Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] grzeje się konsola przy gałce skrzyni biegów
Autor Wiadomość
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-05-2014, 21:40   [2.8 TD] grzeje się konsola przy gałce skrzyni biegów

Witajcie

Dziś zauważyłem że w moim misiu z 95 roku przy jeździe powyżej 5min zaczyna się grzać konsola przy gałce skrzyni biegów oraz na prawo od pedału gazu przy kierowcy. Wiecie co może być przyczyną?
Też tak macie w swoim miśku?

Poniżej fotka z miejsca, które się grzeje
https://plus.google.com/photos/109981391802002046361/albums/6019934999512608929
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 04-06-2014, 10:04   

Mam podobnie , tyle że wyjęte wygłuszenie z tunelu i te gumy od biegów ,
Ciepło od silnika i skrzyni. Zdejmij tą osłonę gumową z drążka zmiany biegów i reduktora i będziesz widział skrzynie. Jak pojeździsz dotknij skrzynie czy jest ciepła.
Ogólnie to tam po prawej stronie leci wydech a ciepło to pewnie z silnika
No chyba ze nie masz np oleju w skrzyni i jeździsz na sucho :) )
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2014, 16:06   

Po zdemontowaniu mieszków z drążków masz pod spodem jeszcze jedną gumową osłonę przykręcaną do podłogi. Jeśli nic nie robiłeś przy skrzyni/reduktorze to obstawiam dziurawą tę dolną. Cały gorąc leci od silnika i stąd grzanie->> dobre zimą a latem nogi można zagotować :) roboty masz na 20 minut tylko poszukaj najpierw tej dolnej gumy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 17:29   

A jakie byłyby objawy braku oleju w skrzyni? Mam nadzieję, że to nie to :)

@jawaldek -> sprawdzę to
Jakieś inne pomysły :) ?
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2014, 18:38   

rogos_zur napisał/a:
A jakie byłyby objawy braku oleju w skrzyni?
kosztowny zakup nowej skrzyni :) A kiedy zmieniałeś olej w skrzyni ?? może już pora i czas najwyższy ? Biegi "wchodziły" by słyszalnie i dość opornie :/ ale na spokojnie to zobacz tę gumę przykręcaną do podwozia->> to najszybciej sprawdzisz i bardzo tanim kosztem :) I wierz mi, jak pękła latem w moim Miśku, to nawet powietrze z klimy skierowane na nogi nic nie pomagało :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 13:37   

Biegi póki co wchodziły płynnie (szosowe). Nie wiem kiedy był zmieniany olej w skrzyni bo jestem właścicielem miśka od 02.2014 :)
Skrzynia terenowa rzeczywiści opornie chodzi. Co więcej. Od jakiegoś czasu jeździłem w napędzie na tył. I dzień przed tym co zacząłem odczuwać ciepło, miałem lekką przeprawę po błocie i musiałem zapiąć blokady (jakieś 10min delikatnej jazdy). Następnie z powrotem przepiąłem na tył. I od tego czasu rzeczywiście było "coraz cieplej"

Sprawdzę w weekend tę gumę i dam znać.

PS. Powietrze z klimy powiadasz ... :) Dobrze Ci :) .
Ja grzeje się w skórze bez klimy. A co ciekawe -> w każdym miśku jest zaślepione pokrętło od klimy z nadrukiem AC ale bez całego osprzętu - kojarzycie może.
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2014, 14:52   

Panowie spokojnie :) [b]rogos_zur[/b] ma samochód od lutego :)
1) Tył jest zapiety permanentnie tak więc nie mogłeś przepiąć na tył
2) Nie ma skrzyni terenowej jest reduktor.
3) Mogłeś zapiąć opcję 4H bez reduktora napęd jest przenoszony tył 67% przód 33%, 2H tylko tył 100%
4) 4HL zapiałeś reduktor przód i tył 50% i tu nie mam pojęcia jak jest w manualach ale chyba maksymalna prędkość jazdy do 50km/h
5) 4HLLc jazda tylko na maksymalnym 2-gim biegu
No i te błoto mogło wypchnąć membranę gumową :/ Dobrze było by abyś umówił się z kimś z okolic kto ma Miśka aby wytłumaczył Ci co i jak z biegami. Dobra kolacja lub obiad dla "instruktora" wyjdzie o niebo taniej niż naprawy skrzyni czy też reduktora.
rogos_zur napisał/a:
Powietrze z klimy powiadasz ... :) Dobrze Ci :) .
Ja grzeje się w skórze bez klimy
ja mam welur i dla tego klima :mrgreen: :wink:
rogos_zur napisał/a:
A co ciekawe -> w każdym miśku jest zaślepione pokrętło od klimy z nadrukiem AC ale bez całego osprzętu
nie w każdym :)
rogos_zur napisał/a:
Nie wiem kiedy był zmieniany olej w skrzyni bo jestem właścicielem miśka od 02.2014 :)
Pierwsza sprawa po zakupie->>zmiana wszystkich płynów ustrojowych samochodu!!!!!

Zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 19:16   

Oj tam czepiasz się :D . Ważne, że przekaz był zrozumiały :) .

Co do płynów ustrojowych :) to wszystkie byłe wymieniane - Niemiec tak twierdził i płakał do granicy. A tak serio to musze to ogarnąć żeby nie było kłopotów.

[ Dodano: 11-06-2014, 00:07 ]
No to sprawa wygląda następująco:
1) membrana gumowa jest na miejscu
2) pojechałem do lokalnego mechaniora i stwierdził co cytuję "Masz na reduktorze drobny wyciek i stwierdził że dodał ok litr oleju."

Pytanie pierwsze: jaki olej stosowany jest do redaktora i ile litrów tam wchodzi?
2) czy to rzeczywiście może być przyczyna czy Też zmienić mechanika?
3) jaki olej do skrzyni i ile litrów?

[ Dodano: 28-08-2014, 18:34 ]
Kurczę nadal się grzeje.
Wymieniłem:
- olej w skrzy
- olej w reduktorze, mostach
membrana o której mówisz jest cała.
Jakieś pomysły?
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.