[EAxx] Ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
klaku
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8DID 116KM 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:04 [EAxx] Ciężko wchodzą biegi
|
|
|
mam taki problemik ze ciezko sie wbijają biegi toznaczy jak sie prubuje wbic jakis bieg to jest taki dosyc spory opór i trzeba uzyc siły |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-08-2009, 16:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 11:01
|
|
|
Na forum było dużo na ten temat.
Na poczatek sprawdź działanie sprzęgła.
Wciśnij sprzęgło klika razy, podpompuj... potem spróbuj wbić bieg i zobacz czy jest jakaś różnica. Jeśli jest to możliwe, że masz zapowietrzone sprzęgło i samo odpowietrzanie może pomóc.
Kolejny krok to sprawdzenie oleju w skrzyni.
Poziom i jego stan, a jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to po prostu wymień.
Polecany to redlina MT90, texaco 75W80 (znany też jako Rover MTF94).
Te dwa oleje są sprawdzone i wyraźnie poprawiają pracę manualnej skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
grzech_olsztyn
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS 2.0TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 18-04-2009, 14:41
|
|
|
To samo miałem tydzień temu, pech chciał, że straciłem biegi na trasie, w moim przypadku rozebrałem pompkę i takie kwadratowe pioruństwo przy niej (nie znam fachowej nazwy) i przeczyściłem, sporo śmieci potrafi tam zalegać, no i oczywiście zmiana płynu, stary był już tak wyeksploatowany, że zamiast sprężać to się spieniał, po przeczyszczeniu nalaniu nowego DOT-4 i odpowietrzeniu układu sprzęgła biegi wchodzą jak marzenie (zero urzywania siły), roboty z przeczyszczeniem jest na około 1,5 godziny mi się zeszło trochę dłużej ok2 bo warunki niestety spartańskie bo na trasie. Przy okazji wyregulowałem pedał sprzęgła bo za daleko odbijał.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Goro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A SE
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 22 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:17
|
|
|
Witam
Odswieżając troche temat opowiem moja historie z prośbą o poratowanie.
Przeszukałem forum pod kątem pokrewnych tematów ale nie udało mi sie znaleźć podobnego problemu.
Wczoraj pojechalem sobie na zakupy do hipermarkieta. Wracam po pół godziny, wciskam sprzęgło, odpalam silnik, chce wrzucić jedynke i klops. Nie moge choćbym nie wiem ile siły w to włożył jedynka nie chce wskoczyć. To samo z dwójką, trójką i wstecznym.
Przy wyłączonym silniku problem znika, to znaczy biegi wskakują normalnie.
Spróbowałem zgasić silnik, wrzucic jedynkę i przy wciśnietym sprzęgle odpalić silnik to samochód zaczął zachowywać sie jakbym chciał odpalić samochód na biegu, tzn zaczał robić kangurki.
Poplumpałem, postukałem i po 10 minutach problem znikł. 2 dni śmiga bez zadnego problemu.
Mechanik powiedział ze nie wie o co chodzi i bedzie mógł powiedziec więcej jak sie rozsypie do końca, narazie mam jeździć.
