Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 97 wypełnienie błotników
Autor Wiadomość
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-07-2014, 08:50   Carisma 1.6 97 wypełnienie błotników

Witam wszystkich, piszę z kilkoma pytaniami odnośnie mojej cari:
1. Denerwuje mnie fakt liści gromadzących się pomiędzy przednimi błotnikami a słupkami i od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy nie powinno być tam jakiegoś wypełnienia zapobiegającego temu problemowi? W Oplach jest piankowe wypełnienie, w mietkach starych jest po prostu blacha do samego słupka, ale co z carismą?? Nie udało mi się tego znaleźć ani na alledrogo ani innych portalach, może źle szukam, proszę o pomoc.
2. Przednie amortyzatory można w całości zdemontować bez ściągaczy, tak?
3. Tylne także?(nie przyglądałem się im jeszcze ale chcę je wyczyścić i pomalować w celu konserwacji)

P.S: Może ktoś ma zbędną belkę tylnego zderzaka, chętnie kupię, bo moja jest przerdzewiała?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 26-07-2014, 13:47   

1. mam ten sam problem i prawy błotnik musiałem wymienić bo na dole rdza go zjadła (ten kwadrat)

2,3 takie rzeczy robią ludzie przed sprzedaniem samochodu.... sprężyn się nie maluje - one cały czas pracują i chyba prawie każda farba zejdzie - po 10latach dobrze by było je zmienić żeby miały odpowiednie parametry...

nie jestem specjalistą wiec nie traktuj moich odpowiedzi jako wyroczni ;)
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-07-2014, 15:25   

Nie mam najmniejszego zamiaru sprzedawać mojego autka, szkoda mi jak widzę tyle rdzy, i chcę je wyczyścić i po prostu zakonserwować farbą.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-07-2014, 15:57   

Nie farbą. Od tego są odpowiednie środki. Tu masz zdjęcia, jak wyglądają te produkty z BOLL-a :


Środek ochrony karoserii (czyli popularny baranek)
http://www.boll.pl/srodki...ny-karoserii-37

Środek do konserwacji profili zamkniętych
http://www.boll.pl/srodki...ch-karoserii-42

Środek do konserwacji podwozia
http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40


Oczywiście, nie muszą to być produkty BOLL-a, inne firmy też produkują takie środki.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 26-07-2014, 17:33   

apg tylko on nie myśli o nadwoziu tylko sprężynach których się nie maluje...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-07-2014, 17:39   

MichciuGT napisał/a:
apg tylko on nie myśli o nadwoziu tylko sprężynach których się nie maluje...

Z tego co przeczytałem, to nie tylko myśli o sprężynach. Bo sprężyn wiadomo, że się nie maluje.
Podane przeze mnie środki służą do zabezpieczenia antykorozyjnego elementów karoserii.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-07-2014, 20:05   

tom55555ek, żadnego oryginalnego wypełnienia dolnej przestrzeni błotnika, którą opisujesz nie ma i nie było. Niestety zjawisko gromadzenia się tam różnych brudów, a zwłaszcza piachu jest poważne i w razie zlekceważenia wcześniej czy później prowadzi do perforacji blachy. Zresztą można to zaobserwować nie tylko w Carismie, ale także w samochodach innych marek, choćby w Golfie III. Jedynym trwałym rozwiązaniem problemu jest dokładne zabezpieczenie antykorozyjne tej trudno dostępnej przestrzeni. Ja to zrobiłem kilka lat temu. U mnie w zasadzie cała praca ograniczyła się do oczyszczenia, dokładnego wymycia i odtłuszczenia powierzchni, a następnie nałożenia solidnej warstwy dwóch preparatów zabezpieczających. Na szczęście nie miałem jeszcze korozji poza kilkoma punktami, gdzie miała ona charakter jedynie powierzchowny, wystarczyło zatem oczyszczenie do gołej blachy i pomalowanie. Do dziś mam spokój, ale robota była koszmarna ze względu na utrudniony dostęp.
Dla leniwych pozostaje regularne oczyszczanie tego miejsca ze zgromadzonego piachu - najlepiej jakimś patykiem drewnianym co by nie rysować wewnątrz lakieru. No i oczywiście trzeba zadbać każdorazowo o udrożnienie spływu wody.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-07-2014, 02:48   

