Lancer 2.0 2003 szarpiący silnik |
Autor |
Wiadomość |
Dem_one
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-07-2014, 15:40 Lancer 2.0 2003 szarpiący silnik
|
|
|
Witam.
Szukam rozwiązania problemu szarpiącego silnika w moim lancerze.
Problem występuje po nagrzaniu silnika. Efekt jest taki , jakby tracił iskrę całkowicie i nie mógł przeskoczyć zakresu powyżej 2,5 tysiąca obrotów . Podłączany był komputer i nie wykazuje żadnych błędów , nawet podczas jazdy kiedy usterka występuje. Na ten moment sprawdzone były również kable oraz świece . Sprzęgło założone jest nowe. Filtr powietrza jest nowy ,a układ szczelny. Nie pali się żadna kontrolka. Słyszałem ze podobne objawy może mieć uszkodzony czujnik położenia wału , ale nie chciał bym wymieniać w ciemno.
Proszę o jakiekolwiek sugestie .
Z góry dziękuję i pozdrawiam .
Łukasz. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2014, 17:37
|
|
|
Zmień diagnostę, nie możliwe, aby w trybie rzeczywistym sprzęt diagnostyczny pokazywał wszystkie parametry w normie.
Przyczyn może być wiele, filtr paliwa, ciśnienie paliwa, coś z elektronika, mozna celować aż w koncu sie trafi. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Dem_one
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-07-2014, 00:59
|
|
|
Z tego co się orientuję to komputer czyta parametry czujników jakie są w aucie.
Jeżeli żaden nie wykazuje błędu to po prostu nic nie pokaże. Problem szarpania występuję tylko na ciepłym silniku , i tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Jeżeli rusza się powoli , szarpanie nie występuje. Z ostatnich zabiegów wymieniana była skrzynia biegów razem ze sprzęgłem . Być może jakieś kable zostały naciągnięte przy wyjmowaniu, ale nie mam pojęcia co może mieć taki wpływ. Filtr paliwa w tym modelu jest zintegrowany z pompą i umieszczony w zbiorniku. Ze słyszenia wiem, ze tego się nie wymienia jak filtra powietrza itd.
Nie ma chyba też możliwości wpięcia się i sprawdzenia ciśnienia pompy paliwa(jeśli jest to jak ? ).Nowa pompa w aso 4500zł co mnie lekko zniechęca. Będę wdzięczny za kazdą wskazówkę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-07-2014, 08:35
|
|
|
Dem_one napisał/a: | Z tego co się orientuję to komputer czyta parametry czujników jakie są w aucie.
Jeżeli żaden nie wykazuje błędu to po prostu nic nie pokaże. | Prócz tego czyta parametry rzeczywiste (bieżące) owych czujników.
Co do świec zapłnowych i kabli, to byly sprawdzane na okolicznośc przebieć, czy tylko organoleptycznie wymacane |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Dem_one
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-07-2014, 12:01
|
|
|
Sprawdzanie polegało na wykręceniu świec , mechanik stwierdził że są praktycznie nowe(wymieniał je poprzedni właściciel o czym mi mówił). Kable umieszczone są pod plastikową osłoną i nie wyglądały na zmęczone . Jeśli chodzi o parametry rzeczywiste , to szarpanie ustępuje za szybko i nie sposób tego odczytać(bo trzęsie się całe auto wraz z komputerem ).
Puki co , nie wiem jak wywołać szarpanie w warunkach warsztatowych.
Dodam jeszcze że ze starą trzeszczącą skrzynia i ślizgającym się sprzęgłem szarpania nie było. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-07-2014, 14:58
|
|
|
Dem_one napisał/a: |
Dodam jeszcze że ze starą trzeszczącą skrzynia i ślizgającym się sprzęgłem szarpania nie było. |
to moze nie w silniku lezy przyczyna szarpania.
moze mechanik cos zle poskladal. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dem_one
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-07-2014, 15:01
|
|
|
Może coś źle poskładał , tylko pytanie co ?
Szukam punktu zaczepienia ,co takiego powoduje taki efekt.
Można oczywiście pojechać do innego warsztatu i rozebrać całość , ale to koszt jak wymiany sprzęgła , czyli kolo 400 zł. Gorzej jeżeli usterka jest gdzie indziej. |
|
|
|
 |
|