[Cari 1.8 GDI] Tuleje wahacza - problem z zakupem |
Autor |
Wiadomość |
Cink
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 15 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-08-2014, 20:04 [Cari 1.8 GDI] Tuleje wahacza - problem z zakupem
|
|
|
Witam wszystkich!
Mam dość ciekawy problem. Mianowicie zajmuje się aktualnie wymianą poszczególnych części w zawieszeniu mojej Carismy z 98r. - mechanik wczoraj poinformował mnie o potrzebie zakupu tulej. Niestety jedyną informację, jaką dostałem to taka, że mam dokonać zakupu tuleji górnej, tylnej.
Posiadam aktualnie Tuleje wahacza poprzecznego(cukierek), która również będzie wymieniana. I tutaj rodzi się moje pytanie. Do wspomnianej części powinienem dokupić TULEJE WAHACZA DOLNEGO POPRZECZNEGO TYŁ, czy też TULEJE WAHACZA TYLNEGO GÓRNEGO ?
Jeśli to pomoże, posiadam taką część i z tego co rozumiem, mam dokupić do tego cukierka, mniejszą tuleje:
http://www.iparts.pl/czes...-101-29377.html
Prosiłbym o informacje, ponieważ 2 dni szukam już, dopytuje i nie mogę uzyskać żadnej, rzeczowej informacji. Pozdrawiam serdecznie! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-08-2014, 20:35
|
|
|
Może niech Ci mechanik dokładnie wytłumaczy o która tuleje mu sie rozchodzi aby nie było nieporozumień albo niech zaznaczy na rysunku
Na logige to pozostaje jedynie jedna górna tuleja, ta naprzeciw cukierka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 07-08-2014, 20:43
|
|
|
tu masz zdjecie zaraz po wstawieniu calego nowego zawieszenia w cari
krótkie wahacze z cukierkami były wymieniane jako całość (nie opłaca się za bardzo wprasowywać tulej do starych wahaczy)
pokaż mechanikowi - niech powie o co chodzi dokładnie
ps. widze ze robertdg juz mnie uprzedził
i wymien amorki od razu, szkoda nowe tuleje niszczyc ze starymi amorami |
|
|
|
 |
Cink
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 15 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-08-2014, 20:52
|
|
|
O kurcze, dzięki za informacje!
Glina, Twój obrazek naświetlił mi sytuację! Chodzi z pewnością o tą mniejszą część wahacza, bo pokazywał mi ją mechanik, ale oczywiście nazwał po swojemu i radź sobie sam Pamiętam, że mechanik kazał mi dokupić też śrubę mimośrodową, bo bez niej całej operacji nie da się wykonać, czyli musi chodzić o wahacz krótszy.
PS. niestety mam już jedną część, którą dostałem w momencie, kiedy poprzedni mechanik nie umiał założyć cukierka... teraz muszę dokupić więc odpowiednią tuleję małą + śrubę mimośrodową.
W takim układzie, którą tuleje powinienem zakupić ?
PS2. Tak patrząc na wszystkie zdobyte informacje, potrzebuje TULEJE WAHACZA DOLNEGO POPRZECZNEGO TYŁ ale poczekam na potwierdzenie doświadczonych użytkowników |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 08-08-2014, 21:11
|
|
|
ja robilem tylny zawias wymieniajac tuleje, bo kola sie rozlazly... za pozno dowiedzialem sie ze mozna cale wahacze wymienic, taniej i latwiej.
sa tam mimosrody ktore lubia sie urywac, wiec lepiej je dokupic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 12-09-2014, 08:53
|
|
|
Miesiąc temu sam wymieniłem wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu. Zakupiłem tuleje firmy FEBEST (wahacz wzdłużny, poprzeczny dolny i górny - długi i krótki). Oczywiście zakupiłem od razu śruby mimośrodowe bo starych nie szło ruszyć i musiałem je ciąć. Całą robotę udało mi się wykonać w jedną sobotę. Wszystko co było mi potrzebne to kanał, mocne imadło oraz gruba śruba (szpilka) z kilkoma większymi nakrętkami i kilka tulejek metalowych, które wykorzystałem do wyprasowania starych i wprasowania nowych tulei.
Wiem, że łatwiej było by wymienić całe wahacze ale miałem okazję kupić taniej tuleje. I przy okazji nauczyłem się czegoś nowego, bo mechanikiem nie jestem |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 12-09-2014, 09:06
|
|
|
a amortyzatory zostawiłeś stare? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-09-2014, 20:06
|
|
|
glina mogę użyć twojego zdjęcia? aha a jeszcze jedno mnie nurtuje czy tam nie powinno być drążka stabilizatora poprzecznego? dam sobie głowę uciąć że w mojej cari gdi z 2000 roku miałem drążek z przodu i z tyłu w nowej DiD z 2004 też na bank mam drążek z przodu i z tyłu nie przechyla ci się za bardzo na zakrętach? |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 12-09-2014, 21:31
|
|
|
Śmiało bierz. Drążek jeszcze nie był zamontowany w chwili fotografowania. Oczywiście ze normalnie tam jest |
|
|
|
 |
|