[Cari 1.6] 76kW 2001r. Błąd P0421. Usuniecie katalizatora. |
Autor |
Wiadomość |
randor
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-07-2014, 18:12 [Cari 1.6] 76kW 2001r. Błąd P0421. Usuniecie katalizatora.
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum. Posiadam Carismę 1.6 76 kW z 2001r. Od dłuższego czasu wyskakuje mi błąd P0421, czyli czas nagrzewania się konwertera katalitycznego za długi (blok cylindrów nr 1). Obecnie jak wykasuję błąd to po kilkudziesięciu kilometrach znów się pojawia. Chciałbym pozbyć się tego błędu i tu moje pytanie, czy wymontowanie katalizatora i zastąpienie go rurką załatwi sprawę? Czy też może to po prostu może też być wina czujnika zamontowanego przed katalizatorem? Z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-07-2014, 19:09
|
|
|
najpierw dobrze bybylo zmierzyc w jakich zakresach pracuje sonda(czujnik tlenu).
powinna ladnie oscylowac, nie pamietam dokladnego zakresu ale powinien oscylowac cos ok 0.2-1V
rury bym nie wstawial bo moze przegladu nie przejsc co najwyzej strumiennice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 29-07-2014, 19:32
|
|
|
eve1988 napisał/a: | rury bym nie wstawial bo moze przegladu nie przejsc co najwyzej strumiennice. |
Ze strumienicą też może nie przejść. A raczej na pewno nie przejdzie.
Ja bym szukał przyczyny w sondzie lambda, a wycięcie katalizatora na pewno nie załatwi sprawy, tym bardziej sonda lambda będzie błąd wywalać. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
randor
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-07-2014, 19:55
|
|
|
Pomimo tego, że sonda jest przed, nie za katalizatorem to i tak błędy będzie wywalała po jego usunięciu? U mnie spalin nie sprawdzają na przeglądzie |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-07-2014, 20:40
|
|
|
blad pochodzi z czujnika nie katalizatora. wiec pewnie sonda nie domaga. zmierz jak pracuje sonda jak mowilem.
lpg masz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
randor
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-07-2014, 20:53
|
|
|
ok sprawdzę sondę, nie mam lpg |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-07-2014, 20:54
|
|
|
Trzeba sprawdzić przebiegi sond lambda oraz pozostałe parametry rzeczywiste (powietrze zasysane, korekty paliwowe, etc) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
randor
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-07-2014, 21:04
|
|
|
Mam kabel do OBD II i program ScanMaster na laptopie, sprawdzę nim to co trzeba? |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 31-07-2014, 21:48
|
|
|
randor napisał/a: | Pomimo tego, że sonda jest przed, nie za katalizatorem to i tak błędy będzie wywalała po jego usunięciu? |
Ja podejrzewam że jedną masz przed, a drugą za katem. Ale choćby nawet, sonda ma za zadanie czytać zawartość tlenu w spalinach, gdzie by nie była umiejscowiona jakieś wartości pokazuje, jak pokazuje "głupoty" (wg komputera samochodowego) po prostu wywala błąd. Druga sprawa do dobrego odczytu musi mieć odpowiednią temperaturę, dlatego sondy mają grzałkę, która je odpowiednio rozgrzewa jak ten moduł nie działa, też "głupoty" pokazuje.
Jak wywalisz kata, a w to miejsce wstawisz rurkę, lub strumienicę na pewno pokaże co innego niż jak by w tym miejscu był katalizator. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-08-2014, 08:48
|
|
|
Od 03.1999 Carismy 1.6 zostały wyposażone w drugą sondę lambda. Dwie sondy przed i za katalizatorem podają zawartość tlenu w spalinach, a ECU ustawia ile paliwa w stosunku do powietrza w mieszance dodać. Strumiennica może narobić problemów, bo ECU będzie widział ten sam odczyt przed i za katalizatorem. Do Carismy program EVOScan.
kaczka81s grzałka działa tylko na początku, świeżo po odpaleniu zimnego silnika, do momentu nagrzania układu, potem jest wyłączana przez ECU. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
randor
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 04-08-2014, 18:25
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Od 03.1999 Carismy 1.6 zostały wyposażone w drugą sondę lambda. Dwie sondy przed i za katalizatorem podają zawartość tlenu w spalinach, a ECU ustawia ile paliwa w stosunku do powietrza w mieszance dodać. |
Z tego co zauważyłem to pierwsza sonda jest zaraz na początku kolektora wylotowego a druga jest nie za a bezpośrednio przed katalizatorem.
Sprawdziłem napięcie na sondach lambda, na pierwszym zdjęciu widać (sonda 1 po lewej, sonda 2 po prawej), że dla sondy 1 napięcie faluje, a u sondy 2 jest praktycznie stałe ( 1000 obr/min). Napięcie zaczynało falować dopiero jak zwiększyłem obroty np do 2000 obr/min (zdjęcie 2). Ktoś wie czy taka charakterystyka pracy sondy, jeśli chodzi o napięcie, jest prawidłowa czy też nie?
zdjęcie 1
zdjęcie 2 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-08-2014, 21:51
|
|
|
Na dolnym obrazku widać gdzie powinna być druga lambda, tuż za katalizatorem przed środkowym tłumikiem. Druga lambda przed katalizatorem jest bez sensu po prostu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|