[Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
miodek18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-06-2014, 12:54 [Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem
|
|
|
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem mojej carismy 1,8 GDI z 2001 r.
Mianowicie auto przestało palić. Zapala mi się za 20 albo 30 razem. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik pracuje normalnie a nie chce odpalić. Pompa paliwa w baku wymieniona, pompa ciśnieniowa przy silniku dobra - ciśnienie paliwa na wtryskach dobre bo sprawdzałem.
Nie wiem co jest grane bo jak odpali to wszystko jest w porządku, czasami jak jadę po drodze to w czasie jazdy zgaśnie i znów za 20 lub 30 razem odpali znowu.
Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-06-2014, 15:03
|
|
|
Sprawdzałeś czy są jakieś błędy w komputerze? - w tym roczniku można sprawdzić evoscanem, a spinaczem już niemożna
dobrze się nie znam, ale obstawiam 2 sprawy:
- immobilajzer
- układ zapłonowy - sprawdź czy jest zasilanie |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-06-2014, 15:06
|
|
|
Sprawdzałeś błędy albo robiłeś pełną diagnostykę silnika? Tu masz temat o kablu i programie do diagnostyki tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Same błędy można tez sprawdzić interfejsem ELM327.
Jeśli chciałbyś próbować wymrugać błędy, to coś takiego u Ciebie nie zadziała. |
|
|
|
 |
miodek18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-06-2014, 15:50
|
|
|
Jeżeli chodzi o błędy to sprawdzałem i miałem dwa ale po wykasowaniu było to samo. Owszem może coś pomogło ale to tylko na 1 dzień a później było to samo.
Kontrolka od CE się nie paliła już niby z kompem wszystko w porządku a nie chciał palić.
Jeżeli chodzi o immobilizer no to jest pod kierownicą taka czerwona puszeczka ale sprawdzałem kostkę i niby dobra.
Nie wiem czy to przypadek czy nie ale nie raz jak się porusza tą czerwoną puszeczką to raz zapali a drugim razem w tej samej pozycji nie zapali. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:26
|
|
|
No to masz prawdopodobnie odpowiedź, nie łączy Ci pewnie gdzieś między cewką (to co nadaje i odbiera sygnał) a imobilajzerem, jeżeli Ci się uda to możesz wyciągnąć kostkę i pozaginać konektory, tak żeby ciasno wchodziło, i przy okazji sprawdź czy złącza nie są utlenione - jak są to powinno pomóc na jakiś czas zeskrobanie, a na dłużej zabezpieczenie np. smarem miedzianym, albo technicznym, albo kontaktem...
błędy nie są po to żeby je ignorować, jak byś mógł to byś powiedział jakie błędy to były, trzeba rozwiązywać przyczynę, a nie skutek
Przy okazji jak możesz to wrzuć log z postoju ok. półminuty - minutę bez gazowania (rozgrzany silnik) i log z w miarę dynamicznej jazdy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2014, 06:29
|
|
|
Naprawą usterek nie jest samo kasowanie błędów, numery błędów mogą podpowiedzieć co się stało. Podaj jakie były numery tych błędów bo to może pomóc w diagnozie Twojego problemu. Jeśli by był tam błąd immobilisera to miałbyś podpowiedź, że masz problemy z immobiliserem.
A jeśli chodzi o sam immobiliser, to często w naszych autach są problemy z niełączącymi złączami. Warto wyjąć wszystkie wtyczki i przeczyścić konektory specjalnym preparatem.
Czasem też może być brak ciągłości anteny przy stacyjce, warto sprawdzić jej oporność, powinna być około 30 omów. |
|
|
|
 |
miodek18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 24-06-2014, 13:19
|
|
|
Co do błędów to nie wiem jakie były bo mi elektryk nie powiedział. Mówił tylko że były dwa.
Mam pytanie odnoście tych wtyczek od immobilizera jeżeli chodzi o te wszystkie wtyczki bo nie rozumiem.
U mnie w carismie jest tylko czerwona puszka gdzie jest aby jedna wtyka. A resztę gdzieś jeszcze są? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 24-06-2014, 22:18
|
|
|
Może zbyt niskie zbyt wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej albo czujnik położenia wału korbowego jak pierwsze to wypnij wtyczkę z czujnika ciśnienia jest wkrecony w listowe wtryskową i sprawdz jak działa, ale raczej obstawiam coś z czasami zapłonu i wtrysku i to pewnie po woli padający czujnik położenia wału. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2014, 22:40
|
|
|
Jeśli to czujnik wału, to może da się go polutować jak w przypadku Galanta (zimne luty). |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 24-06-2014, 22:50
|
|
|
skoro pisales ze jak ruszysz puchą immo to czasami zapala, to moze antena w stacyjce.
czasami tak sie dzieje ze gdy immo szwankuje to wlasnie 2 bledy lapie, bledy wtryskiwaczy i immo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
miodek18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 14-07-2014, 12:18
|
|
|
Witam.
Nie odzywałem się dłuższy czas bo czekałem na części do tej mojej carismy.
Wymieniłem w niej sterownik wtryskiwaczy pod maską oraz komputer z zestawem startowym (czerwona puszka, stacyjka, pętla immo oraz kluczyk) i nic Jak wulgaryzm nie chciał palić to dalej nie pali. Jak wtryśnie się paliwa przez strzykawkę to ładnie odpali i pali dopóki nie skończy się paliwo ze strzykawki a potem sam zgaśnie z braku paliwa.
Ponoć nie ma dopływu prądu do wtryskiwaczy ale nie wiem co jest tego powodem.
8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem. |
Ostatnio zmieniony przez glina 14-07-2014, 16:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 14-07-2014, 16:04
|
|
|
a gdzie to paliwo wtryskujesz? do pompy wc? czy do wtryskiwaczy?
jedz do konkretnego mechanika i niech podlaczy pod kompa cari i sprawdzi jakie sa bledy i podziel sie nimi z nami.
bo juz "polowe" auta wymieniles a moze sie okazac ze to jakas pierdolka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-07-2014, 18:02
|
|
|
miodek18 napisał/a: | ciśnienie paliwa na wtryskach dobre bo sprawdzałem |
dobre czyli jakie? 50 bar?
Napięcie na wtryskach sprawdzić to jakieś 3 minuty (jest złączka przejściowa, nie trzeb grzebać pod kolektorem) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|