[1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę) |
Autor |
Wiadomość |
pozka
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 4 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 24-07-2013, 22:35 [1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę)
|
|
|
Witam
Mam problem z pracą silnika w Pininie. Sprawa wygląda tak, że do mniej więcej 3 tys obrotów delikatnie przerywają obrotu, na ułamek sekundy co jakiś czas. No i także czasem strzeli z rury małym hukiem . Byłem w serwisie na podpięcie pod komputer, ale nie wykazało żadnych błędów. Powiedzieli że ciśnienie (na wtrysku?) powinno osiągać max do 7 barów, a podczas jazdy maksymalnie było 5.1 bara. Tylko nie potrafili wskazać przyczyny przerywania, kazali jeździć aż się coś zaświeci Jeden mechanik mówi że może to wina świec, drugi że może cewka. Podobno ze zmianą świec jakiś problem jest bo klucze jakieś specjalne mają być i nikt w pobliżu nie jest w stanie zmienić
Czy miał ktoś może podobną sytuację?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-07-2013, 23:13
|
|
|
Każda ze świec ma własną cewkę. Wymień świece a później się zobaczy |
|
|
|
 |
pozka
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 4 Skąd: Szczawnica
|
Wysłany: 21-08-2013, 16:28
|
|
|
Wymiana świec załatwiła problem w 100% Przerwa na świecach była jakieś 3mm, wiec nic dziwnego, że nie palił jak powinien:) Jadąc do mechanika komputer pokazywał spalanie 13l/100, ale autko ledwo co jechało, a po wymianie 7l
Czy jak świece są w takim stanie, to komputer nie powinien pokazać błędu?
pozdrawiam
[ Dodano: 05-09-2013, 00:46 ]
No i znów coś zaczyna delikatnie szarpać ku%^a! Tak jakby mu paliwa nie dawało... Podjade do mechanika i każe żeby filtr paliwa zamontował (bo podobno nie ma :0 ). Czytałem tu na forum też ze w pompie WC jakieś sitko jest które lubi syf zbierać, to rozkręci i zobaczy:) |
|
|
|
 |
gtur1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2013, 11:19 świece
|
|
|
Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!! |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 09-09-2013, 10:14 Re: świece
|
|
|
gtur1 napisał/a: | Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!! |
Jakie świece i kable kupowałeś?? Również przymierzam się do wymiany.
Ile Ci pali przy obecnych temperaturach?? |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
gtur1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2013, 18:17 Re: Re: Świece
|
|
|
Świece NGK trochę lepsze niż te standardowe NGK (ale nie kupuj irydowych), kabelki też NGK no. RC-ME96. Na świecach zmniejszyłem troszkę przerwę, bo mi przerywał na standardzie - zrobione już ok 1000km i żadnego przerwania
Co do palenia to nie mam lekkiej nogi i wychodzi mi ok 10-11l na trasie, w terenie ok 13l . |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-09-2013, 22:42
|
|
|
Mój na irydowych chodzi bez zarzutów a zrobiłem na nich jakieś 30tyś km. |
|
|
|
 |
kuuuba777
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 19 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-09-2013, 12:48
|
|
|
gtur1 napisał/a: | zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 |
A jaka jest prawidłowa wartość przerwy z książki serwisowej? Bo czasem przy niskich obrotach tez mi tak skacze a świece są jak nowe. |
|
|
|
 |
gtur1 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2013, 16:04
|
|
|
Nie wiem jaka jest prawidłowa przerwa na świecach ale polecane w książce serwisowej swiece NGK BKR5R-11 mają dla mojego pininka za dużą. U mnie było dokładnie tak samo - na niskich obrotach lubiał przerywać jak dodawałem gazu. Po zmniejszeniu o ok 1/4 przerywanie silnika zniknęło. Za każdą wymianą świec będę tak samo robił |
|
|
|
 |
karina111
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Jaśliska
|
Wysłany: 17-06-2014, 09:12
|
|
|
Cześć . Mam problem z moim Pinin . Od dwóch dni przy dodawaniu gazu przerywa mi silnik naciskając pedał gazu do końca trochę się to uspokaja ale zaświeca się żółta kontrolka silnika , nie zwróciłam uwagi na spalanie w tym czasie , ale ledwo wyjeżdżam pod górkę ... druga sprawa to palenie , często nawet trzy cztery razy próbuje palić , przekręcam kluczyk a tu nic , zero reakcji a jak już zacznie kręcić to dość długą chwile mi zajmuje za nim go zapale ... jaka może być przyczyna , co mam zrobić ? Proszę o pomoc bo mam 40 km do pracy w jedną stronę i będę uziemiona , a jest co raz gorzej... |
_________________ NIGDY WIĘCEJ JAPOŃCZYKA !!!!!! NIGDY WIĘCEJ GDI !!!!!!! |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2014, 18:18
|
|
|
Podłącz OBD skaner sprawdź jakie są błędy w komputerze silnika. Kiedy wymieniałaś filtr paliwa?? |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-06-2014, 16:49
|
|
|
we wtyczce diagnostycznej zewrzyj pin 1 z 4 kawałkiem drutu - tak odczytasz błędy.
będzie Ci mrYgać kontrolka CheckEngine - długie mrugniecie dziesiątki, krótkie - jedności - u Ciebie obstawiam 5 długich i 6 krótkich .. |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
karina111
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Jaśliska
|
Wysłany: 20-06-2014, 13:49
|
|
|
Filtr wymieniałam w styczniu tego roku.
[ Dodano: 24-09-2014, 14:46 ]
Pomóżcie !!! minęły 3 miesiące , samochód stał na warsztacie 2 miesiące mechanik wymieniał pompy jedna za drugą (straciłam fortunę) , padały jak muchy - wszystkie .... A samochód dalej nie naprawiony , pompa nie daje ciśnienia samochód szarpie i jest coraz gorzej ... co robić???
[ Dodano: 24-09-2014, 14:51 ]
|
_________________ NIGDY WIĘCEJ JAPOŃCZYKA !!!!!! NIGDY WIĘCEJ GDI !!!!!!! |
|
|
|
 |
|