[E54A 2.0 V6] Temperatura |
Autor |
Wiadomość |
JDMFORLIFE
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 13-09-2014, 16:02 [E54A 2.0 V6] Temperatura
|
|
|
Witam posiadaczy Miśków mam problem, jeździłem wcześniej ea2 2.0 16v , zmieniłem na 2.0v6 jestem zadowolony , lecz od wczoraj coś mu się nie spodobało. Temperatura na wolnych obrotach tak jak w japończyku przystało połowa skali, lecz dodając gazu np do 2-3tys widzę jak wskazówka idzie w górę (wcześniej tak nie było) , załącza się wentylator zbija temp znów na połowę i tak ciągle ;/
Termostat wydłubany w celu wyeliminowania go (nadal to samo)
pompa wody była wymieniana z rozrządem tj 12 tys km temu.
Oleju nie przybywa nie ubywa, z płynem również nie dzieję się nic
dodam że temp nie skacze aż do czerwonego pola tylko max 3/4 skali , po włączeniu się wentylatora opada od razu w swoje miejsce. Proszę o jakąś podpowiedź od czego zacząć . |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-09-2014, 19:26
|
|
|
Sprawdz pompę płynu chłodniczego i czy czasem nie masz zamulonego układu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 13-09-2014, 20:10
|
|
|
płynu chłodniczego dolej. Miałem tak w hondzie |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 13-09-2014, 23:37
|
|
|
W 2.0 v6 na luzie temperatura rosnie dosc wolno, i jak wyjdzie ok 2 mm za polowe juz powinien pierwszy bieg sie zalaczyc.
Moze byc malo plynu lub zapowietrzony, moze byc brak pierwszego biegu wentylatora czyli rezystor.
Jak plyn jest czysty, nie leca babelki, jak nie ma wody w oleju albo odwrotnie to raczej nic powaznego...a |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11135 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-09-2014, 10:55
|
|
|
Załóż nowy termostat,i jak pisał Tomek,porządnie odpowietrz układ.Czy węże od chłodnicy są twarde? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JDMFORLIFE
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 14-09-2014, 14:24
|
|
|
Nie bąbelkuje w wyrównawczym , płynu jest wszędzie okey w chłodnicy jak i w zbiorniczku . olej i płyn bez ,,majonezów,, itp. Zauważyłem że kontrolka od ładowania zaczęła się palić , sprawdziłem napięcie i jest za wysokie , aż elektrolit w aku zaczął wrzeć , czy to może być wina tego ? alternator szmelc pewnie któraś dioda,ale czy przez niego może mi się dziać coś takiego z temp ? ;/ . dodaję gazu do 2-3 tys temp idzie w górę , dodam wyżej spadnie . puszcze gaz na wolne obroty to stał 20 minut i nic nawet temp nie drgnęła. Termostat wyciągnięty był okey, włożyłem na razie bez żeby sprawdzić efekt ale jest to samo. węże da się ścisnąć nie są tak bardzo twarde . |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 14-09-2014, 14:40
|
|
|
Tak, temperature masz dobra, tylko czujnik oszukuje przez bledne napiecie. Zmien lub zregeneruj alternator bo za duze napiecie moze ubic kompa lub modul zaplonowy. Temperatura szaleje na obrotach przez uszkofzony alternator, normalnie powinien sie nagrzewac dosc dlugo na luzie
Temperatura po wlaczeniu wentylatora spada bo to spore obciazenie, a sprobuj zrobic tak, ze po odpaleniu jak wskazowka pojdzie w gore wlacz swiatla, ogrzewanie i podgrzewanie szybyi lusterek i obserwuj czy spadnie temperatura. Jesli tak masz juz pewnosc ze ta wina napiecia |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 14-09-2014, 14:54
|
|
|
przy nieodpowiednim działaniu alternatora wskazania mogą szaleć lub całkowicie zanikają funkcje |
|
|
|
 |
JDMFORLIFE
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 15-09-2014, 07:31
|
|
|
na luzie temp stoi w miejscu stał wczoraj ok 20 min później 30 i nic . dopiero przy dodaniu gazu wbija trochę dalej puszcze gaz to opada od razu. czyli na wolnych daję jeszcze napięcie normalne ,ale później z wyższymi obrotami daje większe napięcie i wszystko się wali. Dziękuję serdecznie za podpowiedzi ostatnie pytanko altek pasuje od innego modelu gala czy musi być konkretnie od 2.0 v6 , nie wiem jak wygląda sprawa mocowania i różnica napięć z innych alternatorów. jeśli pasuje jedynie od 2.0v6 to może ma ktoś z forumowiczów jakiś na sprzedaż ? pozdrawiam
# W razie składania ofert kontakt tylko przez PW, żeby mi się tu zaraz allegro nie zrobiło.
[ Dodano: 15-09-2014, 12:07 ]
znalazłem alternator w dobrym stanie za rozsądne pieniądze , chcąc się upewnić jak pisał tpodsiadlo , odpaliłem auto czekałem aż temp wskoczy a tu po chwili zgasł ;/ nie mogę go odpalić , nie mówcie że komp padł ;/ coo za dzień.. samodiagnostyka nic mi nie powie na temat uszkodzonego komputera ?? |
Ostatnio zmieniony przez londolut 15-09-2014, 10:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 15-09-2014, 22:12
|
|
|
jak padnie komp to raczej samodiagnostyka nie pokaze nic. Moze tylko zawieche zlapal. Zdejm kleme, wcisnij hamulec, policz do 10 i probuj od nowa. Jak padnie calkiem komp to moze wogole bledow nie pokazywac, moze byc komp a moze modul zaplonowy. Za duze napiecie moglo roznecrzeczy ubic moze czujnik jakis, ale zdejm kleme i wtedy zobacz.
Alternator z tego co wiem nie pasuje z innego silnika zadnego, ale 100% pewnosci nie mam |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
JDMFORLIFE
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 16-09-2014, 06:43
|
|
|
wgl nie słychać pracy pompki paliwowej , poszedłem dalej tym tropem . wiem że nie powinno się tak zrobić ale odpaliłem go awaryjnie na gazie (sekwencja) i zapalił ślicznie , pracował normalnie. jedynie nie chodzi na BP przekaźnik od pompki paliwa ?? dziś już jadę po altka także muszę znaleźć gdzie jest przyczyna że nie trybi na bp wtedy od razu wezmę więcej części od znajomego. Pech że wyleciały mu dziki w niedzielę , szczęście że ma dużo nowych gratów i także 2.0 v6 . sprawdzałem i nie dochodzi napięcie do pompki. |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 16-09-2014, 11:32
|
|
|
sprawdz bezpieczniki i przekaźniki |
|
|
|
 |
|