| [Cari 1.8 GDI] Pęknięty wężyk od chłodnicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 02:43   [Cari 1.8 GDI] Pęknięty wężyk od chłodnicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Jechałem sobie moją Carismą jak by nigdy nic, i nagle przygasła, zdławiła się, no stanęłą po prostu, próbowałem ją odpalić na nowo  i nici- kręciła ale nie zapała, zajrzałem pod maskę, i wężyk- pozwole sobie umieścić tutaj czyjąś grafike: 
   Przy oznaczeniu nr 3 ale nie w strone 7 ale tam pod akumulator był aż rozerwany, a korek z 3 leżał sobie kawałek dalej, płyn był wylany na podstawkę od akumulatora.
 I Zasadnicze pytanie, co się stało? temperatura była wporządku, rurka z lekka sparciała, silnik nie wyglądał na przegrzany nie 'buchało' ciepłem jak otworzyłem maskę, maksymalnie standartowo, po około 7-8 km od startu to się przydarzyło, no i jak ktoś miał coś podobnego może mnie poratować informacją, ile koszty naprawy będą kosztowały.
 
 Wiem, że to dość nietypowa pora, ale to się stało przed chwilką więc mam nadzieje, że jakiś 'nocny Marek' pozwoli mi spokojnie iść spać
   
 Pozdrawiam- Sebastian.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 05:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z Twojego opisu wynika, że raczej nie przegrzałeś silnika. Silnik w Twoim aucie jest dość skomplikowany i aby powiedzieć coś więcej o tej usterce najlepiej najpierw sprawdzić błędy lub podłączyć auto pod komputer. Jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika i jeśli twoje auto nie jest młodsze niż 2001, to wymrugaj błędy według instrukcji z tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 Tu masz temat o pełnej diagnostyce tego silnika domowym sposobem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 A tu jeszcze jeden ciekawy temat odnośnie Twojego auta http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 Lepiej dobrze się zorientuj w powyższych tematach, bo niewielu mechaników potrafi naprawiać te silniki i często ostatecznie właściciele sami je naprawiają z pomocą forum.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 06:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli rozerwało wąż od termostatu - ten co zasila chłodnice u dołu to przyczyn może być kilka: Był stary i eksploatacja dała mu się we znaki
 Brak obiegu/niedrozny układ
 Brak obiegu/uszkodzona pompa wody
 Nadmierne cisnienie w układzie - mozliwe uszkodzenie korka chłodnicy
 Trzeba chociaz sprawdzić droznośc układu i zmienić rurke kontrolując dalej
 Brak chęci na odpalenie może być związany z tym, że płyn rozbryzgał sie po komorze silnika i zalal gdzieś instalacje elektrzyczna, może być tak, że odparuje i auto odpali, ale z glikolem to kiepski temat, najlepiej byłoby wszystko wymyć, odtłuścić
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 10:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za opinię, pomogło mnie to co nieco- i uspokoiło, że silnik cacy. dodam, że ten wężyk w 1 miejscu był mocno zagięty, wręcz sam układał się w taki sposób, że był spłaszczony.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechanior   Forumowicz
 
 Auto: colt 75km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 06 Cze 2014
 Posty: 51
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Drewas napisz czy uzupełniales niedawno plyn w wyrównawczym ,jeżeli tak to jest bardzo prawdopodobne wytłumaczenie całej sytuacji. |  
				| _________________ mechanior
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie uzupełniałem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 22:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | korek stanowi swojego rodzaju bezpiecznik jeżeli ciśnienie jest zbyt wysokie otwiera się i puszcza nadmiar do tego zbiorniczka nr3  ja bym sprawdził jeszcze na szybko jeżeli odpali czy wentylator chłodnicy i termo włącznik wentylatora chłodnicy są w porządku bo tak samo z siebie to raczej mi nie pasuje, żeby się takie ciśnienie wytworzyło aby przewód rozerwać silnik musiał być przegrzany a gdzieś leży tego przyczyna |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie odpala w tym problem, a macie może jakąś opinię( nie znam się wprawdzie na samochodach jestem młodym kierowcom) czy może to nie strzeliła uszczelka pod głowicą? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2014, 04:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co.z.kontrolką silnika, sprawdzałeś błędy jak radziłem wcześniej? Do sprawdzenia wystarczy kawałek drucika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2014, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Drewas napisał/a: |  	  | Nie odpala w tym problem, a macie może jakąś opinię( nie znam się wprawdzie na samochodach jestem młodym kierowcom) czy może to nie strzeliła uszczelka pod głowicą? | 
 
 skoro nie da sie odpalic trudno stwierdzic czy to uszczelka, sprawdz jak wyglada olej na bagnecie i jesli pozostalo troche plynu chlodniczego zobacz czy w nim nie ma oleju.
 ja podejrzewam ze uszczelka raczej cala.
 co do nie odpalania to tak jak plecho napisał sprawdz bledy, moglo zalac jakis czujnik np temperatury silnika ktory jest w okolicy lub pompe wc i stąd problemy.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2014, 18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | niektóre silniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem sprawdź olej, sprawdź poziom płynu w chłodnicy odczytaj błędy a później zresetuj komputer i sprawdź czy ruszy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2014, 17:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie, problem rozwiązany, wężyk chyba tutaj nie zawinił, chodź być może, pękł pasek rozrządu(tak wiem wiem, kupujesz samochód-wymień rozrząd) ale nadziałem się na brzydko mówiąc frajera, który zapewniał, że 30 tysi to jeszcze przejadę(pękł po 6) z silnika zrobiła się sieczka z tego co mi wiadomo, kapitalny remont razem z powyginanymi tłokami o ile dobrze to określam.
 I moje pytanie brzmi następująco, co się lepiej opłaca, swap silnika bez płacenia robocizny, czy zlecanie komuś remontu? do swapa mam osobę po prostu która mi to zrobi za darmo, a za remont musiał bym zapłacić. i w przypadku swapa, jakich części będę jeszcze potrzebował?(po prostu liczę na to, że jakieś pierdołki w gratisie zagarne)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2014, 18:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jestes pewny ze to rozrzad padl? w takim przypadku szukal bym silnika, na szybko zerknalem na allegro to za 500zl mozna juz dostac jakis.
 co do osprzetu to wiekszosc zostanie z twojego auta, jedynie z ecu moga, ale nie musza byc jakies problemy.
 
 [ Dodano: 13-07-2014, 19:30 ]
 Aaa... jeszcze jedno. nowy silnik to i nowy rozrzad
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drewas   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Cze 2014
 Posty: 17
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2014, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to akurat wiedziałem, mogłem napisać  250 zł kosztuje cały osprzęt razem z paskiem na allegro, jestem pewien, że to rozrząd tylko ten wężyk cały czas mnie nurtuje, dziękuję za pomoc  też cena silnika 500zł mnie urzekła, słyszałem że cena silnika przy takiej awarii jest warta grzechu nawet do kwoty 1400zł, ale wolałem tutaj zaczerpnąć rady. Dziękuję
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2014, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko jak bys szukal silnika to najlepiej by bylo z takiego auta w ktorym on jeszcze jest zamontowany, i odpala. na taki wymontowany to znowu bys musial wierzyc na slowo sprzedawcy.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |