Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pajero II czy terrano II
Autor Wiadomość
tj 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-10-2014, 08:39   pajero II czy terrano II

cześć koledzy,

jestem geodetą i szukam pojazdu (kwota ok 10 tyś) 4x4 do pracy trochę w polu trochę do jazdy po drodze,
zastanawiam się na tymi dwoma z tematu,

Wy jesteście na pewno dużo bardziej zorientowani czym różnią się te pojazdy,

wydaje mi się, że pajero jest lepszy bo ma SS i chyba jest lepiej wykonany,

jakiego miska szukać ?? z silnikiem 2,8 diesel czy jakiegoś innego,

na co zwrócić uwagę przy zakupie,

dzięki za pomoc
pozdrawiam serdecznie
 
 
 
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 30-10-2014, 17:50   

Witam, W terrano masz niezawodny (ardzo trwały i odporny ) silnik 2.7 diesel , trochę mniej rdzewieje, jest trochę lżejszy, lecz nie możesz jeździć po asfalcie z napędem na 4 koła ( brak centralnego dyferencjału). Pajero zaaś posiada SS co możliwa jazdę po czarnym z napędem na 4 kola, jest trochę masywniejszy.
 
 
tj 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-10-2014, 20:51   

a czy terrano ma np. blokadę mostu ??

sugerujesz że silnik od pajero jest awaryjny ??
 
 
 
kubaeso 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 144
Skąd: swiebodzin
Wysłany: 30-10-2014, 22:15   

Kolego pajero 2 nie miałem wiec sie nie wypowiadam.Natomist terrano owszem.Silnik 2,7 tdi 125km nie do zajechania.Ja zrobilem 100tys jak sprzedawalem mial 300 na liczniku a ile faktycznie to nikt nie wie.Nie kupuj z silnikiem 3,0 bo to sa silniki z patrola mialy tendencje do przegrzewania.Naped tak jak kolega napisal nie da rady jechac bo czarnym 4x4.Blokady nie ma ma tylko w tylnym moscie LSD czyli taka od ograniczenia uslizgu.Rama na pewno bardziej odporna na rdze niz w pojarce widze bo mam sporta z 99 i trzeba mocno dbac o rame zeby jescze zyla;)Czy potrzebna ci pelna blokada tego nie wiem ale z tego co piszesz to w takim terenie bez problemu sobie poradzisz masz jeszcze reduktor.Wnetrze przyjemne zmieniara na 7 plyt pod siedzeniem klima i 3 kanapa na 7 miejsc w wersji long bo taka mialem.Do lasu raczej lepsza krotka ale do pracy zeby graty wozic to dlugi zdecydowanie.Ja mialem 2001 rok.Taki tez opisuje od 2002 juz byly silniki 3,0 awaryjne z tego co slyszalem.Klima chlodzi ze zeby wypadaja oczywiscie manualna ale z dogrzaniem auta w duze mrozy jest slabo szczegolnie 3 kanapa to moze odczuc ale ona jest sporadycznie uzywana z racji na komfort;)Wrazliwe punkty laczniki stabilizatorow.Ja uzywalem autak na codzien i do lasu na polowania,na rybki itd.Musialem wymieniac te laczniki 3 razy w roku.Koszty ok 80 pln komplet wiec nie duze.N aoponkach AT pirelli scorpion str byl bardzo dzielnym autem.Zużycie paliwa hmm ile jedziesz tyle pali.80km/h 8 litrow 100km/h 10litrow 120km/h 12litrow itd.W terenie na napedach lub reduktorze okolo15 lykal.Ogolenie polecam zaluje ze sprzedalem ale musialem ze wzgledow finansowych.Teraz mam sporta 99 2,5TD ale to juz nie to samo;)....
 
