Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] 76kW 2001r. Błąd P0421. Usuniecie katalizatora.
Autor Wiadomość
randor 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Jawor
Wysłany: 29-07-2014, 18:12   [Cari 1.6] 76kW 2001r. Błąd P0421. Usuniecie katalizatora.

Witam, jestem nowy na forum. Posiadam Carismę 1.6 76 kW z 2001r. Od dłuższego czasu wyskakuje mi błąd P0421, czyli czas nagrzewania się konwertera katalitycznego za długi (blok cylindrów nr 1). Obecnie jak wykasuję błąd to po kilkudziesięciu kilometrach znów się pojawia. Chciałbym pozbyć się tego błędu i tu moje pytanie, czy wymontowanie katalizatora i zastąpienie go rurką załatwi sprawę? Czy też może to po prostu może też być wina czujnika zamontowanego przed katalizatorem? Z góry dzięki za odpowiedzi
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 29-07-2014, 19:09   

najpierw dobrze bybylo zmierzyc w jakich zakresach pracuje sonda(czujnik tlenu).
powinna ladnie oscylowac, nie pamietam dokladnego zakresu ale powinien oscylowac cos ok 0.2-1V
rury bym nie wstawial bo moze przegladu nie przejsc co najwyzej strumiennice.
_________________

 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 29-07-2014, 19:32   

eve1988 napisał/a:
rury bym nie wstawial bo moze przegladu nie przejsc co najwyzej strumiennice.

Ze strumienicą też może nie przejść. A raczej na pewno nie przejdzie.
Ja bym szukał przyczyny w sondzie lambda, a wycięcie katalizatora na pewno nie załatwi sprawy, tym bardziej sonda lambda będzie błąd wywalać.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
randor 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Jawor
Wysłany: 29-07-2014, 19:55   

Pomimo tego, że sonda jest przed, nie za katalizatorem to i tak błędy będzie wywalała po jego usunięciu? U mnie spalin nie sprawdzają na przeglądzie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 29-07-2014, 20:40   

blad pochodzi z czujnika nie katalizatora. wiec pewnie sonda nie domaga. zmierz jak pracuje sonda jak mowilem.
lpg masz?
_________________

 
 
randor 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Jawor
Wysłany: 29-07-2014, 20:53   

ok sprawdzę sondę, nie mam lpg
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-07-2014, 20:54   

Trzeba sprawdzić przebiegi sond lambda oraz pozostałe parametry rzeczywiste (powietrze zasysane, korekty paliwowe, etc)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
randor 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Jawor
Wysłany: 29-07-2014, 21:04   

Mam kabel do OBD II i program ScanMaster na laptopie, sprawdzę nim to co trzeba?
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 31-07-2014, 21:48   

randor napisał/a:
Pomimo tego, że sonda jest przed, nie za katalizatorem to i tak błędy będzie wywalała po jego usunięciu?

Ja podejrzewam że jedną masz przed, a drugą za katem. Ale choćby nawet, sonda ma za zadanie czytać zawartość tlenu w spalinach, gdzie by nie była umiejscowiona jakieś wartości pokazuje, jak pokazuje "głupoty" (wg komputera samochodowego) po prostu wywala błąd. Druga sprawa do dobrego odczytu musi mieć odpowiednią temperaturę, dlatego sondy mają grzałkę, która je odpowiednio rozgrzewa jak ten moduł nie działa, też "głupoty" pokazuje.
Jak wywalisz kata, a w to miejsce wstawisz rurkę, lub strumienicę na pewno pokaże co innego niż jak by w tym miejscu był katalizator.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-08-2014, 08:48   

Od 03.1999 Carismy 1.6 zostały wyposażone w drugą sondę lambda. Dwie sondy przed i za katalizatorem podają zawartość tlenu w spalinach, a ECU ustawia ile paliwa w stosunku do powietrza w mieszance dodać. Strumiennica może narobić problemów, bo ECU będzie widział ten sam odczyt przed i za katalizatorem. Do Carismy program EVOScan.

kaczka81s grzałka działa tylko na początku, świeżo po odpaleniu zimnego silnika, do momentu nagrzania układu, potem jest wyłączana przez ECU.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
randor 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 76 kW 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-08-2014, 18:25   

wichura1 napisał/a:
Od 03.1999 Carismy 1.6 zostały wyposażone w drugą sondę lambda. Dwie sondy przed i za katalizatorem podają zawartość tlenu w spalinach, a ECU ustawia ile paliwa w stosunku do powietrza w mieszance dodać.

Z tego co zauważyłem to pierwsza sonda jest zaraz na początku kolektora wylotowego a druga jest nie za a bezpośrednio przed katalizatorem.
Sprawdziłem napięcie na sondach lambda, na pierwszym zdjęciu widać (sonda 1 po lewej, sonda 2 po prawej), że dla sondy 1 napięcie faluje, a u sondy 2 jest praktycznie stałe ( 1000 obr/min). Napięcie zaczynało falować dopiero jak zwiększyłem obroty np do 2000 obr/min (zdjęcie 2). Ktoś wie czy taka charakterystyka pracy sondy, jeśli chodzi o napięcie, jest prawidłowa czy też nie?

zdjęcie 1
zdjęcie 2
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-08-2014, 21:51   



Na dolnym obrazku widać gdzie powinna być druga lambda, tuż za katalizatorem przed środkowym tłumikiem. Druga lambda przed katalizatorem jest bez sensu po prostu.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.