Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] gaśnie podczas zatrzymywania się
Autor Wiadomość
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
  Wysłany: 05-07-2014, 19:46   [3.2 DID] gaśnie podczas zatrzymywania się

witam
zacznę od tego , że jakiś czas temu miałem już wymieniony zbiornik paliwa na nowy stalowy od wersji benzynowej , problem polega na tym , że od kilku dni kiedy jadę po dużych nierównościach słysząc jak paliwo chlupie w zbiorniku ( głównie przy dużej ilości paliwa ) mam wrażenie jakby się zapowietrzał i przez chwilkę nie chce się wkręcić na obroty , albo jak chwilkę po przejechaniu po muldach muszę się zatrzymać gwałtownie silnik potrafi zgasnąć
dodam , że autko pali za każdym razem na dotyk i jak nie skaczę po nierównościach na drodze to wszystko jest ok
dodatkowe pytanie - czy zbiornik paliwa do wersji benzynowej posiada w środku grodzie dzięki którym całe paliwo tak się nie buja co wyraźnie słychać , nie tak jak w typowym zbiorniku do diesla i czy fakt tego bujania się paliwa może doprowadzić do uszkodzenia jakiegoś elementu przy smoku ?
_________________
alexs6
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-07-2014, 08:56   

Zbiornik od benzyny jest identyczny jak od ON różni się rurkami co biegną po zbiorniku.
Tych się nie wykorzystuje a podłącza gumowe.
Napisz czy wolne obroty cały czas trzyma czy falują?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 07-07-2014, 09:23   

Witam Panie Zbyszku :)
tak jak napisałem wcześniej , najczęściej jest tak , że po takim gwałtownym przechylaniu się auta podczas jazdy , powiedzmy po przejechaniu około 50-100 metrów i potrzebie zatrzymania się np. na światłach silnik schodzi do tak niskich obrotów , że chce już zgasnąć ( bądź niekiedy po prostu gaśnie ) i po 2-3 sekundach wchodzi na normalne obroty , jak już złapie normalne obroty to już pracuje normalnie cały czas , ma odejście i reakcja na gaz jest prawidłowa aż do następnego momentu przejechania po takich nierównościach . sytuacja jest podobna jak nie muszę się zatrzymywać i mogę kontynuować jazdę , przez chwilkę tak jakby nie dostawał paliwa , odpuszczam gaz ale podczas jazdy silnik nie gaśnie i po sekundzie mogę już jechać dalej normalnie , zauważyłem , że jak mam mniej niż pół zbiornika paliwa nic takiego się nie dzieje
_________________
alexs6
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-07-2014, 11:18   

Może coś źle podłączone. mam nadzieje że nie podłączyłeś do tych cienkich rurek zasilanie paliwa?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 07-07-2014, 11:41   

zbiornik był wymieniony już na pewno ponad pół roku temu i nic się nie działo , opisana dolegliwość ujawniła się kilka tygodni temu , choć przyznam , że magicy którzy mi to robili tak wykonali robotę , że nadal coś mi podcieka paliwo co widać po mokrym zbiorniku i do dziś dnia z niewyjaśnionych przyczyn świeci mi się SRS od chwili wymiany na co nawet serwis mitsu we Wrocławiu nic nie poradził ( pojechałem to sprawdzić , grzebali się godzinę , sprawdzali połączenia , jednak nie mogli się połączyć ze sterownikiem twierdząc że nie mają odpowiedniego programu i czekają na program mogący się połączyć z SRS którego ponoć żaden serwis w Polsce nie posiada ) o dziwo nie wzięli za to pieniążków
szczerze , ręce opadają
_________________
alexs6
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-07-2014, 13:13   

