pajero II czy terrano II |
Autor |
Wiadomość |
tj
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-10-2014, 08:39 pajero II czy terrano II
|
|
|
cześć koledzy,
jestem geodetą i szukam pojazdu (kwota ok 10 tyś) 4x4 do pracy trochę w polu trochę do jazdy po drodze,
zastanawiam się na tymi dwoma z tematu,
Wy jesteście na pewno dużo bardziej zorientowani czym różnią się te pojazdy,
wydaje mi się, że pajero jest lepszy bo ma SS i chyba jest lepiej wykonany,
jakiego miska szukać ?? z silnikiem 2,8 diesel czy jakiegoś innego,
na co zwrócić uwagę przy zakupie,
dzięki za pomoc
pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
NOmaro
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 30-10-2014, 17:50
|
|
|
Witam, W terrano masz niezawodny (ardzo trwały i odporny ) silnik 2.7 diesel , trochę mniej rdzewieje, jest trochę lżejszy, lecz nie możesz jeździć po asfalcie z napędem na 4 koła ( brak centralnego dyferencjału). Pajero zaaś posiada SS co możliwa jazdę po czarnym z napędem na 4 kola, jest trochę masywniejszy. |
|
|
|
 |
tj
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-10-2014, 20:51
|
|
|
a czy terrano ma np. blokadę mostu ??
sugerujesz że silnik od pajero jest awaryjny ?? |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 30-10-2014, 22:15
|
|
|
Kolego pajero 2 nie miałem wiec sie nie wypowiadam.Natomist terrano owszem.Silnik 2,7 tdi 125km nie do zajechania.Ja zrobilem 100tys jak sprzedawalem mial 300 na liczniku a ile faktycznie to nikt nie wie.Nie kupuj z silnikiem 3,0 bo to sa silniki z patrola mialy tendencje do przegrzewania.Naped tak jak kolega napisal nie da rady jechac bo czarnym 4x4.Blokady nie ma ma tylko w tylnym moscie LSD czyli taka od ograniczenia uslizgu.Rama na pewno bardziej odporna na rdze niz w pojarce widze bo mam sporta z 99 i trzeba mocno dbac o rame zeby jescze zyla;)Czy potrzebna ci pelna blokada tego nie wiem ale z tego co piszesz to w takim terenie bez problemu sobie poradzisz masz jeszcze reduktor.Wnetrze przyjemne zmieniara na 7 plyt pod siedzeniem klima i 3 kanapa na 7 miejsc w wersji long bo taka mialem.Do lasu raczej lepsza krotka ale do pracy zeby graty wozic to dlugi zdecydowanie.Ja mialem 2001 rok.Taki tez opisuje od 2002 juz byly silniki 3,0 awaryjne z tego co slyszalem.Klima chlodzi ze zeby wypadaja oczywiscie manualna ale z dogrzaniem auta w duze mrozy jest slabo szczegolnie 3 kanapa to moze odczuc ale ona jest sporadycznie uzywana z racji na komfort;)Wrazliwe punkty laczniki stabilizatorow.Ja uzywalem autak na codzien i do lasu na polowania,na rybki itd.Musialem wymieniac te laczniki 3 razy w roku.Koszty ok 80 pln komplet wiec nie duze.N aoponkach AT pirelli scorpion str byl bardzo dzielnym autem.Zużycie paliwa hmm ile jedziesz tyle pali.80km/h 8 litrow 100km/h 10litrow 120km/h 12litrow itd.W terenie na napedach lub reduktorze okolo15 lykal.Ogolenie polecam zaluje ze sprzedalem ale musialem ze wzgledow finansowych.Teraz mam sporta 99 2,5TD ale to juz nie to samo;).... |
|
|
|
 |
NOmaro
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 30-10-2014, 22:27
|
|
|
Mam pajero 2.8 long ful opcja 98r ale tak jak kolega wyżej chyba wróciłbym do terrano |
|
|
|
 |
maxx10
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-11-2014, 17:57
|
|
|
A ja mam krótkiego pajero II 2,5 z SS i blokadą i nie zamienil bym na nic innego. Ważne zeby rama byla Ok. |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 03-11-2014, 20:43
|
|
|
Kolego maxx to ladnie podpowiedziales ze ma byc pajero bo Ty masz pajero.Może jakies argumenty.Nie tylko rama w aucie terenowym jest wazna choc w miskach to newralgiczna sprawa dlatego terrano juz na samym poczatku jest gora;)Faktem jest mozliwosc jazdy po czarnym z napedem 4x4 ktorej terrano nie posiada.Ale nie wiem czy wszystkie pajera 2 maja naped SS czy sa rowniez z ES.Ja w sporcie nie moge latac po czarnym z napedem na 4 lapy wiec mam ES |
|
|
|
 |
Grigori
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:39
|
|
|
A po co napęd na 4 buty jak jest sucho?
