[3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce? |
Autor |
Wiadomość |
gossy
Nowy Forumowicz
Auto: PIII DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-10-2014, 17:19 [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
|
|
|
Witam raz jeszcze,
może Wy macie pomysł na mój problem: po dłuższej jeździe np. w korkach (czyli start-stop) i kilkunastu ostrzejszych hamowaniach nagrzewa się mocno tylne prawe koło. Lewe koło jest letnie.
Na początku wymieniłem w obydwu zaciskach: tłoczki + zestaw naprawczy uszczelek + gumki prowadnic + klocki + konserwacje i smarowanie - dalej to samo.
Na pewno nie blokuje "ręczny" - wymieniałem okładziny i ręczny został specjalnie poluzowany, że bierze tylko na ostatnim "ząbku".
Wymieniłem dwa elastyczne przewody hamulcowe po obu stronach + wymiana płynu hamulcowego - dalej jest tak samo (subiektywnie jest może trochę mniej nagrzane).
Łożyska w kołach również sprawdzone - bez luzów, nie wyją.
Podczas jazdy nie słychać żadnego tarcia, stukanie etc.
Części zakupione w e-pajero.
"Na zimno" po zdjęciu koła wszystko pracuje luźno - nic się nie blokuje.
Co może być przyczyną - bo ja już się poddałem ;-( |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 01-10-2014, 19:13
|
|
|
gossy napisał/a: | Łożyska w kołach również sprawdzone - bez luzów, nie wyją. |
a łożyska nie za mocno dokrecone
na zimnym powinien być lekki luz, jeśli go całkowicie skasowałeś to podczas jazdy będą się siłą rzeczy grzały |
|
|
|
 |
gossy
Nowy Forumowicz
Auto: PIII DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-10-2014, 19:18
|
|
|
Łożyska nie były ruszane.
"Grzanie" zaczęło się po ruszeniu hamulców tylnych i diagnozie że stoją tłoczki. |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 01-10-2014, 20:09
|
|
|
gossy napisał/a: | Grzanie" zaczęło się po ruszeniu hamulców tylnych i diagnozie że stoją tłoczki. |
odkręć zacisk, sprawdz jak chodzi tłoczek w zacisku, wysuń go trochę a następnie wsuń, moze nowe uszczelki go trzymają. trochę wd40 pod osłonę tłoczka też nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
gossy
Nowy Forumowicz
Auto: PIII DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-10-2014, 20:13
|
|
|
Tłoczki nowe, uszczelniacze nowe - chodzą lekko. |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 01-10-2014, 21:23
|
|
|
to twierdzisz, że to też nie ręczny
pojezdzij trochę, może coś tam się musi ulożyć |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-10-2014, 21:29 Re: [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
|
|
|
gossy napisał/a: | Witam raz jeszcze,
może Wy macie pomysł na mój problem: po dłuższej jeździe np. w korkach (czyli start-stop) i kilkunastu ostrzejszych hamowaniach nagrzewa się mocno tylne prawe koło. Lewe koło jest letnie.
|
A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
seba314
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 01-10-2014, 21:38
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie? |
to też dobra wskazówka, do sprawdzenia na stacji diagnostycznej |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-10-2014, 21:45
|
|
|
Przyznaję, że po szybkim przeszukaniu netu lekko zgłupiałem - cóż, człowiek się jednak do końca życia uczy.
OK, może pytanie wyda się dziwne, ale jak wygląda sprawa z przednimi kołami ? Też grzeją się nierównomiernie ?
Chodzi mi o to, że układ hamulcowy jest dwuobwodowy. Zawsze myślałem, że stosuje się układ przód-tył, ale po przejrzeniu netu (o to właśnie chodzi w pierwszym zdaniu) doczytałem się, że występuje także konfiguracja na krzyż. Nie wiem, jak to wygląda konkretnie w tym aucie, ale jeśli jest tu układ na krzyż, i jeden obwód hamuje mocno, a drugi słabo albo wcale... może jest coś z pompą hamulcową ?
To chyba też do sprawdzenia na stacji diagnostycznej
PS żeby nie było, że coś sobie zmyśliłem
http://www.mowimyjak.pl/n...we,9_58385.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
gossy
Nowy Forumowicz
Auto: PIII DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-10-2014, 08:31 Re: [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie? |
Fakt, tego nie brałem pod uwagę.
Sprawdzę to dzisiaj. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-10-2014, 20:16
|
|
|
Sprawdzałeś? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gossy
Nowy Forumowicz
Auto: PIII DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2014, 09:36
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Sprawdzałeś? |
Tak, wszystko jest OK.
Prawdopodobnie winne były okładziny hamulca ręcznego - pasowały średnio do tarczo-bębnów i to one tarły nawet na maksymalnym odpuszczeniu regulacji. Zfazowaliśmy je trochę na krawędziach i na razie jest dobrze. |
|
|
|
 |
|