[Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin |
Autor |
Wiadomość |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-05-2014, 10:56 [Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin
|
|
|
Witajcie
W mojej Cari podciąganie ręcznego przy wajsze już nie pomaga.
Zatem szykuje się wymiana linki czy może czegoś jeszcze?
Pozdrawiam, dzięki za info. |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 13-05-2014, 11:42
|
|
|
A klocki i tarcze z tyłu w jakim stanie? Przy odpowiednio grubych tarczach i klockach linka spokojnie starcza i jest duża tolerancja regulacji |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2014, 11:42
|
|
|
Jeśli masz z tyłu tarcze a raczej masz To prawdopodobnie jest coś nie tak z samoregulatorami w cylinderkach i raczej wymiana linki nie pomoże. Dla testu możesz pociągnąć za dźwignię od linki przy cylinderku czy tak zablokujesz hamulec. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-05-2014, 16:59
|
|
|
najprawdopodobniej przy tylnym zacisku masz zapieczoną dźwigienkę od samo regulatora wtedy w tunelu środkowym płytka balansująca jest przekrzywiona i podciąganie nic nie daje. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 09-09-2014, 14:07
|
|
|
Dopiero teraz mam czas żeby zająć się Cari.
Myślę że poszła linka, mam już dwie linki.
Podpowie ktoś czy wymiana jest skomplikowana, nie mogę nigdzie znaleźć jak tego zrobić w Carismie II 1,8 GDI.
Dzięki za linka lub po prostu informację co muszę zdemontować aby wymienić linki w Cari.
Pozdrawiam, dzięki osobie która odpisze. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-09-2014, 16:08
|
|
|
u mnie jest podobny problem (słabo trzyma hamulec ręczny) i płytka balansująca jest przekrzywiona i jak zaciągam hamulec to obydwie linki się przesuwają jak parzę od strony zacisku, wie ktoś jak to rozebrać i czy do tego są jakieś zestawy naprawcze czy wystarczy tylko przesmarować? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-09-2014, 17:02
|
|
|
po pierwsze to znany problem, i to nie jest najprawdopodobniej zerwana linka, tylko zapieczona jedna z dźwigienek samo-regulatora w zacisku, bądź możliwy brak sprężyny która tą dźwigienkę odbija w drugą stronę po spuszczeniu linki po pierwsze niech ktoś wejdzie do samochodu i spuszcza i zaciąga na przemian hamulec, a druga osoba w tym czasie niech z tyłu samochodu obserwuje czy obydwie dźwigienki ruszają się w pełnym zakresie jeżeli któraś z dźwigienek się nie rusza, to wizualnie sprawdzić czy nie brakuje przypadkiem sprężyny odbojowej, jeżeli nie brakuje sprężyny, a dźwigienka nie rusza się jak powinna, to trzeba najlepiej zdemontować zacisk, później odkręcić od niego metalowe ucho mocujące linkę i przepłukać wszystko co wleciało pomiędzy gumową manszetkę, a ośkę dźwigienki najlepiej strzykawka z dużą igłą i benzyna ekstrakcyjna z naftą, na koniec posmarować smarem silikonowym który zapobiega przedostawaniu się wody, zmontować wszystko do kupy i powinno jakiś czas pośmigać, takie są właśnie objawy przekrzywiona płytka balansująca, i bardzo wysoko łapiący ręczny który jest luźny jakby zerwany praktycznie w 2/3 zakresu. |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 10-09-2014, 13:01
|
|
|
Dzięki rasiak1980 za cenną radę.
U mnie ręczny nie reaguje w ogóle, linki jakby w ogóle nie było.
Gdy zaciągam i opuszczam ręczny (a raczej macham nim do góry i dołu) to nie ma żadnego oporu i linka w ogóle się nie rusza, nie ma mowy o jakimkolwiek poruszeniu cylinderka, który swoją drogą też jest 'zastany'.
Jak zabrać się do wymiany linki w Cari?
Co trzeba w środku zdemontować?
Tunel środkowy łatwo pójdzie?
Jak zobaczę że jest trudno to do mechanika dam, ale wolałbym wiedzieć co do czego nim coś się tam zniszczy/połamie przy wyciąganiu.
Dzięki wielkie za odpis jak się zabrać do wymiany linki. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 10-09-2014, 17:16
|
|
|
z tego co pamiętam tunel środkowy trzyma się na paru śrubkach pod gumową podkładką tego kwadratowego pojemnika za ręcznym, zdejmij najpierw tunel i sprawdź w jakim położeniu jest płytka balansująca, bo to ważna informacja (i tak przy ewentualnej wymianie musisz ten element zdjąć) później wyczepiasz linki z płytki na dole pod wozem masz dwie obejmy przykręcane żeby pancerz linki nie latał luźno a od strony zacisku musisz po prostu wysunąć linkę z takiego blaszanego ucha może wyglądać że to tworzy "monolit" z końcówką linki od strony zacisku ale popsikaj wd 40 i popukaj delikatnie młotkiem powinno się wysunąć do przodu (oczywiście ręczny poluzowany na biegu i kliny pod kołami) jak się przyjrzysz ucho to jest nacięte, i przez to nacięcie później wysuwasz linkę następnie odhaczasz ją z dźwigienki zacisku wuala zrobione od strony zacisku teraz odhaczasz od strony płytki i masz już linkę praktycznie wyciągniętą |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20-09-2014, 00:07
|
|
|
Ręczny działa w 75%.
Linek nie trzeba było wymieniać, były w dobrym stanie.
Cylinderek trzeba by rozbierać, a to grubsza sprawa.
Poruszany, popsikany wd i póki co jest ok.
Jak znowu coś się stanie z ręcznym podjadę do warsztatu i niech ktoś kumaty to ogarnie.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-09-2014, 06:52
|
|
|
Takie rozruszanie pomoże na krótko. Lepiej kupić komplet naprawczy i całość wyczyścić i zregenerować. |
|
|
|
 |
karol2865
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 13 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 25-10-2014, 07:03
|
|
|
Witam.Kupiłem nowy zacisk prawy tył bo znudziło mi się pryskanie WD.Po założeniu i odpowietrzeniu okazuje się że ręcznego dalej nie ma.I teraz pytanie co mogłem żle zrobić???? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2014, 21:54
|
|
|
Zacisk ma samoregulator więc powinien sam się doregulować. Być może trzeba wyregulować linkę przy dźwigni w kabinie. |
|
|
|
 |
|