 
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 30-10-2014, 22:27   

Mam pajero 2.8 long ful opcja 98r ale tak jak kolega wyżej chyba wróciłbym do terrano
 
 
maxx10 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-11-2014, 17:57   

A ja mam krótkiego pajero II 2,5 z SS i blokadą i nie zamienil bym na nic innego. Ważne zeby rama byla Ok.
 
 
kubaeso 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 144
Skąd: swiebodzin
Wysłany: 03-11-2014, 20:43   

Kolego maxx to ladnie podpowiedziales ze ma byc pajero bo Ty masz pajero.Może jakies argumenty.Nie tylko rama w aucie terenowym jest wazna choc w miskach to newralgiczna sprawa dlatego terrano juz na samym poczatku jest gora;)Faktem jest mozliwosc jazdy po czarnym z napedem 4x4 ktorej terrano nie posiada.Ale nie wiem czy wszystkie pajera 2 maja naped SS czy sa rowniez z ES.Ja w sporcie nie moge latac po czarnym z napedem na 4 lapy wiec mam ES
 
 
Grigori 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2014, 19:39   

A po co napęd na 4 buty jak jest sucho?
Jak pada deszcz,śnieg, breja itp to zapinasz napęd na 4 i jedziesz
Napędy w ES możesz zmieniać w czasie jazdy do 100km/h
Żeby zapiać reduktor no to trzeba się zatrzymać.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-11-2014, 21:12   

Grigori napisał/a:
Napędy w ES możesz zmieniać w czasie jazdy do 100km/h
ja bym się jednak przy ES zatrzymał :mrgreen: aczkolwiek niby można :shock: Przy SS na 100% można a i z podaną prędkością zmiany to już przesada ->> tak podają książki, a życie jest życiem. Max 60km/h
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 04-11-2014, 21:55   

Nie niby można tylko można, nie ma po co się zatrzymywać. Dokładnie tak samo jak w SS.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2014, 02:28   

Heilsberg napisał/a:
nie ma po co się zatrzymywać.

No jasne, najważniejsze to piździć do przodu :mrgreen: Ja w automacie zapinam 4HLc w locie. Dalsze przekładki to już po wylądowaniu... Znaczy zatrzymaniu i zrzuceniu na P lub N.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
kubaeso 
Forumowicz

Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 144
Skąd: swiebodzin
Wysłany: 05-11-2014, 06:22   

Zapinam w czasie jazdy ale tak do 50 km/h staram się żeby nie przekraczać prędkości 80km/h z załączonymu napędami.Na reduktor staje do zera i pózniej max 40km/h.Przy rozpinaniu też staje i po rozłaczeniu cofam jakies pol metra;)Zreszta nie taki temat postu.
Kolega zpytal o roznice wiec opisujemy.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-11-2014, 09:04   

Wracając do tematu to kolega ma L200 a pyta czy kupić Pajero II czy Terrano do celów pracy w geodezji. Moja odpowiedź brzmi - zostawić L200. Tym bardziej, że szuka auta do 10 tys czyli złomu.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-11-2014, 09:13   

Heilsberg napisał/a:
Nie niby można tylko można, nie ma po co się zatrzymywać
Po pierwszym załączeniu można ale pierwsze załączenie na danej trasie jednak lepiej się zatrzymać. W krótkim Misku 2,5 miałem ES ->> może coś było spierdańczone (zgrzyt przy załączeniu) ale wolałem się zatrzymać, potem już w trakcie jazdy bez problemów. Chyba lepiej dmuchać na zimne niż bulić ewentualną kasę :mrgreen: wszak nówki sztuki to nie są :p Jak zakupi ES to sprawdzi organoleptycznie jak jest w tym egzemplarzu, oby delikatnie i bez nerwów :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
satyricon 
Forumowicz

Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: nehrybka/radzymin
Wysłany: 05-11-2014, 10:56   

Witam,odnosnie zapinania przodu podczss jazdy.Przedewszystkim zalezy to od tego jakie sa sprzegielka,ja mam automatyczne i przy pierwszym zapieciu musze sie zatrzymac,skrzyniaES,potem w czsie jazdy mozna normalnie odlaczac i zalaczac.Kolega ma l200 z 98 roku i zapina w czasie jazdy bez zatrzymywania bo ma stale sprzegielka,to jest ta roznica o ktorej trzeba wspomniec,bo pozniej powstaja niejasnosci ze coc moze byc zepsute.Sam kiedys szukalem terrano2,tylko ze mial wyciek miedzy skrzynia a silnikiem a sprzedajacy nie chcial zejsc z ceny.Reszta mechanizmow jak w kazdej terenowce,dodatkowo reduktor na polozenie N i powachlowac biegami czy cicho pracuja.O silniku juz pisalem w innych tematach,sprzeglo czy nie jest w podlodze.Ale sie rozpisalem.Pozdrawiam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.