Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Spalanie
Autor Wiadomość
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
  Wysłany: 11-07-2014, 17:32   [CJ1A 1.3] Spalanie

Witam, ostatnio zauwazylem wysokie spalanie(w sumie od kupna auta tak jest) chodzi o jazde po miescie,po zapaleniu kontrolki rezerwy zatankowalem jakos ponad 5l po przejechaniu 45km rezerwa sie zapalila.. czyli wychodzi ponad 10l /100 km, dodam ze jezdze krotkie odcinki okolo 2km, nawet zdarza sie mniej niz 1 km auto gaszone itd ,wiem ze przy takich krotkich odcinkach spalanie bedzie wyzsze ale czy nie za wysokie? Jezdze ekonomicznie, bez gwaltownych przyspieszen itp
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-07-2014, 19:53   

Wypadałoby zrobić tast po tankowaniu pod korek aby sie upewnić bo miara względem wskazówki jest niemiarodajna. Przy tak krótkich odcinkach jazdy na niedogrzanym silniku spalanie zawsze będzie wysokie, dla pewności można podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, moze lambda szwankuje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2014, 21:21   

W/g mnie pali normalnie, jak miałem Lancera 1,3 to też w mieście w korkach i na krótkich dystansach łykał 10 litrów.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 12-07-2014, 00:12   

robertdg napisał/a:
Wypadałoby zrobić tast po tankowaniu pod korek aby sie upewnić


czyli dokladniej o co chodzi? nie mam zbyt duzego doswiadczenia z samochodami i stad te pytanie,ktore moze wydac sie banalne :P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-07-2014, 07:46   

Tankujesz pod korek do pierwszego odbicia, robisz conajmniej 100km, im więcej tym lepiej, ponownie tankujesz pod korek do pierwszego odbicia, najlepiej na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze.
Kalkulatorem obliczasz litry/km, przykładowo po zrobieniu 250km zalałes 21litrów paliwa
21litrów dzielisz przez 250km a wynik mnozysz razy 100, wychodzi Ci spalanie 8,4
Uprzedzając pytanie dlaczego mnożymy razy 100, bo chcemy wiedzieć ile auto pali na 100km a nie na jeden kilometr.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-07-2014, 09:05   

jeszcze łatwiej by bylo zalac do pelna az odbije pistolet, zrobic 100 km i znowu wlac paliwa do odbicia pistoletu.
tyle ile wejdzie pb, tyle pali na 100km.
_________________

 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-07-2014, 09:14   

Przejechać dokładnie 100 kilometrów, bez jeżdżenia bez sensu, tylko po to żeby zrobić pomiar raczej nie byłoby łatwiej.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-07-2014, 09:37   

sla, nie musi zrobić idealnie 100km jak wyjdzie mu 98km lub 102km to dużej różnicy w pomiarze nie bedzie.
ja tak mierzyłem spalanie u siebie.
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 12-07-2014, 11:33   

Dzieki panowie ,przy najblizszej okazji sprawdze to. Czyli waszym zdaniem spalanie 10-11l/100km jest normalne? czy doszukiwac sie jakis ewentualnych usterek?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-07-2014, 11:35   

Czym większy dystans tym dokładniejszy i bardziej uśredniony pomiar. Można przecież ponownie zatankować i po 10 km ale przy takim dystansie wlejemy przypadkiem pół litra więcej i w przeliczeniu na 100km będzie już spora różnica.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-07-2014, 12:13   

Cytat:
Czyli waszym zdaniem spalanie 10-11l/100km jest normalne? czy doszukiwac sie jakis ewentualnych usterek?
Trudno powiedzieć bo użytkujesz swojego Colta trochę nietypowo - jazdy po 1 - 2 km :roll:
Jako porównanie mogę podać Ci - Colt 1.3, 2000 r. pali:
- w trasie ok. 5,5 litra (jazda drogami wojewódzkimi i krajówkami, dystans ok. 400 km)
- w mieście ok. 7-7,5 litra (odcinki ok. 7-10 km, raczej bez korków, jedynie typowe postoje na światłach, skrzyżowaniach)

Przy jakiejś okazji dalszej jazdy, tak jak napisał Robert, zatankuj do pełna i po powrocie również zatankuj do pełna (w miarę możliwości w takich samych warunkach, okolicznościach, tzw. "pierwsze odbicie pistoletu"). Oblicz spalanie. Im dłuższy dystans tym wynik będzie dokładniejszy.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 12-07-2014, 12:28   

JCH napisał/a:
Trudno powiedzieć bo użytkujesz swojego Colta trochę nietypowo - jazdy po 1 - 2 km


miasto w ktorym mieszkam nie jest jakies duze, wszedzie mam dostatecznie blisko stad takie dystanse...wieksze odcinki tez robie ale przewazaja te krotkie.. mam jeszcze jedno pytanie , czy pomimo wyzszego spalania przy takiej eksploatacji narazam auto na jakies wieksze usterki?
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 12-07-2014, 14:07   

Witam.Często przyczyna jest pęknięty kolektor wydechowy-sprawdź.
_________________
161261
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 12-07-2014, 14:35   

FTOrek napisał/a:
Witam.Często przyczyna jest pęknięty kolektor wydechowy-sprawdź.



kolektor jest pekniety, czytałem że może to przyczyniać się do większego spalania ale wydaje mi się ze u mnie jest tylko lekko nad pekniety, wrzucę foto do oceny

http://naforum.zapodaj.net/07a03b368fd1.jpg.html
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-07-2014, 15:17   

Taka nieszczelność, jeśli jest przed sondą lambda, to oczywiście że może się przyczynić do większego spalania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.