Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapytanie na temat blokady dyferencjału !!
Autor Wiadomość
kmicic91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pszów
Wysłany: 03-06-2013, 11:01   Zapytanie na temat blokady dyferencjału !!

Witam wszytskich mam pytanie odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno słyszałem ze trzeba jechac prosto zeby nie spierdzielić dyfra ?? Z góry dziękuje .. Pozdrawiam
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 03-06-2013, 12:44   

Na czarnym to zapomnij, w terenie o ile jest uślizg kół to duuuuużym łukiem i powoli jest to możliwe ale lepiej unikać skrętów. Nie tylko możesz jak to napisałeś "spierdzielić" dyfer ale nawet wywrócić samochód. Ale chyba w twoim samochodzie nie ma pełnej blokady ?? tylko ??? wiskotyczne ???? to już niech bardziej obeznani się wypowiedzą.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-06-2013, 14:56   

jawaldek napisał/a:
Ale chyba w twoim samochodzie nie ma pełnej blokady ?? tylko ??? wiskotyczne ????


Ma pełną blokadę tyłu( klawisz R/D ) i międzyosiową ( dzwignia ) .

kmicic91 napisał/a:
odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno


Skręt możliwy jest , tylko niewskazany :wink: Masz spięte sztywno dwa koła które przy skręcie pokonują różną drogę w tym samym czasie , czyli mają dwa wyjścia , albo jedno z nich będzie się ślizgać ( na asfalcie jest niemiłe ) albo coś się ukręci . Pierwsza opcja tylko na lużnym podłożu i to w ograniczonym zakresie . Druga kończy się niemiło . Stąd z wszelkiego rodzaju blokadami staramy się jeżdzić utrzymując prosty tor jazdy . Z międzyosiową tak samo . Tu mamy różne drogi w tym samym czasie do pokonania przez koła tylnej i przedniej osi .
 
 
kmicic91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pszów
Wysłany: 03-06-2013, 14:59   

Dziękuje bardzo za info miłego dnia :) )
 
 
spaceman 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2013, 3.8L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie
Wysłany: 18-02-2014, 08:00   

kmicic91 napisał/a:
odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno


Cytat:
Skręt możliwy jest , tylko niewskazany :wink: Masz spięte sztywno dwa koła które przy skręcie pokonują różną drogę w tym samym czasie , czyli mają dwa wyjścia , albo jedno z nich będzie się ślizgać ( na asfalcie jest niemiłe ) albo coś się ukręci . Pierwsza opcja tylko na lużnym podłożu i to w ograniczonym zakresie . Druga kończy się niemiło . Stąd z wszelkiego rodzaju blokadami staramy się jeżdzić utrzymując prosty tor jazdy . Z międzyosiową tak samo . Tu mamy różne drogi w tym samym czasie do pokonania przez koła tylnej i przedniej osi .


Zależy też po czym jeździsz. Ja nie mam żadnych problemów jężdząc po piasku.
_________________
Mitsubishi Pajero IV 2013 (długi)
3.8L V6
Automat
 
 
Nash13 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV long, aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 2
Skąd: Szwajcaria
Wysłany: 28-09-2014, 23:56   Witam

Czesc, jestem nowy na forum i witam wszystkich. Zainteresowal mnie temat blokady centralnego dyfta i ewentualnych ograniczen z tym zwiazanych. Miesiac temu udalem sie na gorska wyprawe, droga szutrowa na szerokosc auta, spore przepascie po bokach, serpentyna wspinajaca sie czesto pod katem 40" z bardzo kretymi zakretami ( jak to na serpentynach 180 stopni zakrety). Jechalem w ustawieniu 4x4 plus blokada centralna plus reduktor. Auto wspinalo sie dzielnie, nie bylo problemow. Tylko bez blokady dyfra nie bardzo wyobrazam sobie wjechanie tam (byly nawet specjalne znaki, droga dla aut tylko 4x4 z blokada dyfrencjalu). Czyli majac na uwadze to co piszesz wyzej zrobilem blad? Potwierdze ze nie daloby sie tam wjechac bez blokady wiec po co mi auto terenowe, ktore nie moze sie wspinac? Czy przed kazdym z tych zakretow powinienem rozpiac blokade? Te zakrety tez byly pod wysokimi katami wiec jak to z ta technika jazdy? Pozdrawiam
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 13-10-2014, 21:37   

Chodzi o to, żeby nie skręcać z włączoną blokadą na asfalcie. A w terenie to hulaj dusza :) poza tym, tak jak piszesz - czasem się nie da inaczej wjechać niż z zapiętą.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.