Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] [Rozwiązany] Problem z elektryką auta, komple
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 15-08-2014, 19:33   [Cari 1.8 GDI] [Rozwiązany] Problem z elektryką auta, komple

Hej,

Ostatnio mam problem ze swoją Carismą, mianowicie:

Miałem rozładowany akumulator, swoją drogą nie wiem z jakiego powodu auto z dnia na dzień co raz ciężej odpalało. Aż w końcu auto nie odpaliło rano. Wyciągnąłem akumulator, podładowałem, wsadziłem z powrotem do auta i kompletna "cisza", że tak wyrażę się...

Podłączyłem klemy do naładowanego akumulatora....lecz nie działa kompletnie żadna elektryka w aucie, od radia, po światła, zewnętrzne jaki i te w kabinie, nie mówiąc już o jakiejkolwiek reakcji na przekręcenie stacyjki kluczykiem.

Sprawdziłem sytuacje na kompletnie innym akumulatorze, sytuacja ta sama co powyżej.

Dokonałem szybkiego sprawdzenia bezpieczników pod maską oraz pod kierownicą po lewej stronie w skrzyneczce metodą ciągłości obwodu miernikiem - wszystkie wykazywały ciągłość w obwodzie.

Pytanie do Was, czy ktoś ma pomysł co mogło stać się ?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez MichuGdy 18-08-2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-08-2014, 19:38   

A klemy czyste? Jesli tak to wez kawalek grubego przewodu i podepnij do "-" akumulatora i do jekiejs sruby przy silniku i karoserii, jesli prad wroci to masz problem z masa w aucie jesli nie to bedziemy myslec dalej.
_________________

 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-08-2014, 19:48   

Zapomniałem dodać taki test, co kolega u góry zasugerował, za co dziękuję został przeprowadzony.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-08-2014, 19:53   

I dziala?
_________________

 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-08-2014, 20:44   

Nie, w dalszym ciągu w samochodzie całkowity brak prądu. Z kablami odchodzącymi od akumulatora wszystko jest w porządku. Masa prawidłowa.
Zrobiłem również test sprawdziłem pobór prądu z akumulatora (w amperach) i wynosi on 0 (zero).
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-08-2014, 21:18   

Czyli gdzieś jest przerwa po między akumulatorem a instalacją auta na przewodzie plusowym. Być może spalił się lub nie łączy jakiś główny bezpiecznik.
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-08-2014, 21:24   

Tez podejrzewałem bezpiecznik sprawdziłem wiec wszystkie, jak to opisalem w pierwszym poscie... moze jakies zwarcie gdzies jest ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-08-2014, 21:33   

Nie zwarcie tylko przerwa w obwodzie, przy zwarciu paliło by Ci bezpieczniki bądź przewody. Należy iść po przewodzie plusowym od akumulatora do skrzynki bezpiecznikowej i dalej po kolej sprawdzać czy jest napięcie. Może wypaliły się styki bezpiecznika, może jakieś kolejne połączenie nie łączy.
Na początku może jednak sprawdź czy problem dotyczy masy czy plusa, Dotknij jedną końcówką miernika do plusa akumulatora a drugą gdzieś do silnika i następnie gdzieś do punktu masowego na karoserii. Jeśli w przypadku oby pomiarów napięcie na mierniku będzie około 12,5V to będzie oznaczało, że jest problem z opisanym przeze mnie wyżej plusem. Jeśli napięcie będzie 0, to któraś masa nie łączy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2014, 22:56   

Na początku sprawdziłbym głowny bezpiecznik pradowy po kablu pradowym do puszki bezpieczników (tuż przy niej jest skręcany bezpiecznik) oraz kabel masowy po klemie do karoserii
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-08-2014, 11:49   

Glowny bezpiecznik pradowy, czy tutaj jest mowa o tym 100A ? ktory jest w skrzynce bezpiecznikow pod maska ?
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 16-08-2014, 14:56   

Tak. Posprawdzaj je czy jest przejście. Zresztą widać czy będzie spalony :) Są 2 albo 3.
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-08-2014, 09:40   

Przewód masowy okazał się być złamany w okolicy klemy. nie było to widoczne, gdyż złamanie było pod koszulką termokurczliwą.
Wymiana rozwiązała problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.