Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Cewki zapłonowe - ile kabli?
Autor Wiadomość
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2014, 18:36   [Cari 1.6] Cewki zapłonowe - ile kabli?

Witam,
mam Carismę 1,6 100 KM. Poprzedni właściciel miał poczucie humoru i jedną z cewek zapłonowych wymienił na cewkę od Seicento. Patrząc na prost auta, z lewej strony mam oryginalną cewkę z wtyczką do której dochodzą 3 kabelki a z prawej strony cewka od Seicento do której dochodzą tylko 2 kabelki. Moje pytanie jest następujące. Czy przy tej z prawej strony w oryginalnej instalacji są 3 kable czy 2? Jak to jest że to u mnie działa w takiej konfiguracji? Prosiłbym o sprawdzenie jak to wygląda w waszych Carismach. Dziękuję i pozdrawiam :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-07-2014, 18:45   

Do obu cewek dochodzi po 3 przewody, brązowy, czarny i zielony.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-07-2014, 21:08   

tak jak plecho napisal 3 przewody.
a kostke do tej innej cewki masz od carismy czy tez jakas kombinowana 2 przewodowa?
tez sie dziwie ze to dziala.
_________________

 
 
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2014, 21:31   

eve1988 napisał/a:
tak jak plecho napisal 3 przewody.
a kostke do tej innej cewki masz od carismy czy tez jakas kombinowana 2 przewodowa?
tez sie dziwie ze to dziala.


Do tej cewki od Seicento jest kostka na dwa przewody. I mam tylko dwa przewody wychodzące z instalacji auta, plus i minus, tak jest oznaczone na cewce. Zastanawiałem się nad zamontowaniem oryginalnej cewki i powrotem do stanu fabrycznego. Mój mechanik nie wie gdzie mogą iść te przewody i jak jest dalej z instalacją. Jakiś "magik, szaman" to przerabiał :D Jakbym dorwał to bym mu nogi z d... powyrywał :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-07-2014, 21:34   

Wszystko pewnie z oszczędności, dobra cewka do carismy pewnie kosztuje około 400 - 500zł a taka od fiata ze 100.
 
 
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2014, 21:48   

plecho1 napisał/a:
Wszystko pewnie z oszczędności, dobra cewka do carismy pewnie kosztuje około 400 - 500zł a taka od fiata ze 100.


Dokładnie tak, wszystko z oszczędności ;) Polak potrafi ;)

Zastanawia mnie tylko jak to jest podłączone że działa, a nie chcę rozgrzebywać instalacji.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-07-2014, 21:50   

Tak jest oryginalnie

A te od Fiata podłączone są pewnie bez tej stałej masy a tylko + i sygnał masy z ECU.
 
 
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2014, 22:10   

plecho1 napisał/a:
Tak jest oryginalnie
[url=http://naforum.zapod...1c1.jpg]Obrazek[/url]
A te od Fiata podłączone są pewnie bez tej stałej masy a tylko + i sygnał masy z ECU.


Czyli teoretycznie ktoś uciął kabel od stałej masy i zostawił tylko + i sygnał z masy ECU bez większej przeróbki instalacji. Myślisz że jakbym podłączył tylko te dwa kable które zostały do oryginalnej cewki to by działało? Oryginalnej wtyczki MMC oczywiście nie ma.

Dodam że cewka od Seicento (jej metalowa część) jest przykręcona do pokrywy zaworów. Więc stała masa idzie po cewce. Dobrze kombinuje?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-07-2014, 22:18   

Jak widać na schemacie, w oryginalnej cewce siedzi chyba jakiś tranzystor (100% pewności nie mam bo nie jestem elektronikiem) więc do cewki raczej musi być podpięty ten trzeci kabel i z rdzeniem cewki raczej nie ma on nic wspólnego, zresztą można to zmierzyć miernikiem czy jest przejście. Pewnie wystarczy go pociągnąć z drugiej oryginalnej cewki lub próbować odszukać ten oryginalny bo raczej został tylko odcięty i pewnie zaizolowany.
 
 
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-07-2014, 06:40   

plecho1 napisał/a:
Jak widać na schemacie, w oryginalnej cewce siedzi chyba jakiś tranzystor (100% pewności nie mam bo nie jestem elektronikiem) więc do cewki raczej musi być podpięty ten trzeci kabel i z rdzeniem cewki raczej nie ma on nic wspólnego, zresztą można to zmierzyć miernikiem czy jest przejście. Pewnie wystarczy go pociągnąć z drugiej oryginalnej cewki lub próbować odszukać ten oryginalny bo raczej został tylko odcięty i pewnie zaizolowany.


Dziękuję za pomoc :) Jak zacznie się coś dziać, tfu tfu, to będę w tym rzeźbił ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-07-2014, 06:43   

Nie ma za co :)
 
 
tropical 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-07-2014, 18:17   

Pogrzebałem przy tej cewce od Seicento, i głębiej w instalacji jest oryginalna wtyczka MMC. Do wtyczki przymocowany jest jakiś układ elektroniczny z logo Mitsubishi. Podejrzewam że to jest z oryginalnej cewki i od tego idą dwa kable do cewki od Seicento. Podejrzewam że wystarczy zamontować oryginalną cewkę, podłączyć wtyczkę i będzie działać. Instalacja wygląda na oryginalną :)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 21-07-2014, 20:44   

dziwna ta kombinacja. wiecej zachodu niz to warte, cewke zamiennik mozna dostac za ok 170zl
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-07-2014, 21:49   

A od Fiata pewnie za około1/3 tej ceny więc niektórzy kombinują.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 21-07-2014, 22:43   

mi by sie nie chcialo grzebac w wiazce.
tak to minuta i po robocie.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.