Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas zmiany biegów.
Autor Wiadomość
Lord Howe 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer, 2004, 1,6 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Praga
Wysłany: 18-10-2014, 19:58   Szarpanie podczas zmiany biegów.

Witam,
samochód zaczął szarpać ( krztusić się). Pali się lampka Engi

Wygląda to tak:
Jedynka ruszamy,
dwójka - dodaję powoli gaz i zaczyna się szarpanie (samochód jakby zamulony) nagle jakby coś się przetkało wyrywa do przodu
trójka - w miarę płynnie zwiększa prędkość lekko szarpnie pod koniec,
czwórka- w miarę płynnie zwiększa prędkość, przed zmianą na piątkę lekko się krztusi.
piątka - bez problemów zwiększa i zmniejsza prędkość ( do 160).

Zaczęło się po zatankowaniu na jakiejś NN stacji.
Samochód był bardzo!!! obciążony.
Od momentu zatankowania wyjeździłem paliwo i dwukrotnie zatankowałem 98 w markowych stacjach.

Ma ktoś jakiś pomysł?

pzdr
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-10-2014, 20:39   Re: Szarpanie podczas zmiany biegów.

Lord Howe napisał/a:
Pali się lampka Engi

(...).

Ma ktoś jakiś pomysł?

Nooo...ja mam :P Trzeba podłączyć komputer, i odczytać jaki to błąd pokazuje CE.
Bez tego to zostaje tylko >>>Kliknij tu<<<
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Lord Howe 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer, 2004, 1,6 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Praga
Wysłany: 18-10-2014, 20:52   

To wiem, i od tego zacznie się sprawdzanie.
Lampka zapalała się wcześniej ponieważ mam problemy z obrotami biegu jałowego (tylko ten błąd wykazywał komputer). Opisane objawy raczej nie mają nic wspólnego z silniczkiem krokowym.
_________________
Timeo Danaos et dona ferentes
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2014, 08:39   

Zwróć uwagę, czy krztuszenie się występuje w przy tych samych obrotach.
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-10-2014, 10:13   

Masz gaz?
Miałem dokładnie te same objawy tydzień temu. Diagnoza przebicie na kablach zapłonowych.

Po wymianie problem znikł. Polecam kable BOSCH - pasują jak oryginały
_________________
 
 
Lord Howe 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer, 2004, 1,6 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Praga
Wysłany: 19-10-2014, 11:05   

-Tak,
krztuszenie występuje zawsze podczas zwiększania obrotów na dwójce, trójce tuż przed zmianą biegu.
-Nie mam gazu, silnik benzyna 1,6.
Opisane objawy występują rano na zimnym i wilgotnym silniku. Po jednorazowym przejechaniu 500km samochód zachowywał się jak nowy. (dzięki za pomysł z kablami)
_________________
Timeo Danaos et dona ferentes
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2014, 15:42   

Lord Howe napisał/a:
-Tak,
krztuszenie występuje zawsze podczas zwiększania obrotów na dwójce, trójce tuż przed zmianą biegu.
Lord Howe napisał/a:
Opisane objawy występują rano na zimnym i wilgotnym silniku.

Ewidentnie kable.
 
 
Lord Howe 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer, 2004, 1,6 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Praga
Wysłany: 20-10-2014, 19:06   

Koledzy Bojar i Hornet mieliście rację.
Nie wiem jak przyznać punkt za pomoc.
Po podpowiedzi zajrzałem pod maskę, jeden z kabli od świec całkowicie się urwał.
Kable wymienione, świece też. Samochód śmiga.
Pozdrawiam
_________________
Timeo Danaos et dona ferentes
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-10-2014, 19:25   

Lord Howe napisał/a:
Nie wiem jak przyznać punkt za pomoc.

Jak chcesz przyznać punkt to pod postem, który ci pomógł masz ikonkę: koło ikonki profil, PW, email :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.