Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uszkodzony rozrusznik ?? alternator ?? gdzie ten prąd ??
Autor Wiadomość
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-05-2014, 10:09   uszkodzony rozrusznik ?? alternator ?? gdzie ten prąd ??

Mam szybkie pytanie. Przy próbie odpalenia rozrusznik nie kręci, słychać tylko takie trtrtrtryk takie trzaski chyba z okolicy rozrusznika. Na pych zapalił od razu, ale nie mam ładowania. Tylko nie świecą się żadne kontrolki jak w przypadku awarii altka. Czy uszkodzony rozrusznik może powodować brak ładowania ? to są jakieś naczynia połączone czy jak ? A podczas jazdy przy hamowaniu święci się kontrolka abs-u jak puszcze pedał to gaśnie. Coś z prądem się podziało ewidentnie. Jak zwykle w święto
Ostatnio zmieniony przez michoł 02-05-2014, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-05-2014, 10:54   

Opisany objaw, to tzw. "terkotanie" automatu rozrusznika a polega na takim schemacie: wrzucenie bendiksa na zębatkę - spadek napięcia zasilania - cofnięcie bendiksa - wzrost napięcia - wrzucenie bendiksa - spadek napięcia i tak w kółko...
Powód - za niskie napięcie akumulatora. W Twoim przypadku wina najpewniej leży po stronie alternatora.
- Pozdrawiam :wink:
ps. Sterowniki ABS reagują nawet na niewielki spadek napięcia zasilającego.
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-05-2014, 16:13   

Dzięki, pojechałem z akumulatorem na tester podobno był już trup, nie wiem, nie miałem z nim wcześniej problemów, ale był stary. Kupiłem nowy i misiek zagadał od kopa, ale niestety dalej nie ładuje -cholera- znów alternator ?? tylko czemu nie świecą się kontrolki, już raz wymieniałem altka, ale wtedy właśnie świeciły się chyba 3

[ Dodano: 02-05-2014, 16:44 ]
...wie ktoś gdzie w sporcie jest przekaźnik alternatora ?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-05-2014, 17:54   

Brak ładowania "wykończył" stary akumulator.
michoł napisał/a:
...czemu nie świecą się kontrolki
Rzadko, ale zdarzają się uszkodzenia alternatora (i brak ładowania), przy których kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika. Tak się dzieje np. przy niektórych uszkodzeniach regulatora napięcia.
Czy kontrolka pojawia się po włączeniu zapłonu, przed rozruchem?
michoł napisał/a:
...wie ktoś gdzie w sporcie jest przekaźnik alternatora?
A w ogóle jest taki?

- Pozdrawiam :wink:
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-05-2014, 18:19   

chyba jest : http://www.e-pajero.pl/pr...ajero-l200.html

a kontrolka ładowania przy zapłonie.. nie wiem czy się świeci .. sprawdzę ale na razie gradobicie za oknem
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-05-2014, 18:58   

michoł napisał/a:
chyba jest : http://www.e-pajero.pl/pr...ajero-l200.html
...no tak - "przekaźnik" tylko z nazwy, bo w rzeczywistości jest to dioda w szeregu z rezystorem, ukryte w obudowie podobnej do przekaźnika.
Niestety nie wiem, gdzie to jest w Sporcie zlokalizowane.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 02-05-2014, 20:31   

Sprawdziłem, kontrolka ładowania nie świeci przy zapłonie.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-05-2014, 21:08   

Zdejmij wtyczkę z alternatora, następnie poprzez żarówkę 5 Watt podaj masę na wiązką - na zacisk oznaczony "L" i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu pojawi się kontrolka ładowania - jeśli tak, to alternator do naprawy, jeśli nie - sprawdź żarówkę kontrolki ładowania. Ew. do sprawdzenia będą też bezpieczniki.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-05-2014, 17:00   

Dzięki, postąpiłem według instrukcji. Tak, to znowu padł alternator, nie ma przewodzenia na wirniku.

[ Dodano: 31-05-2014, 17:22 ]
Czy brak ładowania na wolnych obrotach, na wyższych jest ok, ale po zapaleniu świateł słabnie do 13 V, a przy wysokich obrotach pojawia się falowanie oznacza padnięty regulator napięcia ?? czy jest jeszcze coś co może dawać takie objawy ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.