SRS nie ma nic wspólnego z tym układem. Może zbieg okoliczności albo rozpinali fotel i zapisał się błąd. Komputerem da się to sprawdzić i nie prawda jest, że nie ma nikt w Polsce :) . Może być tak ze coś zakłóca prace pompy, jakiś bród np.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 07-07-2014, 15:02   

tylko dlaczego " bród " zakłócałby pracę pompy tylko w momencie latania po wybojach ? , kiedy jadę po normalnej drodze nic się takiego nie dzieje .
co do SRS komputer nie może nawiązać z nim połączenia , pozostałe funkcje są dostępne i w serwisie powiedzieli , że najlepiej w takim wypadku zczytać kody mrugającego cheka
żałuję , że nie mieszkam bliżej Pana bo w mojej okolicy załamka a sam jedynie co to mogę pogrzebać w zbiorniku bo coś słyszałem , że w smoku jest jakiś pływak , może coś się przycina , sam nie wiem co z tym robić ...
_________________
alexs6
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-07-2014, 15:22   

On prawdopodobnie gdzieś się przykleił do cewki w nastawniku i zakłóca prace pompy.
To tylko przypuszczenie bo nie widzę tego.
ale sprawdź jeszcze wiązkę na pompie, może gdzieś przerwana jest.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 07-07-2014, 18:32   

yyyyy
no więc tak ...
otwieram maskę i targam wszystkie kable w okolicy pompy tak jak Pan Zbyszek " kazał " :)
jedna wtyczka została mi w ręce ( ma kawałek obudowy odłamany )
tylko gdzie ją podpiąć ?
nad pompą w miejscu gdzie do bloku silnika dochodzi rura z chłodnicy ( przy tym jest pewnie czujnik temp na jeden pin ) a pod tym , w ogóle nie widoczna jest też jakaś kostka ( dwa piny ) i to właśnie stamtąd jest ta wtyczka , widocznie już była na granicy wypięcia bo teraz wszystkie objawy zniknęły :)
pozdrawiam Pana Zbyszka i mega dziękuję za sugestię i naprawę w sposób bezdotykowy :)
piwo się należy
_________________
alexs6
 
 
konrad.klusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 26
Skąd: Brzesko
Wysłany: 09-07-2014, 10:52   

Po problemach związanych z pompą, wymianie zbiornika, etc... pojawił się kolejny problem. Nie zważając na to że na zimnym dłużej kręci, po przejechaniu dłuższego odcinka i zatrzymaniu się np na światłach - obrotomierz w zasadzie stoi w miejscu ale słuchać i czuć, że silnik pracuje nie równo - buja samochodem i obroty falują (raz podczas zatrzymania się na światłach, silnik prawie zgasł - pomrugiwała czerwona kontrolka od oleju). Dzieje się tak jedynie gdy skrzynia jest w pozycji D lub R, na N lub P silnik pracuje równo. Zauważyłem również, że na postoju po wrzuceniu na D lub R spod samochodu słychać ciche, ledwo słyszalne syczenie - mniej więcej w częstotliwości takiej w jakiej występuje falowanie obrotów silnika, przy w/w falowaniu zauważam też zwiększony pobór prądu - lampka podświetlająca wnętrze delikatnie przygasa i rozświetla się. Czym może być to spowodowane? Wiązkę na pompie wczoraj przeglądałem i wydaje się być OK.
Ostatnio zmieniony przez konrad.klusek 09-07-2014, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-07-2014, 11:06   

Który to rok?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
konrad.klusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 26
Skąd: Brzesko
Wysłany: 09-07-2014, 11:10   

Rok produkcji 2005
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-07-2014, 11:12   

Może jakiś problem z masą :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
konrad.klusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 26
Skąd: Brzesko
Wysłany: 09-07-2014, 11:43   

Ale w takim razie od z czego wydobywa się to "syczenie"? Tak jak pisałem częstotliwość tego syczenia jest w miarę taka sama jak falowanie obrotów - słychać je spod samochodu, pewnie ze skrzyni skoro objawia się to podczas wrzuconego biegu D lub R...
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-07-2014, 11:53   

co było robione w pompie?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.