1. zabezpieczenie antykorozyjne i baranek są specjalne pianki do zabezpieczania takich miejsc
2. przednie amortyzatory da radę zdemontować bez ściągaczy sprężyn ale jest to po pierwsze druciarstwo po drugie grozi tym że oprócz sprężyny i amortyzatora z mocowaniem będziesz zbierał z ziemi własne zęby
3. j/w
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 27-07-2014, 08:45   

o ile demontaż sprężyny bez ściągacza jestem sobie w stanie wyobrazić (wybity ząb, czy dziura w ręce pewnie by były w pakiecie) to już z ponownym montażem mam problem :)
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-07-2014, 08:59   

Wiem jakimi środkami zabezpieczyć powierzchnie auta, tyle, że baranek to służy głównie do ochrony powierzchni przed latającymi kamieniami etc. dlatego na rdze dobrze jest najpierw zastosować coś co zahamuje korozje tj. dynitrol a potem farbę antykorozyjną. Amortyzatorów nie będę malował barankiem przecież... Chcę oczyścić kolumny z rdzy a potem pomalować farbą coby nie rdzewiały bo brzydko wygląda. Najwięcej zabawy czeka mnie z odkręcaniem tylnych wahaczy i rozruszaniem śrub do ustawiania geometrii :-X
Jak można było nie zrobić jakiejś głupiej pianki przynajmniej jak w vectrze albo blachy całościowo poprowadzić jak w mietkach starych ... To mnie zdenerwowało mitsubishi, będę musiał coś wymyślić.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 29-07-2014, 19:44   

też coś dołożę. Ściągnięcie sprężyn bez ściągaczy jest banalne i nie kończy się wybiciem niczego. Trzeba jedynie górną śrubę amortyzatora odkręcić przed podniesieniem auta, przy podnoszeniu samochodu wszystko ładnie się rozciągnie. Jeśli chodzi o ponownie złożenie to nie mam pomysłu jak zrobić to bez ściągaczy. Co do demontażu tylnych amorków to muszę powiedzieć, że ostatnio to przerabiałem....tragedia!!! Śrubki zakręcone chyba 18 lat temu podczas składania auta. Górne mocowanie poszło bez problemu, ale dolne już nie. U mnie zapiekła się śruba w tulejce i pomimo tego, że nakrętka się odkręciła, śruba się kręciła to i tak nie dało się jej wyciągnąć, bo kręciła się razem z tulejką. Jedyna możliwość to odcięcie szlifierką kątową śruby z dwóch stron...dostęp taki sobie. Na tym nie skończył się mój problem, bo pomimo tego, że już wszystko było luźne, to amortyzator razem ze sprężyną i górnym mocowaniem nie chciał wyjść, bo wahacz nie dał się aż tak nisko opuścić. Udało mi się jedynie odkręcić wahacz górny, ale reszta była nie do ruszenia. Poradziłem sobie ściskając sprężynę ściągaczem , ściągnięciem górnej poduchy, następnie sprężyny i w końcu wyjąłem amortyzator. Drugą stronę zacząłem od odkręcenia głównej śruby na amorku, potem śrubek od poduchy, podniosłem auto, odciąłem śrubkę mocującą amor na dole i wszystko wyciągnąłem po kolei. Jeśli chodzi o montaż, to też wkładałem wszystko po kolei i ściskałem sprężynę klęcząc przy nadkolu :-( I proszę nie piszcie, że powinno wyjść wszystko, bo nie wyszło. Sprawdzone dokładnie..bez szans.
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-07-2014, 20:27   

Ludzie, ale mnie nie chodzi o rozkręcanie amortyzatorów na części pierwsze. Ja chcę tylko wyjąć CAŁE amortyzatory z podwozia a potem całe je włożyć i nie chcę ich rozkręcać.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-07-2014, 20:36   

Całe wyciągniesz i włożysz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tom55555ek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-07-2014, 20:38   

robertdg napisał/a:
Całe wyciągniesz i włożysz


Oooo dziękuję ślicznie za konkretną odpowiedź :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-07-2014, 21:29   

Tak bedzie wyglądal przedni http://allegro.pl/mitsubi...4436966545.html
A tak tylny http://allegro.pl/mitsubi...4436973433.html
po demontazu, żeby je rozbroić na częsci pierwsze to trzeba użyć sciagacza, jednak aby tylko zdemontować z auta to kwestia kilku nakretek/srub
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.