Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero II] Tarczobębny
Autor Wiadomość
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
  Wysłany: 10-10-2014, 12:04   [Pajero II] Tarczobębny

Dzień dobry panom;)

W koło tarczy hamulca z tyłu, jest jakaś osłona [PIC RELATED]. Tylko jak to w Pajero, trochę zgnita.
Rodzi się więc pytanie do osób które to rozbierały - czy ta osłona pełni na prawdę jakąś funkcję?
U mnie ma jedną, wchodzą między nią, a tarczę kamienie. Nie zawsze chcą wypadać i udręka z tym straszna.
Więc czy mogę uciąć zgnity nadmiar w koło, czy też przeciwnie, znaleźć i założyć całą osłonę, bo jest ważna?



Przy okazji bonusowe pytanie. Czy hamulce jakoś da się regulować? Klocki ocierają mi o tarcze, co mnie denerwuje. Raz, że wszystko się pewnie niepotrzebnie grzeje. Dwa, że i opór dodatkowy to i pali więcej i w terenie to przeszkadza, bo jedna strona trzyma minimalnie mocniej i zawsze druga się przez to zakopuje w miękkim.

Jeszcze jedno pytanko odnośnie hamulców.
Śruby mocujące zaciski(prowadnice?) z przodu, ktoś wie jakie to są? Muszę wymienić, chciał bym je najpierw kupić i dopiero z nimi jechać do mechanika, aby wymienił.
Ja próbowałem odkręcić to łepek zepsułem ;f
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-10-2014, 09:05   

anonim1133 napisał/a:
Rodzi się więc pytanie do osób które to rozbierały - czy ta osłona pełni na prawdę jakąś funkcję?
jakąś funkcję musi pełnić skoro producent zamontował ale... ja mam zdemontowaną od paru lat i nie widzę różnicy z nią czy też bez.
anonim1133 napisał/a:
Czy hamulce jakoś da się regulować? Klocki ocierają mi o tarcze, co mnie denerwuje.
tak po przez wymianę tłoczków lub/ i śrub prowadzących.
anonim1133 napisał/a:
Śruby mocujące zaciski(prowadnice?) z przodu, ktoś wie jakie to są?
no musisz wykręcić obecne bo, jest ich parę rodzai i to one mogą powodować nierówną pracę.
Cytat:
Ja próbowałem odkręcić to łepek zepsułem ;f
jak dawno nie ruszane to norma :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-10-2014, 10:08   

Dzięki za odpowiedź.
 
 
Dracon40 
Forumowicz

Auto: Pajero II '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 41
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 31-10-2014, 13:32   

powiem tak:
nowe tarcze osłonowe do tyłu kosztują za drogo. Nikt nie robi podróbek, więc tylko oryginały a to kosztuje sporo.
Na przód taniej, ale też nie ma rewelacji cenowej. Używek brak, bo gniją.
Ostatnio rozbierałem piasty z przodu do zera. Wymiana uszczelnień na tłoczkach, wymiana simeringów, łożysk i odrestaurowanie zacisków - piaskowanie i malowanie na nowo.
Koszt? Sporo, bo około 0,5K pln za części. Zdecydowałem że osłon nie zakładam bo i tak zgniją a koszt na dwie strony spory, a druga sprawa że żadnej ze śrub mocujących tarczkę osłony (4 szt n stronę) nie odkręciłem niestety. Ruda pozwoliła mi je tylko ukręcić ;/
Niebawem będę robił porządek z tyłem - całość do rozbiórki, konserwacji i koniecznych wymian. Tarcz nie planuję, bo budżet mam jaki mam a roboty jeszcze sporo.

To na moim przykładzie i moim prywatnym zdaniem, ale się nie sugeruj.
Chłopaki piszą że nie ma różnicy czy z czy bez tarcz. Więc ja wolę bez ;)
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2014, 20:08   

To się nazywa "osłona kotwiczna" czy jakoś tak... Ostatnio taką utraciłem w drodze powrotnej z taplania w błotku.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
Wysłany: 31-10-2014, 23:19   

Moja była przegnita tak, że rękami bym oderwał jak bym się postarał. A mimo to czasem jakiś kamień się wczepił między nią, a tarczę. Póki co mam uciętą, ale nie wiem czy to się sprawdza, bo samochód nie chce współpracować. Nowy akumulator, ładowanie jest. A ciągle pada mi akumulator ;<
 
 
satyricon 
Forumowicz

Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: nehrybka/radzymin
Wysłany: 31-10-2014, 23:45   

Witaj,gdzies jest zwarcie i dlatego rozladowuje,moze masa nie trzyma dobrze.Powodzenia w szukaniu.
_________________

 
 
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-11-2014, 00:17   

Najgorsze jest to, że średnio wiem jak szukać gdzie problem, a na elektryka mnie obecnie nie stać.
Walczę obecnie z zakładaniem zderzaków teraz - bo zatrzymano mi przez to dowód, a buda podniesiona to ciężko spasować wszystko, szczególnie mieszkając w bloku bez spawarki/warsztatu. Przód jako tako już wisi, w przyszłym tygodniu jeszcze tył spasować.
Potem pomyślę co z prądem, ale nie sądzę abym coś mądrego wymyślił i pewnie auto trochę postoi :(
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-06-2018, 00:19   

Jak sciągnąć tarczobęben po zdjeciu koła??
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 12-06-2018, 17:34   

wkręcając dwie śrubki w odpowiednie miejsca
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-06-2018, 23:38   

Znalazlem na youtube.
Odkręcic zacisk i dwoma srubami na będnie wkręcać równo.. i zejdzie..
Pozdro.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 13-06-2018, 11:06   

Ściągnąć szczęki "do siebie" śrubą regulacyjną a bęben może zejść od ręki...
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.