Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica
Autor Wiadomość
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 17-06-2014, 10:00   [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica

Witam, drodzy koledzy mam Carismę od 2 miesięcy ale jestem początkującym kierowcą. Jestem z niej mega zadowolony. Aktualnie mam dwa problemy. Pierwszy jest dla mnie jasny, drugi już w ogóle. Po krótce opiszę je i proszę o rady.

1. Reflektor z przodu po lewej stronie paruje od wewnątrz. Domyślam się, że jest nieszczelny. Tak więc chodzi mi o to jak zlokalizować ową nieszczelność i jak zabrać się oraz czym do naprawy tej usterki?

2. Tego problemu nadal nie wiem. Od jakiegoś czasu podczas obrotów kierownicą, strasznie piszczy. Podjechałem na stację diagnostyczną i gościu pokręcił i stwierdził, że jakaś guma musi trzeć. Nic więcej mi nie doradził i nie pomógł. Doradźcie mi proszę coś w tej kwestii.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2014, 10:19   

1. Sprawdź jak wygląda uszczelka dekielka zakrywającego żarówkę.
2. Najprawdopodobniej piszczy guma uszczelniająca przejście drążka kierowniczego z kabiny na zewnątrz przez ścianę grodziową. Można spróbować posmarować tę gumę smarem silikonowym.
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 17-06-2014, 10:58   

OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-06-2014, 11:06   

BTTOS napisał/a:
OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej?

jak sie schylisz to powinna byc widoczna w okolicy pedałów.
jest tam taki drązek ktory biegnie od kierownicy i wchodzi w sciane grodziową. rusz kierownicą to zobaczysz co tam sie obraca i ją znajdziesz :)
na poczatek wez strzykawkę z igla i wstrzyknij tam troche zwyklego oleju aby sprawdzic czy to napewno stad piszczy.
_________________

 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 24-06-2014, 16:35   

Koledzy narazie wpuszczanie sprayu nic nie pomogło. Może to jakaś inna przyczyna? Piszczy na zewnątrz, podczas pełnych obrotów, a wewnątrz w okolicach fajerki jest inny dźwięk - jakby guma jakaś, taki bardziej stłumiony. Klosz na razie nie paruje, wtedy to było po odwiedzinach w myjce i obserwuje na razie sytuacje.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-06-2014, 17:16   

to może magiel dawać wyraźne sygnały że jego żywot dobiega końca, najlepiej jakbyś nagrał te dźwięki i powiedział kiedy występują czy np podczas kręcenia kierownicą w pełnym zakresie czy tylko pod koniec zakresu, mogą to być szumy kawitacyjne spowodowane powietrzem w układzie jeżeli masz niski poziom płynu dolej do zbiorniczka następnie przekręć maksymalnie w prawo i maksymalnie w lewo kierownicą na włączonym silniku w celu odpowietrzenia odczekaj chwile, i sprawdź poziom ponownie, ewentualnie znowu dolej.

[ Dodano: 24-06-2014, 22:22 ]
Aha jeszcze dodam że reflektor ma dwa odpowietrzenia które mają za zadanie odprowadzenie odparowanej wody są to z tyłu reflektor a takie nypelki ze zgiętą rurką i chyba tam jest gąbka jakaś jak to jest rozwalone to tmtedy woda wlatuje
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 24-06-2014, 22:45   

mi przy kreceniu kierownica piszczal lacznik stabilizatora. zdejmij kolo i posluchaj czy to nie z niego dochodzi dzwiek.
_________________

 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 25-06-2014, 16:22   

Nagrać będzie ciężko, a dźwięki występują pod koniec zakresu jak kręcę w prawo. W lewo wydaje mi się, że nie. To są te piski z zewnątrz. Spróbuje bardziej się wsłuchać i uszczegółowić temat. Wewnątrz tak jak pisałem jest taki suchy dźwięk jakby guma tarła, blisko koła kierownicy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2014, 20:20   

Wiele rzeczy może to powodować, napisz czy dzieje się to tylko kiedy silnik pracuje czy też na zgaszonym. Jeśli też na zgaszonym, to może łożysko amortyzatora lub wspomniany łącznik stabilizatora a jeśli tylko na odpalonym, to może te dźwięki pochodzą z maglownicy albo z pompy od wspomagania.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-06-2014, 22:10   

A czy sprawdziles tak banalną rzecz jak poziom płynu od wspomagania w zbiorniczku wyrownawczym? Może od tego warto zacząć
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 25-06-2014, 22:33   

słabo naciągniety pasek pompy wspomagania piszczy przy kręceniu kierownicą
zwłaszcza w skrajnych pozycjach
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 25-06-2014, 22:58   

Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-06-2014, 07:17   

nytsug napisał/a:
Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:)
:? Może napięcie paska :?: :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 30-06-2014, 19:17   

Płyn oczywiście uzupełniłem ale to nie pomogło. Udało mi się nagrać te dźwięki, może to jakoś pomoże ustalić co jest nie tak. Zamieszczam je poniżej. Pliki są w formacie .amr
Piszczenie wychodzi z układu kierowniczego, a kręcąc w prawo już na sam koniec zakresu występuje taki wyższy pisk jakby z zewnątrz.

PLIK1
PLIK2
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 30-06-2014, 20:29   

dziwny dzwiek. a nie mozesz stanąc przed otwarta maska i niech ktos kreci kierownica i Ty słuchaj skad to dobiega?
mi to troche przypomina luz elementow stalych ukladu kierowniczego np. mocowanie pompy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.