[Cari 1.9DI-D] Podciśnienie w Cari 1.9 DID 115 KM |
Autor |
Wiadomość |
babiarz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 07-06-2014, 20:05 [Cari 1.9DI-D] Podciśnienie w Cari 1.9 DID 115 KM
|
|
|
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu kombinuje przy mojej Carismie z podciśnieniem bo coś ją mocno muli.
Dziś zatkałem dwa wężyki od podciśnienia i samochód dostał mocy jak kiedyś, ale przy ok. 110 km/h nastąpił taki nagły ubytek mocy zapaliła się kontrolka od ABS, temperatury i check i po chwli zgasły jednak samochód już tego przyśpieszenia nie miał.
Co to może być ?
Na komputerze cały czas wyskakuje mi błąd z zaworem podciśnienia dostałem drugi też błąd wyskakuje.
Wiem, że mam zanieczyszczony ten ''zawór'' co idzie rura turboboostera czy to może mieć wpływ na moc i na ten błąd? |
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 08-06-2014, 01:03
|
|
|
Od podciśnienia masz dwa zaworki: N75 i N16 - sprawdź oba, można je zmierzyć wg manuala. Zapoznaj się z nim. Po drugie odłącz wtyczkę od EGR-a tego przy kolektorze i zobacz czy samochód dostał mocy. Jak już to sprawdzisz i będzie bez zmian to weź drugą osobę i niech jedna patrzy na turbinę a dokładniej na gruszkę czy po odpaleniu auta grucha idzie do góry. Jak idzie to wielce prawdopodobne, że padła Ci turbina. Zobacz czy nie ubywa oleju i czy nie dymi na siwo na ciepłym silniku. Możesz też zdjąć rurę gumową idącą do turbiny i sprawdzić czy wirnik na turbinie nie dostał luzów, minimalny luz musi być ale sam zobaczysz czy to malutki luz czy luz, dzięki któremu wirnik może ocierać o obudowę. Na razie sprawdź to co opisałem, pewnie tu będzie przyczyna, jak nie to paliwo albo powietrze.
Jest jeszcze jeden myk. Jak masz taką tubę na kolektorze okrągłą od podciśnienia - stojąc przodem do auta po lewej stronie od tuby wychodzi taki wężyk, pobaw się nim, zostaw otwarty bez tuby a później przytkaj palcem i zobacz co leci z rury wydechowej:) jak siwy dym przy zatkanym to turbinka do wymiany. |
|
|
|
 |
babiarz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 08-06-2014, 01:57
|
|
|
Oleju nie ubywa, turbina działa tylko powyżej 2500 obrotów samochód dostaje dopiero kopa.
Dziś znów jechałem do miasta tak nie za bardzo samochód się zbierał wyszedłem do sklepu wróciłem odpaliłem i samochód miał pełną moc. Byłem na imprezie i właśnie nim wracałem to znów zachowywał się jak przed wyjściem do sklepu. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 08-06-2014, 09:44
|
|
|
To coś masz z podciśnieniem albo odłącz tego EGR-a i zobacz co się dzieje. |
|
|
|
 |
babiarz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 6 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 14-06-2014, 14:29
|
|
|
Witam ponownie.
Samochód stoi u mechanika.
I diagnoza jaką mi mechanik postawił wydaje mi się dość dziwna, ponieważ mówi że jest chłodnica do wymiany bo gdzieś tam jest pęknięty intercooler. Tylko, że mój samochód ma problem z podciśnieniem a nie z powietrzem, które przeszło już przez turbinę.
Co wy o tym sądzicie ? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-06-2014, 17:31
|
|
|
nie koniecznie musi to być podciśnienie jak dobry mechanik to zaufaj ale teraz o dobrych w dobrej cenie to ciężko to diesel i tu każda przeróbka to ryzyko chodzić owszem będzie nawet po znacznych kombinacjach zatykaniu wężyków podłączaniu ich na krzyż itp. tak jak w VAG tylko pytanie jak długo? osobiście jestem zwolennikiem wymiany na oryginalne części tam gdzie jest to możliwe, no i przede wszystkim dzisiaj to dobry diagnosta nie tylko z interface-em i laptopem ale też i taki ogarnięty który ci w punktach pomierzy manometrem ciśnienie i podciśnienie, i skoreluje to z odczytami z programu diagnostycznego, bo tak na chybił trafił po objawach dojść co uszkodzone, to można pół osprzętu wymienić a samochód dalej będzie płatał figle. jedno co jest pewne zażądaj starej części intercoolera i pisemnej umowy bo chyba z tego co się orientuje możesz do 14 dni reklamować usługę, a starą cześć potrzebujesz w momencie kiedy okaże się że chcesz reklamować usługę musisz ją oddać i już wtedy od mechanika będzie zależało czy wymieni ją z powrotem na swój koszt czy bardziej będzie mu się opłacało zostawić ci gratis w postaci nowego intercoolera. |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15-06-2014, 17:25
|
|
|
Babiarz jest coś takiego jak przeplywomierz ,bynajmniej w s 40 1.9d silnik ten sam co u ciebie była to plastyk. rura z kratkami, w środku jest bardzo delikatny czujnik łepek średn.
ok 3mm on jak jest brudny są takie objawy .Ja to miałem w niektorych sytuacjach pomaga umycie. Delikatny pedzelek szkolny bęzyna ekstrakc. dykta.trzeba b. uważac.
u mnie to pomogło jeżdzilem potem z 2 lata sprzedałem auto i nic się nie działo.Nieszczel.
w interkul. to stały brak mocy a ta przepływka to niekontrolowane wariacje silnika. Cześc! |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
|