Jak pada deszcz,śnieg, breja itp to zapinasz napęd na 4 i jedziesz
Napędy w ES możesz zmieniać w czasie jazdy do 100km/h
Żeby zapiać reduktor no to trzeba się zatrzymać. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:12
|
|
|
Grigori napisał/a: | Napędy w ES możesz zmieniać w czasie jazdy do 100km/h | ja bym się jednak przy ES zatrzymał aczkolwiek niby można Przy SS na 100% można a i z podaną prędkością zmiany to już przesada ->> tak podają książki, a życie jest życiem. Max 60km/h |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:55
|
|
|
Nie niby można tylko można, nie ma po co się zatrzymywać. Dokładnie tak samo jak w SS. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2014, 02:28
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | nie ma po co się zatrzymywać. |
No jasne, najważniejsze to piździć do przodu Ja w automacie zapinam 4HLc w locie. Dalsze przekładki to już po wylądowaniu... Znaczy zatrzymaniu i zrzuceniu na P lub N.
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 05-11-2014, 06:22
|
|
|
Zapinam w czasie jazdy ale tak do 50 km/h staram się żeby nie przekraczać prędkości 80km/h z załączonymu napędami.Na reduktor staje do zera i pózniej max 40km/h.Przy rozpinaniu też staje i po rozłaczeniu cofam jakies pol metra;)Zreszta nie taki temat postu.
Kolega zpytal o roznice wiec opisujemy. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-11-2014, 09:04
|
|
|
Wracając do tematu to kolega ma L200 a pyta czy kupić Pajero II czy Terrano do celów pracy w geodezji. Moja odpowiedź brzmi - zostawić L200. Tym bardziej, że szuka auta do 10 tys czyli złomu. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-11-2014, 09:13
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Nie niby można tylko można, nie ma po co się zatrzymywać | Po pierwszym załączeniu można ale pierwsze załączenie na danej trasie jednak lepiej się zatrzymać. W krótkim Misku 2,5 miałem ES ->> może coś było spierdańczone (zgrzyt przy załączeniu) ale wolałem się zatrzymać, potem już w trakcie jazdy bez problemów. Chyba lepiej dmuchać na zimne niż bulić ewentualną kasę wszak nówki sztuki to nie są Jak zakupi ES to sprawdzi organoleptycznie jak jest w tym egzemplarzu, oby delikatnie i bez nerwów |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 05-11-2014, 10:56
|
|
|
Witam,odnosnie zapinania przodu podczss jazdy.Przedewszystkim zalezy to od tego jakie sa sprzegielka,ja mam automatyczne i przy pierwszym zapieciu musze sie zatrzymac,skrzyniaES,potem w czsie jazdy mozna normalnie odlaczac i zalaczac.Kolega ma l200 z 98 roku i zapina w czasie jazdy bez zatrzymywania bo ma stale sprzegielka,to jest ta roznica o ktorej trzeba wspomniec,bo pozniej powstaja niejasnosci ze coc moze byc zepsute.Sam kiedys szukalem terrano2,tylko ze mial wyciek miedzy skrzynia a silnikiem a sprzedajacy nie chcial zejsc z ceny.Reszta mechanizmow jak w kazdej terenowce,dodatkowo reduktor na polozenie N i powachlowac biegami czy cicho pracuja.O silniku juz pisalem w innych tematach,sprzeglo czy nie jest w podlodze.Ale sie rozpisalem.Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|