Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Bicie kierownicy przy hamowaniu-tylko muśnięty ped
Autor Wiadomość
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 30-06-2014, 22:30   [Carisma] Bicie kierownicy przy hamowaniu-tylko muśnięty ped

Witam,
mam problem z hamowaniem carismy jak wcisnę lekko pedał hamulcowy np przy 100km/h im szybciej tym gorzej to strasznie bije kierownica , jeżeli wcisnę pedał na maxa tj ok nie ma bicia kierownicy.
Czy ktoś miał podobny problem-tarcze nie wymienione z tyłu ,przód zmieniony,klocki przód i tył.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2014, 22:47   

Sprawdziłbym pracę tłoka w zacisku oraz prowadnic, koniecznie przemierzył piasty i tarcze czujnikiem zegarowym.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 01-07-2014, 02:25   

Może jeszcze tarcza bić może to być poprzez zużyte łożyska piasty, źle osadzone nowe łożysko, albo skrzywiona Piasta po trafieniu w dziurę.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 01-07-2014, 16:31   

Loki- jeżeli tarcze są w miarę dobrej jakości to problem bicia po wymianie tkwi w oczyszczeniu dokładnym miejsca styku tarcz z piastą .te powierzchnie piasty(płaska i średnica wewnet.) trzeba b. dokładnie oczyśc tarcza musi idealnie leżec w swoim miejscu.
Może też być sprawa krzywych nowych tarcz.J trzecia za ostra jazda -chamowania nowych
nieułozonych elementów -tak też można załatwic nowe tarcze.Pierwsze do ułożenia 500-600km należy jeżdzić z wyczuciem.Cześc!
_________________
mechanior
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 01-07-2014, 20:55   

W czwartek jadę do mechanika i zobaczy te tarcze bo na nie obstawia,że są krzywe dam znać jaka jego diagnoza.
Pozdrawiam
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 01-07-2014, 21:49   

Kolego skontroluj luzy na przednim zawieszeniu - sworznie i tuleje gumowostalowe .
_________________
Ross
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 02-07-2014, 22:38   

Luzy na połączeniach ukladu zawieszenia nie dają takich odczuć na kierownicy jak nawet jedna wadliwie zamontowana tarcza lub krzywa.Nie ma tez tutaj wpływu praca zacisku
ani prowadnic -to jest problem z tarczami.
_________________
mechanior
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 04-07-2014, 08:47   

Mechanik stwierdził,że to tarcze ale to nie koniec problemów bo podniósł auto na podnośniku to je sobie obejrzałem i tak amorki z tyłu do wymiany,opony też bo są poząbkowane. Auto jest mojej żony muszę dodać-do tego mokro lekko pod skrzynią i ze strony pasażera mokra jest osłona maglownicy, więc chyba to dość poważne.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 04-07-2014, 17:03   

podniósł na podnośniku i stwierdzil: po czym że amory zapocone? że opony poząbkowane?
jeżdził -słychać je ?zapocenia małe na elementach gdzie pracuje olej mają prawo być
tylko pytanie czy to zapocenia? czy już kapie?.A te tarcze to co krzywe? czy żle zamontowane? jeżeli to ten mechanik zakładal ci te tarcze to czuc klimat ze odwraca
twoją uwage.A tak wracając do tych amorow to sprawdz na przyrządzie.Wystarczy jedna
kropla na miesiąc ubytku i będzie widac zapocenia , a amory mogą być jeszcze ok w normie
Radzę Ci pojedz do jakiegoś dobrego doświdczonego fachowca(nie naciągacza) żeby obejrzał twoje auto.Ja tutaj z tych twoich problemow to widzę 1 duży -tarcze.A reszta przy
bardzo rozsądnej analizie i twoim szczęściu(w zależności jak są zaawansowane inne problemy) mogłaby jeszcze sporo poczekać.
_________________
mechanior
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 05-07-2014, 13:05   

Wymyśla umyj silnik i osłonę magla wymień tarczę a resztę później stopniowo będziesz robił i tyle.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 05-07-2014, 13:23   

Rasiak i cos ty mądrego człowiekowi innego doradzil jak ja?I co bedzie dalej stopniowo
robil ? moze nie bedzie bo nie będzie potrzeby i tyle......(I nie wymyśla bo wie co mowi!!!)
poczytaj sobie o tych tarczach i oceń obiektywnie kto temu człowiekowi postawił najtrafniejszą diagnozę nie wiem ile razy ty osobiście wymieniałeś tarcze w autach
u mnie cos koło 20ki będzie. :wink:
_________________
mechanior
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-07-2014, 14:07   

mechanior, skończ się wypowiadać w tematach technicznych.
Jeżeli wyząbkowane opony oceniasz jadąc, a nie okiem i dłonią to współczuję.
Jeżeli zapocenia nie usuwasz do momentu, gdy nie kapie - to się zastanawiam kto Ci przeglądy bije.
Ostatnie zdanie z czekaniem... bez komentarza.

Pisz też bardziej starannie - bo czytanie twoich postów nie jest przyjemne.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 05-07-2014, 22:38   

No więc spróbuję to wyjaśnić:
Ten mechanik nie zakładał mi tarczy, stwierdził,że są na nih bicia po tym jak się przejechał i przy delikatnym naciśnięciu hamulca bije kierownica i czuć na pedale hamulca również.
Co do osłony to też bym się nie przejmował tym,że jest mokra cieknąć niec nie cieknie.
Amorki hmm auto ma tył obwieszony ,na dole amorków był olej także po tym i po oponach (najpierw myślał,że może tj łożysko bo coś szumiało no może lekko stukało podczas jazdy )
ocenił je na wymianę nie muszę teraz tego robić mogę później.
Także ja osobiście wymienię tarcze tylko na Mintex bo w Irlandii ciężko o coś lepszego i zobaczymy czy problem bicia zniknie jak tak to nie będe się narazie martwił przegląd mam 2 październiku to zobaczymy co wyjdzie więcej-widziałem jeszcze , że tuleja wahacza ta guma już jest lekko sparciała.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-07-2014, 08:22   

Cytat:
Ten mechanik nie zakładał mi tarczy, stwierdził,że są na nih bicia po tym jak się przejechał i przy delikatnym naciśnięciu hamulca bije kierownica i czuć na pedale hamulca również.
Najpewniej byłoby założyć zegar i zmierzyć, napewno po demontażu tarczy wypadałoby piastę zmierzyć
loki7777 napisał/a:
Co do osłony to też bym się nie przejmował tym,że jest mokra cieknąć niec nie cieknie.
Jak zdemntujesz osłone i wypłynie z niej olej to niestety bedziesz sie martwił, proponowałbym tam zajrzeć, bo dużo pracy z tym nie ma a może okazać się, że uszczelnienie listwy kierowniczej nie trzyma.
Co do zapoceń silnik/skrzynia to także proponuje umyć i obserwować miejsca wycieku, dopiero wtedy uszczelnić to co nalezy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 06-07-2014, 20:10   

jak w irland jesteś to weź tarcze i klocki PAGID zdecydowanie lepsze od mintexa,QH i delphi, a resztę umyj i obserwuj jak Robert napisał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.