcze pytanie do tematu, jak by ktoś wiedział to piszcie, czy w carismie jest różnica w podłączaniu akumulatora, pierw plus czy minus. Otóz autko mam od znajomego i jak się na odwrót podłączyło to carisma wariowała na gazie - gasła na wolnych obrotach, na benzynie chodzi idelanie. Problem mam dalej i sie pogorszył ale jak nie pomoże wymiana filtra gazu i regulacja to bede się zastanawiał i pisał o pomoc :D
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-03-2013, 06:08   

Szymuś napisał/a:
Przepustnicę do czyszczenia zdemontować całkowicie? Czyścić "ręcznie" czy takim środkiem do psikania w spreju? Do mycia ręcznego nada się WD-40 lub jakiś środek do czyszczenia silników?


Zdemontować całkowicie. Skoro masz przedliftówkę, więc przepustnica zapewne na linkę. Także pamiętaj, aby zatkać by-passy przed czyszczeniem, aby syfu tam nie naleciało.

Do czyszczenia ja używam środka do czyszczenia gaźników(np. Wurth, Valvoline), szmatki oraz szczoteczki do zębów :D

Cytat:
Czy w Carsimsie GDI z 98 (wersja przedliftowa) roku powinna być kontrolka Eco?


Kontrolka Eco weszła w wersjach poliftowych. Wy macie spalanie chwilowe, my mamy kontrolkę Eco ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-03-2013, 09:30   

daniel0011, mapy od LPG Ci się na 99% rozjechały. Wizyta u dobrego majstra i po kłopocie.

Szymuś, w klimie to na pewno żarówki:) mam to u siebie od 2 lat i nie chce mi się zrobić:)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2013, 20:57   

daniel0011 napisał/a:

Mam jeszcze pytanie do tematu, jak by ktoś wiedział to piszcie, czy w carismie jest różnica w podłączaniu akumulatora, pierw plus czy minus. Otóz autko mam od znajomego i jak się na odwrót podłączyło to carisma wariowała na gazie - gasła na wolnych obrotach, na benzynie chodzi idelanie. Problem mam dalej i sie pogorszył ale jak nie pomoże wymiana filtra gazu i regulacja to bede się zastanawiał i pisał o pomoc :D

Zawsze przy odłączaniu akumulatora powinno się zaczynać od klemy ujemnej a przy podłączaniu kończyć na klemie ujemnej tylko dlatego, aby nie zrobić zwarcia z masą w razie innej kolejności. Innego powodu takich czynności niema.
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2013, 16:53   

Sporo czasu minęło zanim wziąłem się za mycie przepustnicy - użyłem środka do czyszczenia kominków oraz kuchenek który rozpuścił nagar w mgnieniu oka :) potem całość dokładnie wyczyściłem wodą a wszelkie otwory przedmuchałem powietrzem.

Niestety przed samym montażem przepustnicy do samochodu z zaciekawienia odkręciłem te śrubki trzymające czujnik położenia przepustnicy... Po montażu na początku wszystko było super, obroty stały praktycznie w miejscu a auto bardzo dużo zyskało na zrywności (stwierdził bym, że lepiej wchodzi na obroty ale sam nie wiem czy po prostu nie wciskam pedału mocniej). Niestety po krótkiej przejażdżce problemy ze spadkiem obrotów podczas hamowania znowu zaczęły występować ;/ nie są one aż tak silne jak wcześniej jednak spadają do okolicy kreski tuż nad zerem - nie jest to zbyt komfortowe... Dlatego rodzi się w mojej głowie pytanie:

1. Czy poruszenie czujnikiem położenia przepustnicy może mieć negatywny wpływ na wolne obroty?

+ Pytania dodatkowe :)

2. Czy to normalne, że moja Carisma nie ma zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego?
3. Podczas czyszczenia przepustnicy zauważyłem, że dolot ("trąba słonia") po wyjściu z filtru powietrza ma dodatkowe ujście, gdzie ono powinno iść? Niestety nie widzę żadnego wolnego podłączenia przy silniku... Obrazek tłumaczący o które ujście mi chodzi poniżej :)

4. Mam fotel z poduszkami bocznymi, chciałbym wymontować go i oddać do tapicera ale czy mogę odpiąć wiązkę idącą do poduszki?
5. Nie mogę uruchomić tylnej wycieraczki ani trzeciego stopu, czy te rzeczy mają jakieś dodatkowe bezpieczniki? Gdzie szukać przyczyny? (nigdy nie działały odkąd mam auto)
6. Gdy otworzę maskę widać jak silnik trzęsie się po prawej stronie (przy pasku klinowym). Pasek klinowy ma spory luz, czy da się go jakoś podciągnąć? Czy winy szukać w poduszce silnika?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 01-05-2013, 17:37   

1. Tak, jak rozkalibrujesz to normalne że wolne obroty mogą wariować.
2. Nie, to nie jest normalne. Każda carisma powinna mieć taki zbiornik. Bo jak jego nie ma to co jest?
3. To wyjście nie jest przypadkiem zaślepione? Jeśli tak, to tak powinno być.
4. Jeśli odłączysz akumulator przed wyjęciem fotela to tak. Nie wiem tylko czy możesz podłączyć akumulator z wyjętym fotelem - chodzi o błędy.
5. Sprawdź kable na łączeniu pomiędzy kabiną a klapą. Możliwe że są przetarte/popękane.
6. Silnik się trzesie czy pasek? Może koło pasowe jest skrzywione. Sprawdź naciągnięcie paska, naciąga się go alternatorem bądź pompą wspomagania.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2013, 18:36   

1. Jest jakiś sposób (manual) jak go wyregulować? Mam także błąd 56 na komputerze ale z tym zacznę od sprawdzania pompy.
2. U mnie nie ma, ale dopiero przed chwilą sprawdziłem dokładnie, waż od wlewu w chłodnicy był puszczony pod auto, i dalej nic :o . Cóż, będę polował na taki na allegro.
3. Rzeczywiście wcześniej nie zauważyłem, że jest zaślepione :)
6. Przyjrzałem się dokładnie i okazało się, że wibracje powstają chyba na sprężarce klimatyzacji, jutro postaram się poprawić naciąg paska.

Czy to normalne, że silnik podczas pracy straszliwie cyka? Cykanie jest słychać nawet po zamknięciu komory silnika siedząc w samochodzie z zamkniętymi szybami i cicho grającym radiem. Przy większym prędkościach silnik pracuje trochę ciszej...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-05-2013, 19:58   

Szymuś, w tym miejscu pokazanym na obrazku powinien być teoretycznie rezonator powietrza :wink: .
Tutaj masz przykładową aukcję z rezonatorem do cari:
http://allegro.pl/rura-re...3144114806.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.