Lancer 2.0 16v moc na wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
kamel1015
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 08-12-2015, 19:00 Lancer 2.0 16v moc na wysokich obrotach
|
|
|
Witam. Czy u was w Lancerach z 2.0 135KM samochód ma moc do około 6tysięcy obr/min a później już tylko nabiera obrotów i czuć że słabiej przyśpiesza? Skoro odcięcie ma przy 7,5tys to chyba do końca powinien się kręcić. Jest jakiś sposób żeby mu pozwolić kręcić się do końca lub chociaż minimalnie wyżej? (jakiś luźniejszy wydech lub wdech stożek itd)? Przy 200KM/h ma akurat 6tys obrotów, czuje się że dałby rade więcej ale już powyżej 6tys nie ma mocy...głupie audi a4 1.8 125KM powyżej 190 zaczeło mnie wyprzedzać... |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 08-12-2015, 22:32
|
|
|
Może właśnie dlatego szybkość maksymalna to 204 km/h
Nie zapomniaj, że opór powietrza zwiększa się wraz z kwadratem szybkości!!! w żadnym przypadku nie zwiększa się liniowo. Po normalnemu, znaczy to, że przy 200 km/h, opór powietrza jest bardzo duuuży, więc się nie dziw, że silnik nie wyrabia. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2015, 07:27
|
|
|
jeszcze pytanie jak jest na nizszych biegach np. 2-3, bo jesli podobnie jak na 5 to jest cos nie tak
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 09-12-2015, 11:43
|
|
|
Głupie a4 ma 20 zaworów w silniku W tamtym roku jechałem BMW seri 3, 2,0, 150 km. Było tak, że do 180 było fajnie, potem już ledwo co do 200, przy 200 dostaliśmy w tyłek od forda c maxa w dieslu. Jednak jeśli chodzi o odczucia wkręcania się lancera 2,0, to też uważam, że średnio lubi wysokie obroty. Wcześniej miałem carismę SOHC 1,6 i ona uwielbiała się kręcić. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 19-12-2015, 19:19
|
|
|
Może za słaby parownik do LPG? Na benzynie jest tak samo? |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 20-12-2015, 22:16
|
|
|
U mnie na lpg jest tak samo. Nie mówię, że nie jedzie mi lancer, ale carismę kręciłem do czerwonego pola a lancera nie kręcę. Lancer jedzie oczywiście lepiej niż cari. Chodziło mi bardziej o to, że carisma na czerwonym polu ciągle się "cieszyła" a lancer mówi "daj wreszcie wyższy..."
Ale to może tylko moje odczucia. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-12-2015, 00:15
|
|
|
kamel1015, remi, zbastujcie z tymi opowieściami, bo nie kojarzę, żeby na Podlasiu lub okolicach Wałbrzycha było gdzie jeździć z podawanymi prędkościami.
Co do pytania... Podstawy!
Zerknijcie na przebieg mocy w swoich silnikach i od razu wszystko będzie jasne.
Fakt, że jest "Sport" w dopisku do modelu nie świadczy, że auto staje się WRC-em... a mając podtlenek LPG raczej się nie ścigajcie - to troche obciachowe. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-12-2015, 07:36
|
|
|
Max moment jest chyba przy 4500rrp, powyżej tej wartości lepiej nie będzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamel1015
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 22-12-2015, 21:56
|
|
|
Oczywiście że na benzynie go testowałem, bo na gazie za każdym razem powyżej 6tys mi przerzuca automatycznie na benzynę ale to nie ważne. |
Ostatnio zmieniony przez kamel1015 23-12-2015, 10:05, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 27-12-2015, 02:25
|
|
|
Mkm... Nie chodzi o to gdzie jeździmy, ale o to jak auto się wkręca. Cari kręciłem przy starcie do czerwonego pola i ona fajnie szła, lancera nie kręcę, bo mam takie moje prywatne odczucia, że on za tym nie przepada, to tyle. Nigdzie nie pisałem, że jadąc w okolicach Wałbrzycha kręciłem cari do czerwonego pola na 4 czy 5 biegu, jednak na 2 i 3 robiłem to dosyć często. Co do dopisku "sport" to nawet na niego nie.zwracam uwagi, dla wiadomości dodam, że miałem cari 1,6 która miała tylko 90 km. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-01-2016, 12:53
|
|
|
Wychodzi na to że kombi CB4W z silnikiem 1,6 zbiera się podobnie jak CS0 z silnikiem 2,0.
Jak ktoś jeżdził obydwoma modelami niech się wypowie jaka jest różnica w dynamice. |
|
|
|
 |
znakorla
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 02-01-2016, 16:29 wczoraj tesowane
|
|
|
Lancer 2.0 135km ma 7500-7600.testowane wczoraj. moc jest do 6500, pozniej to katowanie silika, |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-01-2016, 18:35
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Wychodzi na to że kombi CB4W z silnikiem 1,6 zbiera się podobnie jak CS0 z silnikiem 2,0. |
1,6 w CB4W ma 113 KM, ale sam CB4W waży 1035 kg. 2,0 w CS9O ma 135 KM ale waga to już 1270 kg! |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-01-2016, 20:35
|
|
|
Czyli proporcje waga moc podobne.
Zastanawia mnie ten 2.0 bo ma dwa wałki odcięcie przy wyższych obrotach, teoretycznie bardzo powinien lubieć kręcenie do czerwonego pola.
Teść ma outlandera z silnikiem 2.0 i kiedyś jeździł space wagonem 2.0. Jak spytałem go który silnik lepiej wkręcał się na obroty to powiedział że ten ze space wagona, mówi że reakcja na gaz była dużo lepsza.
Chciałbym kupić kiedyś tego lancera 2.0 w kombi ale wychodzi na to że jeździ podobnie a spali więcej.
[ Dodano: 02-01-2016, 21:19 ]
-> kamel1015
Zerknij na ten film https://www.youtube.com/watch?v=2q-IoRuTMkI
Może warto posprawdzać filtry, świece kable etc. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-01-2016, 14:32
|
|
|
CB4W_00, każdy seryjny silnik ustawia się tak, żeby maksymalny moment obrotowy był poniżej "czerwonego pola", tak aby każdy kierowca mógł sobie z niego korzystać.
Wyobrażasz sobie co by było gdyby max moment był przy odcince?
Oprócz tego moment rośnie i spada stopniowo, więc od "maxa" do odcinki jeszcze masz moc - już nie maksymalną, ale jeszcze sie rozpędzisz |
|
|
|
 |
|