Problem jest taki że niedługo wakacje a mam plan jechać nad morze, nie chciałbym takiej akcji w trasie:(
Ogromna prośba o pomoc |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 18-05-2009, 22:15
|
|
|
Miałem ten sam problem co klaku i co? zmieniłem w zeszłym roku olej i tak śmigam do dzisiaj z tą różnicą że po zimie problem jakby sam znikł, pedał chodzi lżej, sprzęgło "bierze" troszkę wyżej i jest bardziej komfortowo. Cały czas się zastanawiam czy nie zrobić tego co grzech_olsztyn bo z tego co się orientuję to "hydrauliczne sprzęgło powinno chodzić jak masełko" a nie jak ze średnio zatartą linką w golfie..... |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 18-05-2009, 23:45
|
|
|
a ja mam pytanie o zmianę oleju i podpinam sie pod posta
przebieg mojego gala to 150 tys skrzynia manualna biegi chodzą normalnie czasami tylko problem w biciem jedynki ale to chyba normalne w każdym samochodzie. w Historii serwisowania niema nic o zmianie oleju w skrzyni czy powinienem profilaktycznie już to zrobić? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:11
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | czy powinienem profilaktycznie już to zrobić? |
Z tego co pamiętam manual mówi że jest niewymienny, ja natomiast jak i wielu z nas wymieniło (był nie fajny.....) i w moim przypadku nie wyszło na złe . Inaczej, po wymianie troszkę gorzej ale na drugi rok całkiem pozytywnie choć nie musi to być załsuga oleju. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Goro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A SE
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 22 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:55
|
|
|
Wracając do historii z mojego posta powyżej to dzisiaj straciłem biegi kompletnie. Wrzuciłem dwójke i zajechałem jakoś do domu. Tym razem po 10 minutach mu nie przeszło. Poszperałem na forum i ktos coś pisał o wysprzęgliku i odpowietrzaniu. Myslicie ze w tym przypadku pomoże? Czy mam zbierać kase na komplet sprzęgła? |
|
|
|
 |
konwen
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.0 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2009, 10:53
|
|
|
Goro napisał/a: | Wracając do historii z mojego posta powyżej to dzisiaj straciłem biegi kompletnie. Wrzuciłem dwójke i zajechałem jakoś do domu. Tym razem po 10 minutach mu nie przeszło. Poszperałem na forum i ktos coś pisał o wysprzęgliku i odpowietrzaniu. Myslicie ze w tym przypadku pomoże? Czy mam zbierać kase na komplet sprzęgła? |
Na pewno można spróbować, ale najpierw poproś kogoś żeby wciskał sprzęgło, a Ty obserwuj czy wysprzęglik działa... i skontroluj poziom płynu.
[ Dodano: 24-05-2009, 10:55 ]
konwen, motul ma dobre oleje... ale czemu nie kupisz jakiegoś polecanego? |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24-05-2009, 12:06
|
|
|
z Motula proponuje olej 75w80 mam taki zalany i skrzynia działa bez zarzutu |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
konwen
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.0 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2009, 20:26
|
|
|
mi gościu zaproponował syntetyk. Powiadasz że półsyntetyk odpowiada Ci?? i wszystko jest na nim ok?? nie przenosi momentu obrotowego jak jest zimny?? |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 GLX 16V kombi 1998 + LPG
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2009, 20:27
|
|
|
Do skrzyni tylko syntetyk!!! |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25-05-2009, 00:55
|
|
|
oczywiście ale w linku ten olej to nie syntetyk
Syntetyk z Motula to Gear 300 75w90 |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Goro
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA2A SE
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 22 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 25-05-2009, 21:09
|
|
|
Owczar napisał/a: | Goro napisał/a: | Wracając do historii z mojego posta powyżej to dzisiaj straciłem biegi kompletnie. Wrzuciłem dwójke i zajechałem jakoś do domu. Tym razem po 10 minutach mu nie przeszło. Poszperałem na forum i ktos coś pisał o wysprzęgliku i odpowietrzaniu. Myslicie ze w tym przypadku pomoże? Czy mam zbierać kase na komplet sprzęgła? |
Na pewno można spróbować, ale najpierw poproś kogoś żeby wciskał sprzęgło, a Ty obserwuj czy wysprzęglik działa... i skontroluj poziom płynu.
[ Dodano: 24-05-2009, 10:55 ]
konwen, motul ma dobre oleje... ale czemu nie kupisz jakiegoś polecanego? |
No więc tak dzisiaj odpowietrzyłem sprzęgło- nie pomogło.
Wcisnałem tą wajche wysprzęglika żeby sprzawdzić czy działa do końca i usłyszałem syczenie dochodzace z pompy, po czym sprzegło straciło sie kompletnie, czy to normalne?? Znowu musiałem odpowietrzać. Teraz jest jakieś dziwne albo za twarde albo za miekkie i łapie tuż przy podłodze. Dodam że przed "odpowietrzaniem pedał chodził bezbłędnie.
Byłem wcześniej u mechanika i twierdzi że do docisk. Dzwoniełem nawet do japaneze z pytankiem o nowe po czy Pan Marek stwierdził że objawy ewidentnie wskazuja na problem z wysprzeglikiem.
Panowie bardzo prosze o pomoc bo juz sie potraciłem
Zapomnialem dodac ze podczas prób z wrzucaniem biegów, gaszeniem i ponownym odpalaniem silnik kilka razy udało mi sie wrzucić bieg bez wiekszego oporu po czym znowu blokada |
|
|
|
 |
|