Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z przejściem z 4h na 2h
Autor Wiadomość
emka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 05-05-2014, 23:05   [3.2 DID] Problem z przejściem z 4h na 2h

Witam,
Jak w tytule. Z 2h na 4h i dalej - bez problemu.
W drugą stronę OK do 4h. Jak przerzucę na 2h to muszę się zatrzymać aby rozłączył napęd na 4 koła. Dopóki sie nie zatrzymam przód miga. Jak wrócę na 4h nic nie miga ale nie jestem w stanie załączyć potem 4hlc - miga pomarańczowa lampka. Jedyna rada to zatrzymanie sie, dźwignia na 2h. Nie było tak i niedawno przerzucal z 4 na 2 i odwrotnie w czasie jazdy, do 100/h. Wydaje mi się też, że rozłącza głośniej niż kiedyś. Wyraźnie to słychać.

Jakieś sugestie od wtajemniczonych w temat? 3,2 did, automat oczywiście.

Pozdro,
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 06-05-2014, 22:53   

Opony miejscami zamieniasz ? Problem może wynikać z nierównomiernego zużycia bieżnika na obu osiach, co powoduje różne prędkości obrotowe kół.
 
 
emka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2014, 21:45   

Masz kolego czuja. ;-)
Zmieniłem ostatnio 2 opony na tyle. Szlag trafił 1 sztukę dokupiłem 1 a druga zamieniłem z zapasu. W rezultacie 2 nowki na tyle i używka na zapasie. Przód i tył takie same (typ, firma). Przód wcale nie mocno zużyty (powiedzmy 75%) zostało. Mogę to wiązać z tą wymianą opon bo mniej więcej w tym czasie zaobserwowałem te kłopoty.

Dziwi mnie trochę fakt, że problem jest z przejściem z 4 na 2. W momencie jak nie ma podcisnienia jest przecież napęd na 4 i to jest wyjściowe ustawienie napędu. Dlaczego więc problem jest z odpięciem a nie z zapieceim przodu. Na logikę "wysprzeglenie" powinno być łatwiejsze przy różnych prędkościach obrotowych niż "zasprzeglenie".

Tak czy inaczej swoje podejrzenia skieruje w sugerownym kierunku. Dzięki bardzo za podpowiedź.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 08-05-2014, 22:32   

podciśnienie w układzie tworzy się w kilka sekund po odpaleniu silnika. Już wtedy odłączany jest przedni wał. Natomiast nie wiesz kiedy. Bo kontrolki tego nie sygnalizują.
Załączanie czy odłączanie, różnicy nie ma, bo o możliwości zmiany decyduje sterownik na podstawie informacji z czujników.
25% różnicy w bieżniku to myślę wystarczająca różnica by obserwować kłopoty. Dlatego też, co jakiś czas powinno się zamieniać miejscami opony (koła).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.