Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pompa wysokiego ciśnienia - krótkie pytanie
Autor Wiadomość
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
  Wysłany: 08-10-2014, 15:10   [Cari 1.8 GDI] Pompa wysokiego ciśnienia - krótkie pytanie

Witam,

Moja Cari totalnie się posypała, ale do rzeczy. Wymieniłem pompę niskiego ciśnienia przy baku auto zaczęło palić, ale zepsuła się też pompa WC (objawy pokrywały się z tymi opisanymi na forum w 100% ). Zamówiłem używaną pompę WC na, której auto w ogóle nie działało (na fabrycznej odpala tylko powyżej 2tys obrotów nie idzie i jak dam po gazie gaśnie), więc zamówiłem kolejną pompę, sprzedawca mówił, że 100% sprawna. Dzisiaj została zamontowana, auto przez godzinę elegancko jeździło, wszystko ok, po czym jak już silnik się nagrzał, dalej zacząło gasnąć.

W związku tym proszę mi powiedzieć, czy nadal na 100% jest to uszkodzona pompa czy też może być to coś innego ? Co poza pompą może być przyczyną takiego działania, jakie usterki należy brać jeszcze pod uwagę ? Bo nie chciałbym wywalać pieniędzy na kolejne pompy jeśli przyczyna może być gdzie indziej.
Wiem, że na forum są specjaliści w temacie pomp WC dlatego też bardzo proszę Was o pomoc.

Pozdr
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-10-2014, 15:35   

Dlaczego posypała się pompa w baku? - sama z siebie raczej nie pada....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 08-10-2014, 15:40   

Tak się jakoś to złożyło, że pompa w baku padła 2 dni po zatankowaniu pełnego baku ukraińskiego paliwa (98). Paliwo zostało zlane z baku, konsystencja paliwa wg mechanika i kilku innych osób jest dziwnie "sucha".
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-10-2014, 15:42   

Filtry wymienione, paliwo z przewodów wypłukane?

Może wtryski też się skończyły?

Pomiar ciśnienia prawdę powie ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 08-10-2014, 15:48   

Paliwo z przewodów wypłukane, wtryski wyczyszczone, dolot także, jedynie filtr paliwa nie był wymieniany aczkolwiek mechanik twierdzi, że filtr paliwa nie powodowałby takich "akcji". Na oryginalnej pompie WC ciśnienie na jałowym było ok, cyrki zaczynały się po wciśnięciu gazu.
Gdzie jeszcze może być przyczyna? Bo już wymiękam, auto stoi prawie pół roku u mechanika bo w międzyczasie rozrząd strzelił ( podczas zapalania). Już nie wiem co robić.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-10-2014, 15:52   

Pomiar ciśnienia paliwa (na obu pompach wysokiego i niskiego) pokaże, czy problem jest nadal w którejś pompie, czy we wtryskiwaczach.

Może "paliwo" z filtra zabiło kolejną pompę, może wtryskiwacze nie żyją.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 08-10-2014, 16:05   

Ciśnienie było mierzone na pompie niskiego ciśnienia i na WC i miedzy nimi jest w porządku. Problem się zaczyna jak silnik się rozgrzeje i damy po gazie wtedy ciśnienie leci na 30-40bar i tak się zachowuje jakby nie dostawał paliwa. Mechanik bierze pod uwagę wtryskiwacze, tylko jak sprawdzić w trakcie chodzenia silnika czy coś z nimi jest nie tak ?
Jeśli chodzi o o filtr paliwa to raczej wszystko się już wymieszało, bo poprzedzenie ukraińskie paliwo zostało spuszczone, zalane zostało z orlenu i auto na nim już trochę chodziło, więc szanse by ukraińskie jeszcze było w aucie są raczej małe.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-10-2014, 09:34   

A jak leci na 30-40 bar, to nie spada przypadkiem i niskie na wejściu pompy?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 09-10-2014, 12:08   

Na pompie niskiego ciśnienia jest ok, ciśnienie delikatnie schodzi wówczas z 3,5bar na 3,3 wiec raczej powodem to nie jest.

Jeśli ktoś ma namiar na jakiegoś specjalistę, mechanika kogoś kto siedzi w temacie carism i pomp WC bardzo proszę o podanie kontaktu. Jest to niezmiernie ważne bo już zupełnie nie mamy pomysłów gdzie jest przyczyna. Będę wdzięczny za każdy namiar, może też ktoś wśród mitusmaniaków zna się na tym i naprawiał takie rzeczy ?

Będę wdzięczny również za jakiś kontakt do autora tematu "[Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien" - użytkownika: aren195612. Niestety nie było go na forum od 2012 roku, a sądząc po temacie posiadał niesamowitą wiedzę w tym temacie, która z pewnością wiele mogła by wnieść w rowiązanie problemu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.